Ενώ η μουσική και η οδήγηση συχνά συμβαδίζουν, είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε ότι δεν είναι όλα τα τραγούδια κατάλληλοι συγκυβερνήτες στο δρόμο. Ορισμένες μελωδίες μπορούν να αποσπάσουν απίστευτα την προσοχή όταν βρίσκεστε πίσω από το τιμόνι, προκαλώντας ενδεχομένως απώλεια της συγκέντρωσης ή ακόμη και προτρέποντας τους οδηγούς να πάρουν τα χέρια τους από το τιμόνι.

Έχοντας αυτό κατά νου, η Compare the Market AU συνέταξε έναν δείκτη που βασίζεται σε διάφορους παράγοντες απόσπασης της προσοχής, όπως το BPM, η ενέργεια, η χορευτικότητα και η φωτεινότητα, χρησιμοποιώντας ένα εργαλείο ανάλυσης API του Spotify, για να απονείμει στα δημοφιλή τραγούδια της λίστας αναπαραγωγής για οδήγηση μια συνολική βαθμολογία απόσπασης της προσοχής.

Τα 10 Ελληνικά τραγούδια που αποσπούν περισσότερο την προσοχή είναι τα εξής:

Τίτλος Καλλιτέχνης Σκορ απόσπασης προσοχής  (%)
Oh Mami Ελένη Φουρέιρα

64.4406811

Ya Habibi Kings

53.9378991

Γδύσου APON

53.6656045

El Telephone Ελένη Φουρέιρα

44.2018632

Έκπτωτος Άγγελος Νίκος Οικονομόπουλος

43.2619275

7/7 Ιουλία Καλλιμάνη

42.0662188

Βατερλώ Άννα Βίσση

40.7413108

1000 σπίρτα Αντώνης Ρέμος

40.5253015

Ας τα λέμε καλά Λένα Ζευγαρά

40.4466878

Αίμα Άννα Βίσση

40.4131192

Μπορείτε να βρείτε την αναλυτική λίστα των 90+ Ελληνικών τραγουδιών της μελέτης στη παρακάτω σελίδα αλλά και τα ξένα τραγούδια που αναλύθηκαν: https://www.comparethemarket.com.au/car-insurance/features/most-distracting-driving-songs/

Με βάση τους παραπάνω παράγοντες, το ‘Oh Mami’ της Φουρέιρα καταλαμβάνει την πρώτη θέση ως το τραγούδι που αποσπά την προσοχή των οδηγών το περισσότερο. Αυτό οφείλεται κυρίως στο υψηλό BPM (301) και το σκορ χορευτικότητας (110) βάσει των δεδομένων του Spotify, που μπορεί να κάνει τους οδηγούς να κουνούν τα πόδια τους ή να κινηθούν μαζί με τη μουσική. Επίσης, η εξαιρετικά υψηλή βαθμολογία ενέργειας (190) θα μπορούσε ακόμη και να κάνει τους οδηγούς να αγχώνονται, κάτι που ίσως δεν είναι ιδανικό για μια ήρεμη και συγκεντρωμένη εμπειρία οδήγησης. Αυτός ο συνδυασμός υψηλού BPM, ενέργειας και χορευτικότητας συμβάλλει στην υψηλή βαθμολογία απόσπασης της προσοχής 64.4%.

Στη δεύτερη θέση βρίσκεται το ‘Ya Habibi’ με BPM 280, αυτό το τραγούδι έχει εξαιρετικά υψηλό ρυθμό, ο οποίος μπορεί να αποσπάσει την προσοχή ορισμένων οδηγών, αυξάνοντας τον κίνδυνο ατυχημάτων. Το υψηλό επίπεδο ενέργειας (190) μπορεί επίσης να συμβάλλει στην απόσπαση της προσοχής, αλλά η σχετικά χαμηλότερη βαθμολογία χορευτικότητας (88) υποδηλώνει ότι μπορεί να μην προτρέπει σε σωματική κίνηση.

Το “Γδύσου” – APON διεκδικεί την τρίτη θέση το οποίο έχει γρήγορο ρυθμό και η βαθμολογία χορευτικότητας (73) υποδηλώνει ότι το τραγούδι ενδεχομένως να οδηγήσει σε σωματική κίνηση και συμβάλλει στη συνολική βαθμολογία απόσπασης της προσοχής 53.6%.

Την πρώτη 5άδα των τραγουδιών που αποσπούν περισσότερο την προσοχή από την οδήγηση συμπληρώνουν το “El Telephone” της Φουρέιρα και το ‘Έκπτωτος Άγγελος’ του Οικονομόπουλου. Ο συνδυασμός υψηλής ενέργειας (62) και χορευτικότητας (70) του τραγουδιού της Φουρέιρα οδηγεί σε ένα σημαντικό σκορ απόσπασης της προσοχής 44.2%, καθώς ο έντονος ρυθμός του θα μπορούσε να κάνει πιο πιθανό το ενδεχόμενο οι οδηγοί να θέλουν να κινηθούν στο ρυθμό της μουσικής. Ενώ το Έκπτωτος Άγγελος έχει υψηλό BPM 76 και υψηλή χορευτικότητα 70, οδηγώντας σε βαθμολογία απόσπασης της προσοχής 43.6% ειδικά αν είσαι φρεσκοχωρισμένος!

Ο γενικός διευθυντής γενικών ασφαλίσεων της Compare the Market Australia, Adrian Taylor, δήλωσε: “Η επιλογή της σωστής μουσικής κατά την οδήγηση είναι κάτι περισσότερο από θέμα προσωπικού γούστου- μπορεί να είναι θέμα οδικής ασφάλειας. Η απόσπαση της προσοχής ακούγοντας το αγαπημένο σας τραγούδι μπορεί να σας οδηγήσει να οδηγείτε επικίνδυνα, η οποία – εκτός από την αύξηση του κινδύνου ατυχήματος – μπορεί επίσης να αυξήσει τα ασφάλιστρά σας εάν καταλήξετε με κλήσεις ή κακό ιστορικό οδήγησης. “Ανεξάρτητα από το τι τραγούδια ακούτε, είναι σημαντικό να επικεντρωθείτε στην οδήγηση, τόσο για τη δική σας ασφάλεια όσο και για την ασφάλεια των άλλων”. Η μουσική, τελικά,  μπορεί να γίνει και επικίνδυνη καμιά φορά!