Πριν από αρκετά χρόνια στην εκπληκτική παράσταση “Λα Πουπέ” του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη, με την Άννα Κοκκίνου, σε ένα σημείο του έργου η ηρωίδα Ρίκκα (μια γκροτέσκα 50αρά ντυμένη σαν παιδική κούκλα) μονολογεί με συγκλονιστικό τρόπο για μία από τις μεγαλύτερες ασθένειες της εποχής μας, που δεν είναι άλλη από το «μίσος». Η σκληρή και γκρίζα καθημερινότητα, το εξουθενωτικό «survival game» που καλούμαστε να παίξουμε οι περισσότεροι, η συναισθηματική κόπωση που αισθανόμαστε πολλές φορές προλειαίνει το έδαφος για την ανάπτυξη του μίσους. Είτε το θέλουμε είτε όχι, ακόμη κι εάν κάπου δεν το συνειδητοποιούμε, ζούμε μέσα στο μίσος και τρεφόμαστε από αυτό, ακολουθώντας έναν δρόμο χωρίς επιστροφή που μας οδηγεί στην απομόνωση και στην απώλεια κάθε ικμάδας ανθρωπιάς…
Οι σκέψεις μου αναφορικά με την «ασθένεια της εποχής μας» γεννήθηκαν από τη στιγμή που παρακολούθησα τις πρώτες έντονες αντιδράσεις στα social media για τη νέα διαφημιστική καμπάνια της Lacta με αφορμή την γιορτή των ερωτευμένων στις 14 Φεβρουαρίου. Η συγκεκριμένη καμπάνια θα μπορούσε κάλλιστα να χαρακτηριστεί ως μια ωδή στη διαφορετικότητα και έχει ως πρωταγωνιστές πραγματικά ζευγάρια, πολλών διαφορετικών τύπων και επιλογών, που όλα όμως, έχουν ένα κοινό σημείο: την αληθινή αγάπη που τα ενώνει. Στόχος να περάσει το μήνυμα πως η αγάπη δεν έχει χρώμα, δεν έχει ηλικία, εθνικότητα και φύλο. Κεντρικοί πρωταγωνιστές στην καμπάνια είναι 28 πραγματικά ζευγάρια της διπλανής πόρτας (που μπορούν να είναι διαφορετικής εθνικότητας, διαφορετικού στυλ και τρόπου ζωής και ίδιου φύλου), τα οποία απεικονίζονται σε στιγμές αγάπης μέσα από τον φωτογραφικό φακό της Ελληνο-Γαλλίδας Chloe Kritharas Devienne.
Η καμπάνια #ActForLove καλεί το κοινό να μπει στο www.actforlove.gr να δει όλες τις φωτογραφίες των ζευγαριών που συμμετείχαν, να γνωρίσει καλύτερα τις ιστορίες τους και να αγκαλιάσει όλες τις γεύσεις της αγάπης. Το εκπληκτικά δυνατό μήνυμα που περνάει η Lacta μέσω της καμπάνιας της είναι ότι είμαστε γοητευτικοί και όμορφοι γιατί διαφέρουμε. Η αγάπη είναι η δύναμη που μπορεί να γκρεμίσει κάθε στερεότυπο, ενώ το να νοιάζεσαι και να αγαπάς μας υπενθυμίζει τον πραγματικό λόγο που υπάρχουμε…
Η δυναμική αυτή διαφημιστική καμπάνια της Lacta προκάλεσε και δεν άρεσε σε όλους, καθώς κάποιοι ενδεχομένως να αισθάνθηκαν σοκαρισμένοι από το θέαμα. Όσο δηλαδή μπορεί να σοκάρει εν έτει 2019 στον δυτικό κόσμο, η εικόνα δύο ανθρώπων που ξεχειλίζουν από έρωτα και αγάπη… προσέξτε «ανθρώπων» (και δεν το τονίζουμε τύχαια με bold) που είναι διαφορετικοί μόνο στις ταμπέλες που τους έχουν κολλήσει εκείνοι που έχουν μάθει να… μισούν. Ναι, υπάρχει μπόλικο μίσος εκεί έξω δυστυχώς, για αυτό η διαφήμιση της Lacta πέρα από το να μας υπενθυμίζει για την ύπαρξη του διαφορετικού στην κοινωνία, αυτομάτως μας προτρέπει να δράσουμε με όπλο μας την αγάπη, ενάντια στο μίσος που δηλητηριάζει όχι μόνο τους γύρω μας, αλλά και εμάς τους ίδιους.
Δεν υπάρχει κάποια μυστική συνταγή, τα πράγματα είναι τόσο απλά (όπως η πρώτη ματιά των ερωτευμένων ή το πρώτο άγγιγμα) μαθαίνουμε να αγαπάμε όσο πιο δυνατά και αληθινά μπορούμε και αφήνουμε το μίσος στην άκρη, όχι μόνο του Αγίου Βαλεντίνου, αλλά 365 μέρες το χρόνο, κάθε στιγμή και λεπτό… Μπροστά στην ανιδιοτελή αγάπη το #actforhate σβήνει κaι αυτομάτως μετατρέπεται σε #ActForLove!
Υ.Γ: Το σύνολο των 28 φωτογραφιών θα προβληθεί στην φωτογραφική έκθεση #ActForLove στο City Link που θα ανοίξει τις πύλες της ανήμερα του Αγίου Βαλεντίνου και θα είναι ανοιχτή στο κοινό για μία εβδομάδα. Αξίζει να την επσικεφθείτε!