Μια απίστευτη παγκόσμια πρωτοτυπία πέτυχε τον Φεβρουάριο η ομάδα της Red Bull, καθώς ένα drone άγγιξε ταχύτητες 300 km/h για να «πιάσει» το μονοθέσιο του Max Verstappen για έναν ολόκληρο γύρο.
Ο Shaggy, των Ολλανδών Drone Gods, κατά κόσμον Ralph Hogenbirk, πέτυχε το ακατόρθωτο. Ένα βροχερό πρωινό στην πίστα Silverstone του Ηνωμένου Βασιλείου, το ειδικά κατασκευασμένο Red Bull Drone 1 – με μέγιστη ταχύτητα 350 km/h – ακολούθησε το ολοκαίνουργιο F1 μονοθέσιο της Oracle Red Bull Racing, την RB20, για έναν ολόκληρο γύρο. Μια πρωτιά όχι μόνο για την τεχνολογία των drone, αλλά και στην ιστορία της F1.
«Δεν μπορείς παρά να εντυπωσιαστείς από την ταχύτητα με την οποία κινείται. Απλά «ζουμάρει» και εξαφανίζεται. Είναι πραγματικά εντυπωσιακό», δήλωσε ο David Coulthard, ο οποίος παρακολουθούσε το δημιούργημα του Shaggy να «κοντράρεται» με τον παγκόσμιο πρωταθλητή της F1, Max Verstappen.
«Ολόκληρος ο σχεδιασμός του Red Bull Drone 1, απαντά στο μοναδικό ζητούμενο που είναι να πετάει γρήγορα. Γι’ αυτό τον λόγο, η ταχύτητα που μπορεί να καλύψει είναι εξωπραγματική», συνέχισε ο Coulthard. «Και φυσικά, εξίσου εντυπωσιακό είναι ότι ο Shaggy χειρίζεται το drone από έναν εικονικό χώρο χωρίς οπτική επαφή. Οι ικανότητες που έχει είναι άλλου επιπέδου».
Ο Shaggy δεν είναι άγνωστος στα γρήγορα drones – είναι βασικό μέλος του Drone Racing League και έχει κινηματογραφήσει και άλλες Red Bull εκδηλώσεις. Όμως αυτό ήταν κάτι εντελώς διαφορετικό. Όχι μόνο θα έπρεπε να κατασκευάσει μόνος του το drone, αλλά βρέθηκε και αντιμέτωπος με τον καλύτερο οδηγό της Oracle Red Bull Racing, τον Max Verstappen.
Ο καιρός ήταν τόσο βροχερός που είχατε μια ευκαιρία να το πετύχετε σωστά. Υπήρχε πίεση;
Shaggy: Ήταν πολύ έντονο. Είχαμε κινηματογραφήσει αυτοκίνητα της F1 κατά τη διάρκεια δοκιμών, οπότε κατά κάποιο τρόπο ξέραμε τι να περιμένουμε. Την ημέρα των γυρισμάτων, είχαμε μόνο ένα πλάνο και το αυτοκίνητο εκτόξευε διάφορα που επηρέαζαν την εικόνα, γεγονός που έκανε τα πράγματα πιο δύσκολα. Είναι ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο και ένας διαφορετικός οδηγός από αυτόν με τον οποίο κάναμε τεστ, οπότε δεν είχαμε ιδέα ποια θα είναι η ταχύτητα ή ποιο θα ήταν το breaking point. Έπρεπε να προσαρμοστούμε πολύ γι’ αυτό το ένα γύρισμα, να αυτοσχεδιάσουμε και να εφαρμόσουμε όλα αυτά στα οποία είχαμε εξασκηθεί.
Ο Max Verstappen εντυπωσιάστηκε τόσο πολύ που είπε: «Δεν αναγνώρισα το drone – δεν ήξερα ότι με ακολουθούσε. Οδηγούσα και ήταν πολύ κοντά μου σε κάποια σημεία, οπότε είναι υπέροχο να το βλέπεις». Ποια ήταν η δική σου εμπειρία;
Η χρήση των γυαλιών του drone είναι ίσως λίγο πιο δύσκολη από το να βλέπεις την πίστα από το αυτοκίνητο. Ο Max μπορεί να δει τον δρόμο ακριβώς – μπορεί να δει το σήμα των 150 και των 100 μέτρων και να φρενάρει με ακρίβεια. Εγώ έχω μία οπτική από ψηλά, παρακολουθώντας τον, οπότε πρέπει να επικεντρωθώ πλήρως στο αυτοκίνητο. Δεν ξέρω ποιο θα είναι το σημείο που θα φρενάρει, οπότε πρέπει πάντα να αντιδρώ σε αυτό που κάνει το αυτοκίνητο. Και δεν προσπαθείς απλώς να συμβαδίσεις με το μονοθέσιο, έχεις να σκεφτείς και δύο κάμερες 4k.
