Η ελληνική σειρά 42°C της COSMOTE TV απέδειξε περίτρανα πως όταν υπάρχει ταλέντο, μεράκι και όρεξη για δημιουργία, οι Έλληνες μπορούν να δώσουν πνοή σε μικρά αριστουργήματα. To ερωτικό θρίλερ 42°C κατάφερε να κατακτήσει τις καρδιές και να κλέψει τις εντυπώσεις χιλιάδων συνδρομητών της COSMOTE TV (κι όχι άδικα), καθώς το πλούσιο cast (στο οποίο συμμετείχαν δύο ξεχωριστές γενιές Ελλήνων ηθοποιών που σφύζουν από ταλέντο), σε συνδυασμό με το καλογραμμένο story και τα σκοτεινά themes συνέθεσαν ένα πολύ ιδιαίτερο και εξαιρετικά γοητευτικό γαϊτανάκι ψυχολογικού τρόμου, δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει από αντίστοιχες ακριβές παραγωγές του εξωτερικού. H κ. Μπέτυ Αποστόλου, η οποία υποδύεται τη Μαρία (μια δυναμική και τολμηρή – ανεξάρτητη γυναίκα που δεν γνωρίζει τα όρια της και λειτουργεί αποκλειστικά με το συναίσθημα), δέχθηκε να μας μιλήσει τόσο για τη δική της παρουσία και πορεία στο χώρο της υποκριτικής, όσο και για την εμπειρία της στο ρόλο της Μαρίας, ταξιδεύοντας μας στα άδυτα μιας σειράς που ξεχειλίζει από ερωτισμό και μυστήριο…
T.L: Κυρία Αποστόλου, τι ήταν αυτό που σας ώθησε να ασχοληθείτε με την τέχνη της υποκριτικής;
Η ανάγκη μου για παιχνίδι, για ελευθερία και το να ζω καταστάσεις που δεν θα είχα την ευκαιρία στην πραγματική ζωή. Καθώς και το να είμαι σε επαφή με το μικρό παιδί μέσα μου.
T.L: Θέατρο, τηλεοπτικές σειρές ή μήπως… κινηματογράφος; Ποια μορφή έκφρασης πιστεύετε ότι σας ταιριάζει καλύτερα;
Με εκφράζουν οι ωραίες δουλειές και οι ωραίοι άνθρωποι. Η δουλειά μου θέλω να εμπεριέχει χαρά και ευχαρίστηση. Το μέσο δεν έχει σημασία. Οι άνθρωποι κάνουν τη διαφορά!
T.L: Ας περάσουμε στη σειρά 42°C. Ποια είναι τα στοιχεία που κατά τη γνώμη σας συνθέτουν ένα καλό ψυχολογικό θρίλερ που μπορεί να συγκινήσει το κοινό;
Είναι ένα ερωτικό θρίλερ, με ολοκληρωμένους χαρακτήρες από γραφής , με πολλές ανατροπές μέχρι την τελευταία στιγμή. Τίποτα δεν είναι δεδομένο, όλοι είναι εν δυνάμει ένοχοι και αυτό νομίζω πως εξάπτει την φαντασία του θεατή. Ένα καλό σενάριο και μια κατάλληλη σκηνοθεσία μπορεί να κάνει τον θεατή να ταυτιστεί με τους ήρωες του έργου.
T.L: Ποια είναι τα main themes που πραγματεύεται η σειρά 42°C;
Οι απαγορευμένες σχέσεις, η παθογένεια και τα κρυφά μυστικά μέσα στην οικογένεια και φυσικά ο έρωτας. Ένας άλλος παράγοντας που για μένα είναι σημαντικός στη σειρά, είναι αυτό της μνήμης. Το τι θυμάται κάποιος με αυτό που πραγματικά έγινε πολλές φορές είναι δύο διαφορετικά πράγματα. Η κάθε ψυχή έχει διαφορετικές καταγραφές. Το ίδιο συμβάν έχει διαφορετική μνήμη για τον καθένα. Και αυτό το βλέπουμε πολύ έντονα στους ήρωες της σειράς.
