Το TikTok έχει αναδειχθεί ως μια από τις πιο δημοφιλείς πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, ειδικά μεταξύ της Generation Z. Η πρόσφατη έρευνα του Ινστιτούτου ETERON αποκαλύπτει ενδιαφέροντα στοιχεία για τον τρόπο που οι νέοι χρησιμοποιούν την πλατφόρμα, τις προτιμήσεις τους σε περιεχόμενο και τον βαθμό στον οποίο επηρεάζονται από αυτή.
Το TikTok είναι μέρος της καθημερινότητας των νέων
Σύμφωνα με την έρευνα, το 45% των νέων 16-25 ετών χρησιμοποιούν το TikTok «πολύ συχνά», δηλαδή για περισσότερες από 3 ώρες ημερησίως, ενώ ένα επιπλέον 35% το χρησιμοποιεί «συχνά» (λιγότερο από 3 ώρες την ημέρα). Αυτά τα ποσοστά δείχνουν ότι η Gen Z καταναλώνει περιεχόμενο στην πλατφόρμα σε μεγάλη συχνότητα, ενισχύοντας τον ρόλο του TikTok ως κύριου μέσου ψυχαγωγίας και πληροφόρησης.
Η κύρια χρήση: Διασκέδαση, επικοινωνία και ενημέρωση
Η πλειοψηφία (78,1%) χρησιμοποιεί το TikTok κυρίως για διασκέδαση. Άλλοι σημαντικοί λόγοι είναι η επικοινωνία με φίλους (30,3%), η εκπαίδευση (21,4%) και η ενημέρωση για κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα (22,8%). Αυτό δείχνει ότι, παρότι η πλατφόρμα έχει συνδεθεί με την ψυχαγωγία, οι νέοι τη χρησιμοποιούν και για πιο σοβαρά θέματα.
Το περιεχόμενο που προτιμάται
Τα χιουμοριστικά βίντεο βρίσκονται στην κορυφή των προτιμήσεων με 47,4%, ακολουθούμενα από βίντεο για φαγητό (33,9%) και ταξίδια (18%). Ωστόσο, υπάρχει επίσης μεγάλο ενδιαφέρον για περιεχόμενο που σχετίζεται με την ψυχολογία και την ευεξία (10%), καθώς και ενημερωτικό υλικό για κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα (10,7%).
Πολιτικά και κοινωνικά ζητήματα στο TikTok
Παρά την αρχική εντύπωση ότι το TikTok είναι απολιτίκ, η έρευνα δείχνει ότι πολλοί νέοι παρακολουθούν πολιτικό περιεχόμενο, ιδιαίτερα σε περιόδους εκλογών. Το 45,9% θεωρεί ότι η πλατφόρμα «κάνει κακό» στη δημοκρατία, ενώ μόλις το 9,5% πιστεύει ότι συμβάλλει θετικά. Επιπλέον, κοινωνικά θέματα όπως οι γυναικοκτονίες (37%) και οι φυσικές καταστροφές (30,9%) έχουν μεγάλη απήχηση.
Η επιρροή του TikTok στη συμπεριφορά των νέων
Το TikTok φαίνεται να ενισχύει τη συμμετοχή των νέων σε κοινωνικά και πολιτικά δρώμενα. Το 32% δήλωσε ότι η παρουσία τους στην πλατφόρμα τους έχει παρακινήσει να συμμετέχουν σε εκλογές, ενώ το 22,7% έχει εμπλακεί σε διαδικτυακό ακτιβισμό.
Η έρευνα αποδεικνύει πως το TikTok δεν είναι απλά μια εφαρμογή για διασκέδαση αλλά μια πολυσύνθετη πλατφόρμα που επηρεάζει τον τρόπο που η Gen Z ενημερώνεται, αλληλεπιδρά και δρα κοινωνικά.
Δες όλη την έρευνα εδώ!
Γεια σου φίλη! Είμαι η Μάρθα Κατσαρού με τάση να εκφράζομαι μέσα από τη μαγεία της γραφής. Το ακαδημαϊκό μου ταξίδι με πήγε από τον κόσμο της Διοίκησης Επιχειρήσεων στη Σχολή Επικοινωνίας και ΜΜΕ του ΕΚΠΑ, όπου απέκτησα το μεταπτυχιακό μου στη Δημοσιογραφία. Από τα πρώτα μου χρόνια, ανακάλυψα ότι η αληθινή μου φωνή αντηχεί πιο εύγλωττα στον γραπτό λόγο παρά στον προφορικό. Γι’ αυτό και από τους αριθμούς βρέθηκα να «μπλέκομαι» με τα γράμματα, για να επικεντρωθώ στο πάθος μου για το lifestyle. Μόδα, ομορφιά, διακόσμηση ήταν τα θέματα που πάντα με γοήτευαν ως αναγνώστρια. Πλέον, οπλισμένη με όρεξη, ταξιδεύω με τις δικές μου ιδέες και σκέψεις που μοιράζομαι μαζί σου. Θα γίνεις συνταξιδιώτης μου;
Leave a Reply