Το νέο project του snowboarder Pierre Vaultier μας προσφέρει εντυπωσιακές εικόνες από το άθλημα που αγαπά, αλλά και μια εικόνα από το μέλλον. Εδώ σου παρουσιάζουμε τα πως και τα γιατί του ReShapes.
Επέστρεψε δυναμικά. Τρία χρόνια μετά το πρώτο Shapes project, ο Pierre Vaultier, μας παρουσιάζει το ReShapes, ένα φοβερό project όπου ο snowboarder από το Serre Chevalier στη νοτιοανατολική Γαλλία διαμορφώνει και rideάρει μια εντελώς πρωτοποριακή πίστα, γεμάτη προκλήσεις.
Δες το Reshapes στο παραπάνω video και διάβασε για να μάθεις για το όραμα του Vaultier για το μέλλον του snowboard cross.
Δεν πρόκειται για κάτι απλό. Πέρα από την πρωτοπόρα εκδοχή του αθλήματος και την τεχνική του δυσκολία, το ReShapes είναι ένα project που μπορεί να αλλάξει την οπτική του snowboard – όπως μας δήλωσε και ο Vaultier στα τέλη του 2021, επιθυμεί να δημιουργήσει «μια υβριδική κατηγορία μεταξύ pump track και boardercross». Αλλά το θέμα είναι το πως και το γιατί.
Προς ένα πιο βιώσιμο snowboard
Μπορούμε να πούμε με σιγουριά πως εάν αλλάζει το κλίμα θα πρέπει να αλλάξει και το boardercross. «Στο μέλλον, πρόκειται να έχουμε πολλά προβλήματα σε ότι αφορά στην χιονόστρωση και στα χρήματα που απαιτούνται για την κατασκευή μιας πίστας», μας λέει ο Vaultier. «To boardercross είναι ένα άθλημα που απαιτεί μεγάλες ποσότητες χιονιού και αυτή την στιγμή δεν συμβαδίζει με τις απαιτήσεις μιας βιώσιμης ανάπτυξης».
«To γεγονός ότι σήμερα χρειάζονται τέσσερα εξειδικευμένα μηχανήματα των 500 ίππων για 15 μέρες για να διαμορφωθούν μεγάλες ποσότητες χιονιού, πιστεύω ότι δεν θα είναι εφικτό σε 20 χρόνια. Ακόμη και αν υπάρχει αρκετό χιόνι που μπορεί να διαμορφωθεί».
Σύμφωνα, λοιπόν, με τον Vaultier χρειάζεται μια εναλλακτική λύση. Και μάλιστα μια λύση που θα εξελίξει το άθλημα χωρίς να το αποκόψει από τις ρίζες του. «Η βασική ιδέα είναι να αναθεωρήσουμε τα πράγματα χωρίς όμως το συγκεκριμένο άθλημα να χάσει το ενδιαφέρον του, αλλά και τις αξίες που αποτελούν πηγή έμπνευσης για τις νεότερες γενιές. Εδώ ακριβώς μπαίνει το Shapes και το ReShapes στο παιχνίδι». Ο στόχος τους; Να ανοίξουν ένα παράθυρο στο μέλλον – έστω και μια μικρή χαραμάδα».
Λιγότερα μηχανήματα, περισσότερα χέρια
Τα δύο project που παρουσιάστηκαν από τον Pierre Vaultier και τον Xavier Marcou, που είναι υπεύθυνος για την τεχνική πλευρά της παραγωγής, είναι πολύ οικονομικά και απαιτούν λιγότερα μηχανήματα από ό,τι μια παραδοσιακή πίστα boardercross. «Στο Shapes είχαμε τρία μηχανήματα. Ένα ρατράκ και δύο εκσκαφείς», μας εξηγεί ο Vaultier. «Στο ReShapes χρησιμοποιήσαμε δύο ρατράκ και έναν εκσκαφέα και μάλιστα το ένα ρατράκ χρησιμοποιήθηκε μόλις για το 20% του χρόνου κατασκευής».
Μια μικρή επανάσταση μπορεί επομένως να πραγματοποιηθεί, όπως πάντα, με καινοτόμες ιδέες. «Στο ReShapes εξελίξαμε μια τεχνική σαν καλούπι (αντίστοιχη με τα καλούπια που χρησιμοποιούνται στο τσιμέντο), η οποία βοήθησε σημαντικά την κατασκευή. Ήταν όπως ακριβώς ένας χτίστης κατασκευάζει έναν τσιμεντένιο τοίχο, αλλά με χιόνι», μας εξηγεί ο Vaultier. Με άλλα λόγια η συγκεκριμένη διαδικασία απαιτεί λιγότερη ενέργεια, αλλά περισσότερη ανθρώπινη δραστηριότητα. «Χρειαζόμαστε και πάλι ανθρώπινα χέρια για την κατασκευή του έργου, το μοντάρισμα των πάνελ, τις μετρήσεις και την τελική διαμόρφωση των επιφανειών… Όλα αυτά απαιτούν δουλειά, αλλά μας επέτρεψε να την κάνουμε διαφορετικά».
Οπότε πλέον μένει ένα ερώτημα – πως θα ήταν μια νέα μορφή αγώνων boardercross, εάν διεξάγονταν σε τέτοιες πίστες που είναι πιο στενές από αυτές που υπάρχουν σήμερα;
Το μέλλον σε μια ευθεία γραμμή
«Προς το παρόν, είμαι ο μόνος που έχει rideαρει σε αυτές τις πίστες», παραδέχεται ο Vaultier. «Αλλά στο μέλλον, θα μπορούσαμε κάλλιστα να φανταστούμε να έχουμε δύο, τρεις ή τέσσερις αναβάτες σε αυτές τους». Το σημαντικό σύμφωνα με τον ίδιο είναι «να διατηρήσουμε την ουσία του boardercross, που είναι η ταχύτητα και το pumping, και να είμαστε ακριβείς στις προσγειώσεις και απογειώσεις».
Η ιδέα; Ενδεχομένως να γεννηθούν διάφορες μορφές σπριντ σε πίστες με σχετικά λίγες στροφές. «Επειδή γνωρίζουμε ότι στην πειθαρχία μας, οι ανυψωμένες στροφές απαιτούν πολύ χιόνι», εξηγεί ο Vaultier. «Δηλαδή, θα είχαμε κάτι σαν το Red Bull Straight Rhythm στο motocross, με ευθείες γραμμές στις οποίες θα συνδέαμε τα modules».
Μικρότεροι όγκοι χιονιού, λοιπόν, αλλά και λιγότερο δαπανηρή και χρονοβόρα κατασκευή, και λέει ο Vaultier, «θα μπορούσαμε να φτάσουμε πολύ πιο κοντά για τα γυρίσματα». Βλέπει τον εαυτό του να παίζει σημαντικό ρόλο σε αυτή την αλλαγή; Ναι, αλλά στο έδαφος. «Εκεί μου αρέσει να βρίσκομαι. Ακόμα κι αν ξέρω ότι η συναίνεση θα είναι δύσκολο να επιτευχθεί και ότι θα συμπεριληφθεί αναγκαστικά και η πολιτική, δεν μπορείς να αλλάξεις τα πράγματα εάν δεν ονειρεύεσαι έστω και λίγο”.