Το παρελθόν, η μνήμη τους έχει σημαδέψει, που δεν μπορούν να ξεφύγουν από αυτό. Αυτό το βλέπουμε σε πολλούς ανθρώπους στη ζωή μας και σε εμάς τους ίδιους πολλές φορές, με αποτέλεσμα ζούμε σε μια δίνη και να επαναλάβουμε ασυνείδητα τα ίδια πράγματα ξανά και ξανά, χωρίς να το θέλουμε και χωρίς να μπορούμε να αλλάξουμε τη ζωή μας.
T.L: Πως αισθανθήκατε όταν διαβάσατε για πρώτη φορά το script που αφορούσε στο ρόλο της Μαρίας στη σειρά 42°C και πως θα χαρακτηρίζατε τη Μαρία ως προσωπικότητα;
Είναι ένας ρόλος που με κέντρισε από την πρώτη στιγμή. Αποδέχτηκα και αγάπησα τόσο τα φωτεινά, όσο και τα σκοτεινά της σημεία ,που για μένα αυτά άλλωστε ήταν πιο ελκυστικά. Η προκλητική της συμπεριφορά αποσκοπούσαν στη αποδοχή, την αγάπη και τον έρωτα. Έγινε άθελά της αρνητικό πρότυπο για τις κόρες της και το τραγικό της τέλος αποδεικνύει ότι δεν είχε κανέναν έλεγχο στη ζωή της και με αποτέλεσμα να συμβούν όλα μοιραία.
T.L: Καίτη και Μαρία… Μπορεί να ενώνονται με το ίδιο αίμα, όμως είναι ουσιαστικά ένα δίπολο στη σειρά. Πιστεύετε ότι οι δύο αυτές ηρωίδες αποτελούν δύο διαφορετικές εκφάνσεις της πολύπλευρης γυναικείας φύσης;
Η γυναικεία φύση είναι τόσο πολύπλευρη και ανεξάντλητη που βρίσκει διαφορετικούς τρόπους κάθε φορά για να εκφραστεί. Τα δίπολα συνήθως δείχνουν κοινή αφετηρία. Δύο φαινομενικά διαφορετικές προσωπικότητες, μπορεί να έχουν την ίδια ανάγκη. Και αυτό το βλέπουμε στην Καίτη και στην Μαρία. Αυτός δεν είναι άλλος από την ανάγκη για αγάπη και αποδοχή. Απλά στην περίπτωση της Καίτης εκφράζεται με το να προσπαθεί να έχει τον έλεγχο για τα πάντα ,ενώ η Μαρία το επιδιώκει με μια προκλητική και αντιδραστική συμπεριφορά. Και αυτό το βλέπουμε πολύ συχνά στις οικογένειες. Συνήθως το πρώτο παιδί είναι πιο υπεύθυνο και συγκροτημένο, ενώ το δεύτερο ή τρίτο είναι πιο ατίθασο και αντιδραστικό. Είναι ένας τρόπος επιβίωσης μέσα στην πρώτη κοινωνία, αυτής της οικογένειας.
T.L: Αντικατοπτρίζει το concept των διαταραγμένων οικογενειακών σχέσεων που βλέπουμε στη σειρά 42°C την ελληνική πραγματικότητα;
Μιλάμε για μια μυθοπλασία, χωρίς πραγματικά πρόσωπα και γεγονότα. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν αντικατοπτρίζει σε κάποιο ποσοστό τις οικογενειακές σχέσεις. Σχέσεις που καλύπτονται πίσω από την ενοχή, το φόβο και τη σιωπή. Η ελληνική κοινωνία είναι μια συντηρητική κοινωνία, που δεν αποδέχεται εύκολα το διαφορετικό. Με αποτέλεσμα αυτό να μην μπορεί να εκφραστεί και να γίνεται θυματοποίηση κάποιων ανθρώπων χωρίς να έχουν καμία προστασία. Όσο μας ενδιαφέρει η γνώμη των άλλων και το τι θα πει ο κόσμος, τόσο νομίζω ότι θα αποξενωνόμαστε από τους δικούς μας ανθρώπους. Είναι πολύ θλιβερό να μην έχεις κοιτάξει πραγματικά στα μάτια κάποιον δικό σου άνθρωπο. Να σε νιώσει και να τον νιώσεις. Και αυτός να είναι πατέρας σου, αδερφός σου, κόρη σου… Η αγάπη είναι επικοινωνία!
