Το 2019 έφτασε και αποφασίσατε να βελτιώσετε τη στρατηγική σας στα social media. Πρώτα απ’ όλα, κοιτάξτε προσεκτικά τα posts που ανεβάζετε και αποφασίστε, αν προσελκύουν ή διώχνουν followers και πελάτες.
Σκεφτείτε ότι μια παρέα φίλων θέλει να αποφασίσει σε ποιο εστιατόριο θα πάει. Πέρασαν ήδη από δύο μαγαζιά και αναρωτιούνται ποιο είναι καλύτερο. Το μενού φαίνεται πεντανόστιμο και έχουν πολύ καλή βαθμολογία και τα δύο. Πώς θα αποφασίσουν; Ανοίγουν τις σελίδες τους στα social media. To πρώτο κατάστημα έχει υπέροχες φωτογραφίες από παραδοσιακή ιταλική πίτσα και έκπτωση κάθε μεσημέρι 1-3! Τέλεια! Στο δεύτερο κατάστημα παρατηρούν έκπληκτοι το Page: «ΣΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΑΙ ΜΕ ΝΕΑ ΠΙΑΤΑ ΚΑΙ ΦΑΝΤΑΣΤΗΚΕΣ ΓΕΥΣΗΣ» και μια φωτογραφία, πιθανότατα του ιδιοκτήτη, να τους κλείνει το μάτι!
Μαντέψτε ποιο εστιατόριο επέλεξαν!
Αν διαχειρίζεστε ήδη εταιρικές σελίδες στα social media, oι instructors του Professional Diploma in Digital & Social Media της KnowCrunch μας αποκαλύπτουν ποιες παγίδες πρέπει να αποφύγετε.
#1 Λάθη γραμματικής, κεφαλαία και πολλά emojis
Στα social media έχουμε συνηθίσει έναν πιο χαλαρό τρόπο προσέγγισης, το ύφος είναι συνήθως φιλικό και οικείο. Αυτό όμως δεν επιτρέπει κανένα λάθος έκφρασης ή ορθογραφίας. Ακόμη και λίγα λάθη θα σας κάνουν να φαίνεστε ερασιτέχνες. Επιπλέον, πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί, όταν μεταφράζετε το περιεχόμενό σας. Απλή γλώσσα ναι, πρόχειρη ποτέ!
#2 Viral περιεχόμενο
Προσπαθήστε να περιορίσετε viral videos και φωτογραφίες που είναι άσχετες με το brand ή το κοινό σας. Διαφορετικά μπορείτε να επιλέξετε μία μέρα της εβδομάδας ή μια συγκεκριμένη ενότητα στη σελίδα σας, που θα ανεβάζετε πιο ανάλαφρο περιεχόμενο. Για παράδειγμα, καθιερώστε την ενότητα “Silly Sunday” και ανεβάστε κάθε Κυριακή αστεία posts, που συγκεντρώσατε τις προηγούμενες ημέρες.
#3 Stock photos
Είναι σίγουρο ότι δεν μπορείτε να ανεβάζετε συνεχώς επαγγελματικές φωτογραφίες. Η διαδικασία είναι χρονοβόρα και κοστίζουν πολύ. Το 2019 όμως τα πράγματα είναι πολύ πιο απλά. Οι περισσότεροι διαθέτουν κινητά με πολύ καλή κάμερα και τραβούν φωτογραφίες υψηλής ανάλυσης. Έτσι, μπορούμε να προσθέσουμε την προσωπική μας πινελιά στους social media λογαριασμούς. Αποφύγετε τις stock photos. Είναι αδιάφορες και βαρετές, δεν τις χρειάζεστε!
#4 Posts με πολιτικό ή θρησκευτικό περιεχόμενο
Αν επιθυμείτε να μοιραστείτε με το κοινό σας τις απόψεις πάνω σε θρησκευτικά ή πολιτικά θέματα , να είστε προετοιμασμένοι για τις συνέπειες. Πρέπει να γνωρίζετε ποιο είναι το κοινό σας και αν θα δυσαρεστηθεί με συντηρητικές ή επαναστατικές δηλώσεις. Το πιθανότερο πάντως είναι να έρθετε αντιμέτωποι με ακραίες αντιδράσεις και καταιγισμό σχολίων. Μήπως να το ξανασκεφτείτε;
#5 Αρνητικά σχόλια για πελάτες
Σε περίπτωση που έρθετε αντιμέτωποι με κάποια αρνητική κριτική στα social media ή κάποιος δυσαρεστημένος καταναλωτής κατηγορεί δημόσια την εταιρεία ή τα προϊόντα σας, μην περάσετε στην αντεπίθεση. Δείτε το σαν μια ευκαιρία, να βελτιώσετε την εικόνα σας. Μπορεί να μην είστε σε θέση να πείσετε έναν δυσαρεστημένο πελάτη αλλά, πρέπει να του μιλήσετε με ευγένεια και σεβασμό.
#6 «Δανεικό» content
Κανείς δεν περιμένει να μοιράζεστε μόνο αυθεντικό περιεχόμενο. Ελάχιστα brands το καταφέρνουν! Είναι σίγουρο ότι θα προωθήσετε άρθρα και content σχετικό με το Industry και τα προϊόντα σας από άλλες πηγές. Μην ξεχνάτε όμως να αποδίδετε τα credits, ν’ αναφέρετε τους δημιουργούς και να προσθέτετε το σχετικό link.
#7 Υπερβολικό brand promotion
Τελευταίο και ολέθριο! Μην προβάλλετε συνεχώς την εταιρεία και τα προϊόντα της. Θα έχετε τα αντίθετα αποτελέσματα. Να θυμάστε πάντα ότι ο σκοπός των social media είναι να επηρεάσουν, να χτίσουν μια ισχυρή κοινότητα που αγαπάει το brand και να αυξήσουν την αναγνωρισιμότητα των προϊόντων. Το 80% των posts πρέπει να στοχεύει σε αυτά. Ενημερώστε, εκπαιδεύστε και διασκεδάστε το κοινό σας!
Εάν θέλετε να διαχειρίζεστε άψογα τα social media, πρέπει να ενημερωθείτε σήμερα για το Professional Diploma in Digital & Social Media. Νέο τμήμα στις 14 Φεβρουαρίου! Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε τη σελίδα της KnowCrunch.