Δεν υπάρχει αμφιβολία πως τα social media επηρέασαν σημαντικά τον τρόπο που λειτουργούν οι σχέσεις. Μόνο που η επιρροή τους ήταν τόσο πρόσφατη που οι κοινωνιολόγοι και οι ψυχολόγοι δεν είχαν την ευκαιρία να υποστηρίξουν με δεδομένα τις νέες τάσεις που έβλεπαν να διαμορφώνονται στις ερωτικές σχέσεις, αλλά σίγουρα είχαν ένα νέο δεδομένο να λάβουν υπόψη τους.
Έτσι, πρόσφατα στο site της εφημερίδας Independent δημοσίευσε μια έρευνα του πανεπιστημίου Illinois η οποία διεξήχθη με τη συμμετοχή 350 μη παντρεμένων ζευγαριών που είχε την εξής καινοτομία: μελετήθηκαν τα ζευγάρια ως μονάδα (όχι ξεχωριστά τα μέλη) βάσει της συμπεριφοράς τους στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης.
Λαμβάνοντας υπόψη τους παράγοντες όπως ικανοποίηση, αγάπη, αμφιθυμία, τρόπο διασκέδασης και ανησυχίες περί γάμου, κατέληξαν πως οι 4 κυρίαρχοι τύποι των σύγχρονων σχέσεων είναι οι εξής:
Τα ζευγάρια που εστιάζει ο ένας σύντροφος στον άλλον
Ποσοστό που υπάγεται σε αυτό τον τύπο: 30%
Σε αυτή τη σχέση οι ανάγκες του συντρόφου είναι προτεραιότητα. Η προτεραιότητα αυτή μπορεί να επηρεαστεί από το χρόνο που περνά το ζευγάρι μαζί.
Τα ζευγάρια που ζουν το ΔΡΑΜΑ τους
Ποσοστό που υπάγεται σε αυτό τον τύπο: 34%
Μια σχέση με πολλά σκαμπανεβάσματα που συχνά οδηγεί το ζευγάρι να περνά αρκετό χρόνο χώρια.
Τα ζευγάρια που “τρέφονται” από τους καυγάδες
Ποσοστό που υπάγεται σε αυτό τον τύπο: 12%
Σε αυτόν τον τύπο σχέσης οι διαφωνίες και η ένταση υπάγονται στην ημερήσια ατζέντα, το ζευγάρι ωστόσο έχει ισχυρό δέσιμο.
Τα κοινωνικά ζευγάρια
Ποσοστό που υπάγεται σε αυτό τον τύπο: 19%
Τα ζευγάρια που η ζωή τους φαίνεται τόσο τέλεια που θα μπορούσε να γίνει εξώφυλλο σε lifestyle περιοδικό, αλλά επειδή δεν είναι διάσημα, αρέσκονται στο να προβάλλουν τη ζωή τους στο Facebook.
Οι υπεύθυνοι της έρευνας αξιοποίησαν τα αποτελέσματα για να δώσουν απάντηση σε ένα ακόμα καυτό ερώτημα: Ποιος τύπος σχέσης έχει περισσότερες πιθανότητες να καταλήξει σε μακροχρόνια δέσμευση, ενδεχομένως και γάμο;
Ο πρώτος τύπος σχέσης, της εστίασης στον σύντροφο, έχει τις περισσότερες πιθανότητες κυρίως λόγω της θετικής διαδραστικότητας ανάμεσα στα μέλη του ζευγαριού, ενώ το ζευγάρι “ζούμε ένα δράμα”, έχει τις περισσότερες πιθανότητες να χωρίσει.
Μια έρευνα δεν είναι και προφητεία, αλλά σίγουρα δίνει τροφή για σκέψη, ειδικά αν οι καυγάδες αποτελούν μόνιμο τρόπο επικοινωνίας στο ζευγάρι.
Με σπουδές στην Επικοινωνία, guest εμφάνιση στο χώρο της Διαφήμισης, τελικά, με κέρδισε ο χώρος του Βιβλίου. Σε μία «έκλαμψη φρονήσεως», αποφάσισα να ασχοληθώ με τα δύο παιδικά μου όνειρα, τη μόδα και το γράψιμο, ε, και εδώ κάνω τα όνειρα μου πραγματικότητα!