T.L: Πιστεύετε ότι ελληνικές παραγωγές όπως η σειρά 42°C διαθέτουν τη δυναμική και το κύρος να σταθούν και να ανταγωνιστούν αντίστοιχες πολυδάπανες τηλεοπτικές παραγωγές του εξωτερικού;
Τα τελευταία χρόνια έχουν ξαναγυρίσει στην τηλεόραση οι μεγάλες παραγωγές. Και αυτό είναι πολύ σημαντικό, γιατί αναβαθμίζεται ο τρόπος δουλειάς και το αποτέλεσμα. Ιδίως τα mini series στην Ελλάδα, έχουν τη δύναμη να βγούνε στην παγκόσμια αγορά και συναγωνιστούν μεγάλες παραγωγές. Νομίζω πως είναι ένα προϊόν αντάξιο με τις απαιτήσεις του εξωτερικού.
T.L: Ποια είναι τα σχέδια σας για το μέλλον; Πως βλέπετε την Μπέτυ 20 χρόνια από σήμερα;
Μου αρέσει να κάνω όνειρα, αλλά όχι σχέδια. Με βγάζουν από το παρόν μου. Οραματίζομαι τον εαυτό μου στο μέλλον με πολύ χαρά και ευχαρίστηση σε ο,τι κάνω, με ευγνωμοσύνη και αγάπη για μένα και τους ανθρώπους γύρω μου σε ειρηνική συνύπαρξη με όλα τα έμβια όντα.
T.L: Ποια είναι η αγαπημένη σας δουλειά στο θέατρο;
Μια από τις αγαπημένες μου δουλειές στο θέατρο , είναι ” Ο Καλός Άνθρωπος του Σετσουάν” του Μπέρτολντ Μπρεχτ, στο θέατρο Θησείον, σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη.
T.L: Και κάτι τελευταίο… θα σας πήγαινε η καρδιά να πουλήσετε ένα τόσο ωραίο σπίτι, όπως αυτό που είδαμε στη σειρά;
Η αλήθεια είναι ότι θα μου ήταν λίγο δύσκολο να πουλήσω ένα τόσο ωραίο σπίτι. Οι άνθρωποι πολλές φορές πουλάνε πράγματα, γιατί νομίζουν ότι έτσι θα ξεφύγουν από τις κακές αναμνήσεις. Αλλά οι αναμνήσεις είναι μέσα μας, τις κουβαλάμε και είναι πολύ δύσκολο να ξεφύγουμε από αυτές…
Η σειρά «42°C» είναι διαθέσιμη μέσα από τον δωρεάν, on demand κατάλογο COSMOTE TV PLUS
*********
Συνοπτικό βιογραφικό της Μπέτυς Αποστόλου
Απόφοιτη της Δραματική Σχολή “Βεάκη”. Η καταγωγή μου είναι από Δήμο Σουλίου. Έχω παρακολουθήσει σεμινάρια στο Κέντρο αρχαίου δράματος ” Δεσμοί ” με τους Σωτήρη Χατζάκη, Στάθη Λιβαθινο και Λυδία Κονιόρδου. Καθώς και με τη Μαγιά Λυμπεροπούλου. Επίσης σωματικό θέατρο με την Lillo Baur και μαθήματα υποκριτικής στο HB studio της Ν.Υορκης και στο University Of East London στο Λονδίνο. Παραστάσεις στο θέατρο, στη “Λυσσασμένη Γάτα” του Τενεσί Ουίλιαμς, “Ο Καλός Άνθρωπος του Σετσουάν” του Μπέρτολτ Μπρεχτ, ” Μήδεια” του Μποστ σε σκηνοθεσία του Νικορέστη Χανιωτάκη στο θέατρο θησείον ,ΕΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ , Προμηθέα Δεσμώτη στο Φεστιβάλ Επιδαύρου σε σκηνοθεσία Σταύρου Τσακίρη, με την Άντζελα Μπρούσκου στο Documenta 14, με τον Βασίλη Μαυρογεωργίου στο θέατρο Ακροπόλ.