Το είχαμε καταλάβει από το Φεβρουάριο του 2014, όταν παρουσιάστηκαν δηλαδή οι κολεξιόν για το Φθινόπωρο του 2014 πως το κόκκινο θα κυριαρχούσε ως χρωματική τάση για τη συγκεκριμένη σεζόν. Τα “κόκκινα χαλιά” που στρώθηκαν αμέσως μετά το πέρας του καλοκαιριού, το επιβεβαίωσαν: το κόκκινο είναι τόσο δυνατό trend που ανάγκασε τις εκπροσώπους του θεάματος να σπάσουν τον παραδοσιακό κανόνα “δεν φοράμε κόκκινο στο κόκκινο χαλί”.
Η Claire Danes με “τοματί” δαντελένια δημιουργία Givenchy, η January Jones με βαθυκόκκινη εντυπωσιακή τουαλέτα του Prabal Gurung, η Christina Hendricks με Marchesa φόρεμα σε κόκκινο του ρόδου, η Julia Louis-Dreyfus με βερμιγιόν-φωτεινή κόκκινη εξώπλατη δημιουργία της Carolina Herrera. Στα MTV Video Music Awards που είχαν προηγηθεί δύο μέρες πριν η Beyonce εντυπωσίασε με την αποκαλυπτική βαφυπόρφυρη τουαλέτα της, η Chloë Moretz επέλεξε ένα σύνολο σε συνδυασμό ροζ και “κερασί” δια χειρός Louis Vuitton και η Rita Ora ήθελε να αφήσει τα στόματα ανοιχτά φορώντας δημιουργία με βαθύ σκίσιμο σε έντονο κόκκινο της Donna Karan.
Οι 50 Αποχρώσεις του Κόκκινου; Ίσως να είναι και λίγες γι’αυτό το χρώμα. “Το κόκκινο έχει σθένος” είχε δηλώσει ο Valentino, o σχεδιαστής που ταυτίστηκε με το κόκκινο χρώμα όσο κανένας άλλος, γι’αυτό και υπάρχει απόχρωση Pantone με την ονομασία Valentino Red.
Οι έρευνες επιβεβαιώνουν την άποψη του Valentino, το κόκκινο απαιτεί προσοχή σε ένα υποσυνείδητο επίπεδο. Επιταχύνει τη δραστηριότητα του εγκεφάλου, αυξάνει τους χτύπους της καρδιάς, ανοίγει την όρεξη, γι’αυτό και προτιμάται ως χρώμα στη διακόσμηση ταχυφαγείων. Το κόκκινο κάνει τα αντικείμενα να φαίνονται πιο στιβαρά και ταχύτερα (η κλασική απόχρωση της Ferrari είναι κόκκινη). Οι ταυρομάχοι εδώ και αιώνες κουνούν ένα κόκκινο πανί για να προσελκύσουν τον ταύρο. Ο ταύρος δεν δελεάζεται από το χρώμα (οι ταύροι έχουν αχρωματοψία) αλλά από την κίνηση του πανιού. Το κόκκινο χρώμα όμως έχει κάνει τη δουλειά του τραβάει τα βλέμματα των θεατών εκεί ακριβώς που βρίσκεται η δράση.
Γιατί το κόκκινο επικρατεί τόσο καθολικά φέτος στη μόδα; Γιατί στην ένδυση αποτελεί την απόλυτη κίνηση ισχύος. Σε μια εποχή που επιτάσσει την επιστροφή στην αγνότητα και την απλότητα, κάποιος πρέπει να είναι το “κακό παιδί”. Ποιοι ενέδωσαν στην αμαρτία του κόκκινου για το Φθινόπωρο του 2014; Οι οίκοι Valentino, Prada, Christian Dior, Rodarte, Dolce & Gabbana και άλλοι.
Αν σας αρέσει να σας κοιτάζουν αμέσως όταν περπατάτε ή μπαίνετε σε ένα χώρο και ψάχνετε για δυνατά και δραματικά looks το φετινό χειμώνα τότε βάλτε το κόκκινο στην γκαρνταρόμπα σας. Το κόκκινο μπορεί να φορεθεί σε total look, μαζί με τις ουδέτερες αποχρώσεις άσπρο-μαύρο, ως μέρος ενός color blocking συνδυασμού και με animal prints.
Οι κόκκινες επιλογές της αγοράς πολλές:
Το κόκκινο επέστρεψε, αν και μεταξύ μας, δεν είχε φύγει και ποτέ!
Με σπουδές στην Επικοινωνία, guest εμφάνιση στο χώρο της Διαφήμισης, τελικά, με κέρδισε ο χώρος του Βιβλίου. Σε μία «έκλαμψη φρονήσεως», αποφάσισα να ασχοληθώ με τα δύο παιδικά μου όνειρα, τη μόδα και το γράψιμο, ε, και εδώ κάνω τα όνειρα μου πραγματικότητα!