Σε έναν κόσμο που αλλάζει διαρκώς, το φαγητό παραμένει η κοινή γλώσσα που ενώνει τους ανθρώπους. Όμως, ο τρόπος που το προσεγγίζουμε εξελίσσεται, χάρη στην επίδραση της τεχνολογίας και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Η πρόσφατη έρευνα της Tetra Pak® για τις καταναλωτικές τάσεις δείχνει ότι έχουμε μπει για τα καλά στην εποχή του “eatertainment”, με το φαγητό να εξακολουθεί να έχει τη δύναμη να μας ενώνει και να μας συνδέει, ακόμη και όταν είμαστε μόνοι στο σπίτι μας, στις κουζίνες μας.
Η νέα τάση αυτή, που συνδυάζει το φαγητό με την ψυχαγωγία, παίρνει τη μορφή της στα social media, όπου το TikTok, το Instagram και άλλα ψηφιακά εργαλεία προσφέρουν ένα μοναδικό πλαίσιο για δημιουργία και ανακάλυψη νέων γεύσεων και εμπειριών. Δεν είναι τυχαίο ότι το hashtag #TikTokFood το 2021 είχε προβληθεί 43 δισεκατομμύρια φορές.
Από συνταγές που γίνονται viral μέχρι δημιουργίες που μπορούν να αγοραστούν άμεσα μέσω των «shoppable videos», η έννοια του φαγητού έχει αναδιαμορφωθεί, προσφέροντας μια μοναδική διαδραστική εμπειρία.
Πέρα από τις προσωπικές ιστορίες, οι νέες τεχνολογίες παίζουν κρίσιμο ρόλο στην εξέλιξη του “eatertainment”. Τα «shoppable recipes», για παράδειγμα, που εμφανίζονται στο TikTok, επιτρέπουν στους χρήστες να προσθέσουν υλικά απευθείας στο καλάθι τους, δημιουργώντας μια γέφυρα μεταξύ δημιουργικότητας και αγοράς.
Στατιστικά, η επιρροή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στο φαγητό είναι τεράστια. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, το 35% των καταναλωτών παγκοσμίως έχει αγοράσει προϊόντα που ανακάλυψε στα social media, ενώ πλέον το 87% των καταναλωτών ξεκινά την αναζήτηση προϊόντων μέσω ψηφιακών καναλιών. Παράλληλα, οι content creators φαίνεται ότι επηρεάζουν δυναμικά τις τάσεις καθώς σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη στη Βραζιλία, το 40% των καταναλωτών έχει αγοράσει προϊόν το οποίο πρότειναν influencers.
Στα Social Media οι καταναλωτές αναζητούν συνεχώς νέους τρόπους για να βελτιώσουν την εμπειρία τους στο φαγητό, αφού έχουν πλέον μετατραπεί σε έναν προορισμό για νέες συνταγές και ιδέες και μπορούν να αποκτήσουν μια «γεύση» από τον κόσμο.
Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερες έρευνες της Tetra Pak για τις καταναλωτικές τάσεις στην ιστοσελίδα της.
Γεια σου φίλη! Είμαι η Μάρθα Κατσαρού με τάση να εκφράζομαι μέσα από τη μαγεία της γραφής. Το ακαδημαϊκό μου ταξίδι με πήγε από τον κόσμο της Διοίκησης Επιχειρήσεων στη Σχολή Επικοινωνίας και ΜΜΕ του ΕΚΠΑ, όπου απέκτησα το μεταπτυχιακό μου στη Δημοσιογραφία. Από τα πρώτα μου χρόνια, ανακάλυψα ότι η αληθινή μου φωνή αντηχεί πιο εύγλωττα στον γραπτό λόγο παρά στον προφορικό. Γι’ αυτό και από τους αριθμούς βρέθηκα να «μπλέκομαι» με τα γράμματα, για να επικεντρωθώ στο πάθος μου για το lifestyle. Μόδα, ομορφιά, διακόσμηση ήταν τα θέματα που πάντα με γοήτευαν ως αναγνώστρια. Πλέον, οπλισμένη με όρεξη, ταξιδεύω με τις δικές μου ιδέες και σκέψεις που μοιράζομαι μαζί σου. Θα γίνεις συνταξιδιώτης μου;
Leave a Reply