Πριν λίγες ημέρες η κοινωνία συγκλονίστηκε από το τραγικό συμβάν της Κοζάνης και την απώλεια του 5χρονου που έχασε την ζωή του από επίθεση ροτβάιλερ. Η σωστή εκπαίδευση των σκυλιών δεν πρέπει να αμελείται από κανέναν ιδιοκτήτη, ενώ η ράτσα για να γίνει ένα σκυλί επιθετικό δεν κατέχει τόσο σοβαρό ρόλο.
Το ζήτημα είναι οι ιδιοκτήτες που γνωρίζουν την συμπεριφορά των σκυλιών τους, να προειδοποιούν τους γύρω τους για να αποφεύγονται τυχόν ατυχήματα. Ένα σκύλος μπορεί να απειλήσει μεν, αλλά και να απειληθεί δε.
Γι’αυτόν τον λόγο, οι Θεσσαλονικείς και συγκεκριμένα η Φιλοζωική οργάνωση “Νοιάζομαι” ξεκίνησε μια καμπάνια που πραγματικά θα φανεί πολύ αποτελεσματική. Η “κίτρινη κορδέλα” είναι μια ιδέα της Μη Κερδοσκοπικής Οργάνωσης Yellow Dog, που στόχο έχει την αύξηση της ευαισθητοποίησης και της εκπαίδευσης σκύλων.
Όπως διευκρινίζεται και από την ίδια την οργάνωση, δεν είναι λίγοι εκείνοι που έχουν στην κατοχή τους ένα ζώο και παρ’όλα αυτά είναι ανεύθυνοι και ανεκπαίδευτοι σε σημαντικά πράγματα. “Δεν γνωρίζουν ότι δεν μπορούν να βγάλουν το σκύλο βόλτα μέσα στην πόλη χωρίς λουρί, ότι τα αρσενικά ζώα μαλώνουν μεταξύ τους και ότι, όταν τα θηλυκά είναι σε οίστρο, προσελκύουν αρσενικά“, επισήμανε η πρόεδρος Εύη Καλαϊτζίδου.
“Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους ένας σκύλος μπορεί να έχει μια κίτρινη κορδέλα στο λουρί του και δεν είναι έτοιμος να δεχτεί χάδια, παιχνίδια ή οποιαδήποτε προσέγγιση από κανένα άγνωστο προς εκείνο. Μπορεί να είναι υπό ιατρική περίθαλψη, να βρίσκεται σε μετεγχειρητικό στάδιο, να μη γνωρίζει ακόμα καλά τον ιδιοκτήτη του, να βρίσκεται σε φάση εκπαίδευσης ή να έχει πρόσφατα περάσει ένα τραυματικό σοκ“.
Κατέληξε λέγοντας ότι “0 κόσμος πρέπει να εκπαιδευτεί, να ρωτάει, για παράδειγμα, αν μπορεί να χαϊδέψει ένα ζώο με λουρί. Από την άλλη πλευρά, οι ιδιοκτήτες ζώων, αν δεν μπορούν να δαπανήσουν χρήματα για εκπαίδευση, πρέπει να ξέρουν ότι έχουν ευθύνες και να εφαρμόσουν έστω αυτή την πρακτική της κίτρινης κορδέλας”.