Η οδήγηση ενός F1 μονοθεσίου έχει να κάνει πολύ με το σώμα. Ισχύει το ίδιο και στην πτήση του Rocket Drone;
Δεν είναι ακριβώς το ίδιο πράγμα. Όσον αφορά την αδρεναλίνη, αν και είναι εξαιρετικά δύσκολο, πρέπει να παραμείνεις ήρεμος. Ήμουν αρκετά νευρικός! Οι περισσότεροι πιλότοι έχουν τρεμάμενα δάχτυλα την ώρα της πτήσης, πράγμα που δυσκολεύει πολύ τον χειρισμό. Εγώ προσωπικά, εκείνη την στιγμή είναι σαν να βρίσκομαι μέσα στο drone. Είμαι πλήρως συνδεδεμένος, είναι σαν να έχεις βγει από το σώμα σου.
Δεν σκέφτεσαι μόνο ένα επίπεδο, όπως ο οδηγός, αλλά ανεβαίνεις και κατεβαίνεις συνέχεια. Πώς επηρεάζει αυτό τη δουλειά σου;
Προσαρμόζω πάντα το υψόμετρο ανάλογα με την κατάσταση. Στις ευθείες, πηγαίνω λίγο πιο ψηλά. Έχεις αέρα που βγαίνει από την πίσω πτέρυγα του αυτοκινήτου, οπότε θέλεις να μένεις ψηλότερα από αυτό, για να μην σε δυσκολέψει. Συνήθως μένω περίπου 10 με 20 μέτρα πάνω από την πίστα. Στις στροφές το μονοθέσιο επιβραδύνει, οπότε βουτάω προς τα κάτω για να το πλησιάσω και να εξασφαλίσω καλύτερη λήψη. Μπορεί να βρίσκομαι μόλις ένα ή δύο μέτρα πάνω από το αυτοκίνητο σε οποιοδήποτε σημείο.
Τι κάνεις για να βοηθήσεις τη συγκέντρωσή σου;
Για μένα, η συγκέντρωση έχει να κάνει με το να γνωρίζω ακριβώς τι θα μπορούσε να κάνει το drone σε κάθε περίπτωση και να έχω επίγνωση του τι μπορώ να κάνω εγώ υπό οποιαδήποτε συνθήκη. Και στη συνέχεια, απλά να αναγκάζω τον εαυτό μου να παραμείνει ήρεμος και να μην αφήνω τη νευρικότητα να με κυριεύει. Προσπαθώ να μπλοκάρω όλους τους εξωτερικούς παράγοντες και να μην αφήνω τίποτα άλλο να με ενοχλεί εκείνη τη στιγμή.
Τώρα ποιο είναι το επόμενο βήμα;
Παρόλο που αυτό το drone φαίνεται πολύ γρήγορο και λειτουργεί όπως προβλέπεται, υπάρχουν πολλά ακόμα που μπορούμε να κάνουμε. Νομίζω ότι ένα από τα πράγματα που πρέπει να κάνουμε είναι να προσπαθήσουμε να έχουμε μια υψηλής ποιότητας ζωντανή ροή βίντεο από αυτό, ώστε να μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε για live streaming. Στη συνέχεια, έρχονται περισσότερα τεστ, αλλά και η απόδειξη ότι αυτό το drone είναι απόλυτα ασφαλές και αξιόπιστο. Θα ήταν τέλειο να έχουμε ένα drone που να καλύπτει την πίστα σε ζωντανούς αγώνες. Βέβαια, ίσως στο μέλλον να μην έχουμε μόνο ένα τέτοιο drone, αλλά πολλά. Ποιος ξέρει;
Στοιχεία ισχύος του Rocket Drone:
- Ταχύτητα 350 km/h
- Επιτάχυνση 100-300 km/h σε μόλις δύο δευτερόλεπτα
- Μέγιστο φορτίο 6G
- Βάρος σώματος, λιγότερο από 1 κιλό
Γεια σου φίλη! Είμαι η Μάρθα Κατσαρού με τάση να εκφράζομαι μέσα από τη μαγεία της γραφής. Το ακαδημαϊκό μου ταξίδι με πήγε από τον κόσμο της Διοίκησης Επιχειρήσεων στη Σχολή Επικοινωνίας και ΜΜΕ του ΕΚΠΑ, όπου απέκτησα το μεταπτυχιακό μου στη Δημοσιογραφία. Από τα πρώτα μου χρόνια, ανακάλυψα ότι η αληθινή μου φωνή αντηχεί πιο εύγλωττα στον γραπτό λόγο παρά στον προφορικό. Γι’ αυτό και από τους αριθμούς βρέθηκα να «μπλέκομαι» με τα γράμματα, για να επικεντρωθώ στο πάθος μου για το lifestyle. Μόδα, ομορφιά, διακόσμηση ήταν τα θέματα που πάντα με γοήτευαν ως αναγνώστρια. Πλέον, οπλισμένη με όρεξη, ταξιδεύω με τις δικές μου ιδέες και σκέψεις που μοιράζομαι μαζί σου. Θα γίνεις συνταξιδιώτης μου;