“Η εποχή της εικόνας” δεν είναι ένας ξύλινος τίτλος που χρησιμοποιούμε επειδή είναι κλισέ όπως “η καυτή πατάτα του ασφαλιστικού” αλλά μια ουσιαστική σύνοψη της εποχής μας. Το Facebook είναι το “προσωποβιβλίο” και η εφαρμογή γνωριμιών Tinder βασίζεται στις φωτογραφίες προφίλ των χρηστών του.
Μοιραία, ακόμα και οι μεγαλύτεροι πολέμιοι των ασφυκτικών προτύπων ομορφιάς “κρίνουν το βιβλίο από το εξώφυλλο”. Η αλήθεια είναι πως συχνά δεν κρίνουμε κάποιον από το στυλ στα ρούχα, τη σωματική κατάσταση, τα μαλλιά ή στην περίπτωση μιας γυναίκας από το μακιγιάζ της; Μπορεί η προσωπικότητα να μη συνάδει τελικά με την πρώτη εντύπωση αλλά σε κάποιες περιπτώσεις μια φωτογραφία προφίλ μπορεί να στέλνει λάθος (ή τα απόλυτα σωστά) μηνύματα.
Ιδού μια γενική αποκωδικοποίηση των φωτογραφιών προφίλ που συνήθως κάνουν εμάς τις γυναίκες να απορρίπτουμε τα αιτήματα φιλίας ή ακολουθίας ή φλερτ:
Γυαλιά ηλίου, σκουφιά, καπέλα, κασκόλ κτλ.
Τελικά, ποιο είναι το πρόσωπο που κρύβεται από κάτω; Είναι λογικό να υπάρχουν μερικές φωτογραφίες με γυαλιά ηλίου όταν φαίνεται πως η λήψη έγινε σε ημέρα με ηλιοφάνεια, αλλά όταν όλες οι δημοσιευμένες φωτογραφίες είναι με αξεσουάρ που κρύβουν το πρόσωπο αισθανόμαστε πως μάλλον είναι πολλά περισσότερα αυτά που έχει ανάγκη να μην φανερωθούν.
Παιδικές ή εφηβικές φωτογραφίες
Ναι, ήσουν το ωραιότερο μωρό που γεννήθηκε στο μαιευτήριο “Έλενα” το 1980, όλοι το έλεγαν. Και ναι, πέρασες φανταστικά στην πενθήμερη εκδρομή της Γ’Λυκείου, αν όμως όλες οι φωτογραφίες του προφίλ σου είναι παιδικές, εφηβικές ή από τη φάση του πανεπιστημίου τότε συμβαίνουν δύο πράγματα: Μπορεί να ντρέπεσαι για την εμφάνιση που έχεις σήμερα ή ανήκεις στην κατηγορία “άντρας-Πίτερ Παν” που σημαίνει πως η ενηλικίωση αργεί να έρθει…
Ομαδικές φωτογραφίες
Κοινωνικό άτομο που βγάζει φωτογραφίες μόνο με μεγάλες παρέες οπότε είναι δύσκολο να διακρίνεις ποιο είναι το άτομο πίσω από το προφίλ. Αν οι ομαδικές φωτογραφίες είναι το φόρτε του είναι καλό να ξαπλώσει στο ντιβάνι του ψυχολόγου και να μας απαντήσει “γιατί νιώθει την ανάγκη να μην ξεχωρίζει από το πλήθος;”
Καθρέφτη, καθρεφτάκη μου, πες μου ποιος είναι ο πιο όμορφος;
Οι άντρες σιχαίνεστε τις φωτογραφίες μας με duckface και έχετε δίκιο. Εμείς με τη σειρά μας σιχαινόμαστε τις φωτογραφίες με σηκωμένα ή καθόλου τοπ τον καθρέφτη του μπάνιου ή του γυμναστηρίου. Είσαι ωραίος το καταλάβαμε αλλά η ανάγκη επίδειξης του σώματος πιάνει διπλούς πόντους στο παιχνίδι του ξενερώματος.
Η πολυτελής ζωή του
Φωτογραφίες μέσα, πάνω, κάτω από ακριβά αυτοκίνητα. Φωτογραφίες από εξωτικούς προορισμούς. Μέσα σε πολυτελείς σουίτες και πολυσυζητημένα πάρτι. Δεν έχουμε πρόβλημα που η οικονομική κατάσταση σου φαίνεται να είναι πολύ καλή, μας προβληματίζει ωστόσο αυτή η ανάγκη σου να επιδεικνύεις τον πλούτο. Πολλή επιφάνεια και λιγότερη ουσία;
Το φαινόμενο “LeBron James”
Στις ΗΠΑ έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο πολλοί άντρες να επιλέγουν ως φωτογραφία προφίλ τη μορφή του LeBron James, του πολύ πετυχημένου καλαθοσφαιριστή του NBA. Όταν οι περισσότερες φωτογραφίες ανήκουν σε αθλητές που θαυμάζεις και όχι σε στιγμιότυπα της κανονικής σου ζωής, μας κάνει να αναρωτιόμαστε αν ντρέπεσαι για την εμφάνιση σου, αν το μοναδικό σου ενδιαφέρον είναι ένα άθλημα ή αν έχεις φίλους και γενικά προσωπική ζωή.
Στις γυναίκες ισχύει το ίδιο με πολλές φωτογραφίες της Marilyn Monroe και της Audrey Hepburn.
Πάρα πολλές φωτογραφίες με γυναίκες
Μπορεί να είναι όλες φίλες ή αδερφές σου αλλά τι να κάνουμε που έχουμε από την αρχή αμυντική στάση απέναντι στον άντρα που μας δίνει την εντύπωση πως “παίζει το μάτι του”…
Μόνο μία φωτογραφία
Δεν είσαι ματαιόδοξος αλλά ο σκοπός των κοινωνικών μέσων δικτύωσης είναι να φανερώσει πτυχές της καθημερινής μας ζωής, από τις σκέψεις μας, τις καλλιτεχνικές μας προτιμήσεις, τις παρέες μας, τα χόμπι και τα ταξίδια μας. Με μία μόνο φωτογραφία είναι σαν αναιρείς το λόγο για τον οποίο συμμετέχεις στα social media και ίσως να φανερώνει άνθρωπο που είναι υπερβολικά κλειστός και μοναχικός.
Με σπουδές στην Επικοινωνία, guest εμφάνιση στο χώρο της Διαφήμισης, τελικά, με κέρδισε ο χώρος του Βιβλίου. Σε μία «έκλαμψη φρονήσεως», αποφάσισα να ασχοληθώ με τα δύο παιδικά μου όνειρα, τη μόδα και το γράψιμο, ε, και εδώ κάνω τα όνειρα μου πραγματικότητα!