Στην εποχή των social media ήταν εύλογο πως θα αναλυθεί επιστημονικά η παραμικρή πτυχή τους (κοινωνιολογική, ψυχολογική κ.α.). Αυτή τη φορά τα εργαστήρια Georgia Tech και της Yahoo θέλησαν να ερευνήσουν πως τα φίλτρα που επιλέγονται στο Instragram επηρεάζουν δέσμευση των χρηστών απέναντι στα posts.
Χρησιμοποιώντας τόσο ποσοτικά όσο και ποιοτικά κριτήρια οι ερευνητές συνέκριναν φωτογραφίες των δημοφιλών social media φωτογραφιών Instagram και Flickr προκειμένου να διαπιστώσουν ποιες φωτογραφίες είναι εκείνες που συγκεντρώνουν τα περισσότερα Likes και σχόλια.
Το πρώτο συμπέρασμα της έρευνας ήταν πως η επιλογή του σωστού φίλτρου μπορεί να αυξήσει τη θέαση και δημοτικότητα μιας selfie κατά 21% και τον αριθμό των σχολίων κατά 45%. Συνεπώς, ποια φίλτρα μπορούν να πετύχουν αυτά τα ποσοστά; Τα φίλτρα που προκαλούν αίσθηση θερμότητας και εγείρουν τη χαρά και την έξαψη, δηλαδή τα φίλτρα που χρησιμοποιούν αποχρώσεις του κόκκινου, και μετά του πορτοκαλί και του κίτρινου.
Σύμφωνα με την ψυχολογία των χρωμάτων το κόκκινο είναι ένα διεγερτικό χρώμα που προκαλεί ενθουσιασμό, δραστηριότητα, δυναμισμό και αφύπνιση. Παρόμοιες αντιδράσεις προκαλούν και οι επίσης θερμές αποχρώσεις του πορτοκαλί και του κίτρινου.
Έτσι, οι πιθανότητες τα Instagram posts να τύχουν πιο έντονης αποδοχής αυξάνονται όταν χρησιμοποιούνται τα φίλτρα Mayfair, Rise, Valencia, Hefe και Nashville. Οι ερευνητές αποφάνθηκαν πως τα φίλτρα Lo-Fi και X-Pro II είναι πολύ μουντά και δεν δεσμεύουν τους χρήστες.
Επομένως, αν το τελευταίο Instagram post σας δεν έτυχε τρομερής αποδοχής, μην αμφισβητήσετε τη φωτογραφική σας ικανότητα ή την ομορφιά σας -αν πρόκειται για selfie-, απλώς εξετάστε αν επιλέξατε το σωστό φίλτρο 😉
Πηγή: International Business Times
Με σπουδές στην Επικοινωνία, guest εμφάνιση στο χώρο της Διαφήμισης, τελικά, με κέρδισε ο χώρος του Βιβλίου. Σε μία «έκλαμψη φρονήσεως», αποφάσισα να ασχοληθώ με τα δύο παιδικά μου όνειρα, τη μόδα και το γράψιμο, ε, και εδώ κάνω τα όνειρα μου πραγματικότητα!