Τα τελευταία χρόνια, όλο και περισσότεροι καταναλωτές έχουν στραφεί στα προϊόντα που φέρουν την ετικέτα “made in Greece”, αφού οι Έλληνες παραγωγοί έχουν καταφέρει να διαθέτουν στην αγορά κωδικούς συνυφασμένους με την παράδοση που διακρίνονται για τα υψηλά ποιοτικά τους χαρακτηριστικά. Παρόλα αυτά, τα παραδοσιακά προϊόντα συνήθως κοσμούν τα ράφια μερικών delicatessen. Διατίθενται συνήθως σε αρκετά υψηλή τιμή, με αποτέλεσμα να καθίστανται σχεδόν… απαγορευτικά για το μέσο νοικοκυριό που βλέπει σταδιακά το εισόδημά του να συρρικνώνεται. Η Lidl Hellas όμως έχει καταφέρει να κλείσει πλέον την “ψαλίδα” μεταξύ παραγωγού και καταναλωτή. Φέρνει στα καταστήματά της προϊόντα συνώνυμα με την παράδοση που απευθύνονται σε κάθε βαλάντιο και έρχονται να προσφέρουν στο τραπέζι έντονο “άρωμα” Ελλάδας.
Ψηλά στην agenda της Lidl Hellas τα ελληνικά προϊόντα
Μια απλή επίσκεψη σε ένα από τα καταστήματα της Lidl πανελλαδικά μαρτυρά τη “στροφή” που έχει πραγματοποιήσει η εταιρεία τα τελευταία χρόνια. Τα ελληνικά προϊόντα είναι πλέον “πρωταγωνιστές”, αφού οι συνεργασίες με Έλληνες παραγωγούς χαρακτηρίζουν σχεδόν κάθε προϊοντική κατηγορία. Μεγάλο όμως ενδιαφέρον παρουσιάζει ο διάδρομος των κρασιών, ο οποίος έχει αποκτήσει νέα δυναμική μέσα από μια συνεργασία που είναι άξια αναφοράς.
Μοναδικά κρασιά από ένα ιστορικό οινοποιείο
Το Οινοποιείο του Αγροτικού Συνεταιρισμού Αμυνταίου έχει μακρά ιστορία και μεγάλη σημασία για την τοπική οικονομία, αφού αποτελεί το πρώτο οινοποιείο της περιοχής και ένα από τα πρώτα οινοποιεία της Ελλάδας. Ξεκίνησε τη δράση του το 1959 και σήμερα είναι συνώνυμο με μία εξέχουσα ποικιλία κρασιών, που δεν είναι άλλη από το πλούσιο σε πολυφαινόλες ξινόμαυρο.
Το ξινόμαυρο είναι η κυριότερη ερυθρά ποικιλία της Μακεδονίας. Στην περιοχή του Αμυνταίου όμως δείχνει τέλεια προσαρμοστικότητα και αναδεικνύει όλον τον αρωματικό και πολυδύναμο χαρακτήρα της. Αυτός ακριβώς ο χαρακτήρας είναι που δίνει την δυνατότητα να παραχθεί μια μεγάλη ποικιλία οίνων. Λευκοί και ροζέ αφρώδεις, λευκοί, ροζέ, ερυθροί, ερυθροί πρώιμης κατανάλωσης, καθώς και ερυθροί παλαίωσης έρχονται για να καλύψουν κάθε προτίμηση.
Αυτή την ξεχωριστή ποικιλία, η Lidl έχει αποφασίσει να τη φέρει στο τραπέζι κάθε καταναλωτή που εκτιμά το καλό κρασί. Η συνεργασία της με το Οινοποιείο Αμυνταίου, εκτός από το γεγονός ότι στήριξε την παραγωγή σε δύσκολες περιόδους, όπως αυτή της οικονομικής κρίσης, έχει ως αποτέλεσμα να φτάνουν σε κάθε γωνιά της χώρας εξαιρετικά κρασιά ιδιωτικής ετικέτας. Η εταιρεία μάλιστα παρουσίασε πρόσφατα και την τελευταία “άφιξη” στην κατηγορία που αποκαλύπτει τα premium χαρακτηριστικά του με την πρώτη ματιά. Το “ξ” αποτελεί έναν ροζέ ξινόμαυρο ημίξηρο οίνο με ξεχωριστά αρώματα και ανάλαφρη γεύση.
Οι νότες της καραμέλας και της φράουλας είναι παρούσες, χωρίς όμως να κλέβουν την παράσταση. Το κρασί πίνεται ευχάριστα από κάποιον που δεν συνηθίζει να καταναλώνει φρουτώδη κρασιά και εμφιαλώνεται σε μια καλοσχεδιασμένη φιάλη των 750 ml. Η προσοχή που έχει δοθεί στο νέο προϊόν φανερώνεται και από τη μοντέρνα λευκή ετικέτα, που φέρει ένα ευρηματικά σχεδιασμένο γράμμα “ξ”, με τρόπο που να παραπέμπει στο γνωστό τιρμπουσόν.
Κάθε στοιχείο του “ξ” μαρτυρά έναν premium κωδικό. Η τιμή του όμως είναι κάτι παραπάνω από προσιτή, αφού η Lidl αναγνωρίζει τη σημασία των ελληνικών προϊόντων και καταβάλλει κάθε προσπάθεια, μέσα από ανάλογες συνεργασίες, για να τα απολαμβάνει ο μέσος καταναλωτής.
Η Ελένη Σαραντάκη είναι δημοσιογράφος και εκπαιδευτικός με πολυετή εμπειρία στο χώρο του τεχνολογικού και τουριστικού ρεπορτάζ. Έχει συνεργαστεί με ηλεκτρονικά και έντυπα μέσα ως αρθρογράφος, ενώ σήμερα είναι αρχισυντάκτρια του περιοδικού της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων Greek Hotelier και editor στο τεχνολογικό site Digital Life.