Μια νέα έρευνα του Pew Research Center (ένα μη κερδοσκοπικό εγχείρημα που έχει στόχο να μελετά τα ζητήματα, τη συμπεριφορά και τις τάσεις της σύγχρονης αμερικάνικης κοινωνίας) δημοσιεύθηκε την κατάλληλη στιγμή, λίγες μέρες πριν τον εορτασμό του Αγίου Βαλεντίνου, και φανερώνει την επιρροή της νέας τεχνολογίας και των social media στις ερωτικές σχέσεις.
Έτσι, το 27% των ζευγαριών που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν πως το διαδίκτυο έχει συμβάλλει θετικά στη σχέση τους με το 21% να προσδιορίζει πως αισθάνονται πιο κοντά ο ένας στον άλλον επειδή ανταλλάσουν online μηνύματα και τα sms.
Η τεχνολογία ωστόσο μπορεί να αποτελέσει και πηγή έντασης ειδικά στα νεαρότερης ηλικίας ζευγάρια (από 18 έως 29 ετών) καθώς το 45% κατηγορεί το ίντερνετ και το 42% τα smartphones ως παράγοντα περισπασμού. Το 8% μάλιστα δεν διστάζει να τσακωθεί με το ταίρι του επειδή περνά πολλή ώρα στο διαδίκτυο.
Και τι συμβαίνει όταν η σχέση είναι σοβαρή; Το 67% μοιράζεται με τον/τη σύντροφό του τους κωδικούς πρόσβασης σε e-mails και στους λογαριασμούς στα social media. Το 27% μάλιστα μπορεί να διαθέτει κοινό λογαριασμό e-mail αλλά μόνο το 11% διαθέτει κοινό προφίλ σε κάποιο κοινωνικό μέσο δικτύωσης.
Η επικεφαλής της έρευνας, Amanda Lenhart, θεωρεί πως το timing παίζει σημαντικό ρόλο στη δημιουργία κοινών λογαριασμών. Τα ζευγάρια που είναι μαζί πολλά χρόνια βίωσαν μαζί την απότομη εξέλιξη της τεχνολογίας και έτσι την αντιμετώπισαν ως μονάδα σε αντίθεση με τα ζευγάρια που είναι λιγότερο καιρό μαζί τα οποία έχουν ήδη μάθει να χειρίζονται τα social media ως ανεξάρτητες οντότητες.
Όσον αφορά το περίφημο sexting (sex + text) και την αποστολή τολμηρών φωτογραφιών και βίντεο αποτελεί σχετικά δημοφιλή πρακτική τόσο στα παντρεμένα όσο και στα ανύπαντρα ζευγάρια. Ένας στους δέκα πάντως παραδέχεται πως έχει στείλει γυμνή φωτογραφία του ή βίντεο σε άλλο άτομο.
Κάποτε ο έρωτας κρυβόταν σε γραπτές επιστολές, μενταγιόν και σεντούκια ενώ σήμερα σε sms, e-mails, chat, facebook profiles και κοινοποιημένα passwords. Διαχρονικά ζητήματα, νέες πρακτικές!
Με σπουδές στην Επικοινωνία, guest εμφάνιση στο χώρο της Διαφήμισης, τελικά, με κέρδισε ο χώρος του Βιβλίου. Σε μία «έκλαμψη φρονήσεως», αποφάσισα να ασχοληθώ με τα δύο παιδικά μου όνειρα, τη μόδα και το γράψιμο, ε, και εδώ κάνω τα όνειρα μου πραγματικότητα!