Εξωστρέφεια, νευρωτισμός, ευθύτητα, ηπιότητα, ντροπαλοσύνη, αυτοπεποίθηση, ναρκισσισμός. Πάνω σε αυτά τα χαρακτηριστικά της ανθρώπινης προσωπικότητας αποφάσισαν να εστιάσουν ερευνητές του Πανεπιστημίου Brunel στο Λονδίνοπροκειμένου να συμπεράνουν τι συμπεριφορά συνεπάγεται κάθε χαρακτηριστικό στα social media.
H έρευνα έγινε σε δείγμα 555 χρηστών του Facebook και όπως ήταν αναμενόμενο κάθε χαρακτηριστικό είχε το δικό του μοτίβο. Έτσι, οι εξωστρεφείς έκαναν posts από τις κοινωνικές εκδηλώσεις στις οποίες παρευρέθηκαν ενώ οι ντροπαλοί προτιμούσαν να μοιράζονται πληροφορίες για άλλα άτομα του περιβάλλοντος τους όπως τα παιδιά τους ενώ οι ευθείς δεν δίσταζαν να εκφράσουν πολιτική άποψη ή να σχολιάσουν ένα σημαντικό κοινωνικό ζήτημα. Το πιο αξιοσημείωτο πόρισμα της έρευνας ήταν πως τα άτομα με χαμηλή αυτοεκτίμηση είχαν την τάση να κοινοποιούν πολλές πληροφορίες για τη σχέση και το ταίρι τους. Μάλιστα, η συχνότητα των posts έγινε πιο συχνή τις μέρες όπου η ανασφάλεια πυροδοτούνταν για κάποιο λόγο.
Το συγκεκριμένο μοτίβο θεωρήθηκε εύλογο από τους ερευνητές αφού ένα άτομο με χαμηλή αυτοεκτίμηση προτιμά να προβάλλει το άτομο που θεωρεί πως του δίνει αξία, δηλαδή τον σύντροφο του.
Όσον αφορά την άλλη όψη του νομίσματος της χαμηλής αυτοεκτίμησης, τους ναρκισσιστές, εκεί η επιβεβαίωση αποτελούσε την αιτία κάθε post που φυσικά περιελάμβανε κατορθώματά τους και φωτογραφίες που φανέρωναν την καλή τους φυσική κατάσταση (βλ. φωτογραφία στο γυμναστήριο “να, εδώ, έτοιμος να κάνω τον 300ο κοιλιακό…”)
Οι ναρκισσιστές όντως λαμβάνουν περισσότερα Like και σχόλια στα posts τους αλλά οι ερευνητές θεωρούν πως οι Facebook φίλοι ουσιαστικά κατανοούν την ανάγκη του ατόμου να προβληθεί και να λάβει επιβεβαίωση “Ίσως οι Facebook φίλοι να προσφέρουν υποστήριξη αλλά στην πραγματικότητα να απορρίπτουν τέτοιες εγωιστικές επιδείξεις” δήλωσε το μέλος της ερευνητικής ομάδας, λέκτορας της ψυχολογίας Dr Tara Marshall.
Αν φτάσετε στο σημείο να ζητήσετε ψυχογράφημα από έναν ειδικό, ίσως να είναι χρήσιμο να του δείξετε πρώτα το λογαριασμό σας στο Facebook.
Με σπουδές στην Επικοινωνία, guest εμφάνιση στο χώρο της Διαφήμισης, τελικά, με κέρδισε ο χώρος του Βιβλίου. Σε μία «έκλαμψη φρονήσεως», αποφάσισα να ασχοληθώ με τα δύο παιδικά μου όνειρα, τη μόδα και το γράψιμο, ε, και εδώ κάνω τα όνειρα μου πραγματικότητα!