Τους τελευταίους μήνες τα αεροπορικά ταξίδια παίζουν με την τύχη πολλών επιβατών. Φτάνοντας στο αεροδρόμιο, αντιμετωπίζουν πολύωρες καθυστερήσεις, ακυρώσεις της τελευταίας στιγμής και μεγάλη σύγχυση. Μεγάλες αεροπορικές εταιρείες μπήκαν σε διαδικασία πτώχευσης, ενώ αεροπορικές χαμηλού κόστους αποφασίζουν ξαφνικά να ακυρώσουν χιλιάδες πτήσεις τους λόγω έλλειψης προσωπικού.
Η AirHelp έχει τα στοιχεία πτήσεων που είχαν προβλήματα στο προγραμματισμό τους και είτε καθυστέρησαν είτε ακυρώθηκαν. Συγκρίνοντας* τις 10 μεγαλύτερες συμβατικές εταιρείες με τις 10 κύριες χαμηλού κόστους που εκτελούν πτήσεις από αεροδρόμια όλης της Ελλάδας, προέκυψαν σημαντικά συμπεράσματα που σίγουρα θα βοηθήσουν στην εμπειρία μας ως επιβάτες. Τα στοιχεία προέρχονται από μελέτη των τελευταίων 18 μηνών από τις πτήσεις σε όλη την Ελλάδα. Συγκεκριμένα, το ποσοστό πτήσεων από εταιρείες χαμηλού κόστους που βγαίνουν εκτός προγράμματος φτάνει το 18,26%, με τη χειρότερη απόδοση να την έχει αεροπορική εταιρεία με ποσοστό 29,30% . Στις 10 πτήσεις που πετούν, οι 3 θα έχουν καθυστέρηση ή ακύρωση.
Την ίδια στιγμή, η καλύτερη αεροπορική χαμηλού κόστους πέτυχε το 7,36%, μια δυνατή απόδοση, η οποία είναι πολύ κοντά στην καλύτερη απόδοση χρόνου της κορυφαίας συμβατικής αεροπορικής εταιρείας που είναι 6,80%. Παράλληλα, ο μέσος όρος των καθιερωμένων αεροπορικών είναι σχεδόν 14%. Επομένως, έχουν καλύτερη απόδοση ακρίβειας χρόνου κατά 4,26% σε σύγκριση με τις χαμηλού κόστους εταιρείες που αναλύονται.
Η δε «χειρότερη» απόδοση αεροπορικής συμβατικής εταιρείας είναι στα 27,17%, αρκετά κοντά με την χειρότερη χαμηλού κόστους (29,30%), όπως είδαμε παραπάνω.
Ακούγοντας λοιπόν, «χαμηλού κόστους», το νου μας πάει κατευθείαν στην ταλαιπωρία, στο ότι δηλαδή από τη μία έχουμε αγοράσει φθηνά ένα εισιτήριο για τον προορισμό μας, αλλά από την άλλη είμαστε προετοιμασμένοι για δεδομένη καθυστέρηση. Ωστόσο, η διαφορά μεταξύ των δύο διαφορετικών μορφών αερομεταφοράς στις μέρες μας, φαίνεται πως είναι ελάχιστη, μόλις στο 4,26%. Επομένως, θα προτείναμε στους επιβάτες να κλείνουν τις πτήσεις τους με άλλα κριτήρια, όπως για παράδειγμα τις ημέρες και τις τις ώρες πτήσεις που τους βολεύουν.
Η πρόταση της AirHelp για μεγαλύτερες πιθανότητες για ταξίδι με αεροπλάνο με ακρίβεια χρόνου. Σε αυτό συμπεριλαμβάνονται συμβατικές και χαμηλού κόσμους εταιρείες. Δείτε εδώ:
Όπως δήλωσε η κυρία Χρύσα Πομόνη, υπεύθυνη επικοινωνίας Airhelp για Ελλάδα: « Το μόνο που θέλουμε είναι οι επιβάτες να απολαμβάνουν το ταξίδι τους με όποια αεροπορική εταιρία και εάν έχουν επιλέξει. Ωστόσο, εάν αντιμετωπίσουν οποιαδήποτε καθυστέρηση ή ακύρωση, η Airhelp θα είναι δίπλα τους για να τους προσφέρει βοήθεια και νομικές υπηρεσίες, ώστε να λάβουν τη νόμιμη αποζημίωσή τους».