Μια κούκλα παραδοσιακά αποτελεί ένα από τα καλύτερα δώρα που μπορεί να χαρίσει κάποιος σε ένα παιδί. Πριν από μερικές δεκαετίες ήταν πάνινες. Στη συνέχεια περάσαμε στις εντυπωσιακές Barbie, που έχουν μεγαλώσει πλέον γενιές. Είναι σημαντικό κάθε μητέρα να μην ξεχνά τη σημασία που έχει μια κούκλα, ιδιαίτερα σε μια εποχή που τα παιδιά έχουν από πολύ μικρά πρόσβαση στην τεχνολογία.
Τι έδειξαν τα ευρήματα πρόσφατης έρευνας
Πρόσφατη μελέτη του Πανεπιστημίου του Κάρντιφ, που διεξήχθη από ομάδα νευροεπιστημόνων σε συνεργασία με την Barbie, παρουσιάζει τα οφέλη του παιχνιδιού με κούκλες και πως μπορούν να επηρεάσουν θετικά τον κόσμο. Η επιστημονική μελέτη χρησιμοποίησε την νευροαπεικόνιση για να δείξει ότι το παιχνίδι με κούκλες, όπως η Barbie, επιτρέπει στα παιδιά να αναπτύξουν την ενσυναίσθηση και την επεξεργασία των κοινωνικών πληροφοριών. Πρόκειται για δεξιότητες που αποτελούν καθοριστικό παράγοντα για τη μελλοντική συναισθηματική, ακαδημαϊκή και κοινωνική επιτυχία τους. Η ερευνητική ομάδα διαπίστωσε ότι η οπίσθια ανώτερη κροταφική αύλακα (pSTS), μια περιοχή του εγκεφάλου που σχετίζεται με την επεξεργασία κοινωνικών πληροφοριών, ενεργοποιούνταν ακόμη και όταν το παιδί έπαιζε μόνο του με κούκλες.
Σύμφωνα με την επικεφαλής ερευνήτρια Δρ. Σάρα Γκέρσον, “χρησιμοποιούμε αυτή την περιοχή του εγκεφάλου όταν σκεφτόμαστε άλλους ανθρώπους, ειδικά όταν σκεφτόμαστε τις σκέψεις ή τα συναισθήματα κάποιου άλλου. Το παιχνίδι με κούκλες ενθαρρύνει τα παιδιά να φτιάξουν τους δικούς τους μικρούς φανταστικούς κόσμους, αντίθετα με τα παιχνίδια επίλυσης προβλημάτων ή άλλα παιχνίδια δεξιοτήτων. Ενθαρρύνει τα παιδιά να σκεφτούν τους άλλους ανθρώπους και μπορούν να αλληλοεπιδράσουν μεταξύ τους. Το γεγονός ότι είδαμε στη μελέτη μας να ενεργοποιείται η οπίσθια άνω κροταφική αύλακα (pSTS), δείχνει ότι το παιχνίδι με κούκλες βοηθάει τα παιδιά να αναπτύξουν κοινωνικές δεξιότητες που θα χρειαστούν στη μετέπειτα ζωή τους». Μέσω του παιχνιδιού με κούκλες, τα παιδιά είναι σε θέση να αναπτύξουν την ενσυναίσθηση, η οποία γνωρίζουμε ότι έχει διαρκή αντίκτυπο στον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουν τον κόσμο γύρω τους.
Η νέα καμπάνια της Barbie
Στο πλαίσιο αυτό, η Barbie λάνσαρε τη νέα καμπάνια «Μια κούκλα μπορεί να αλλάξει τον κόσμο», η οποία ενισχύει το μήνυμα «Μπορείς να γίνεις ό,τι ονειρεύεσαι». Η νέα καμπάνια περιλαμβάνει την προβολή πραγματικών ιστοριών, τις οποίες δημιουργούν τα παιδιά όταν παίζουν με κούκλες στο σπίτι. Έχει σκοπό να υπενθυμίσει στους γονείς και τους φροντιστές παιδιών ότι η απλή πράξη του παιχνιδιού με κούκλες έχει αναπτυξιακά οφέλη.
Το βίντεο της καμπάνιας «Μια κούκλα μπορεί να αλλάξει τον κόσμο» παρουσιάζει παιδιά που παίζουν με κούκλες Barbie σε ένα ευρύ φάσμα σεναρίων. Τα παιδιά φαίνονται να διαβάζουν στις κούκλες τους, να τις ταΐζουν και να τις βάζουν για ύπνο. Καθώς αυτές οι σκηνές εξελίσσονται, μια σειρά από ερωτήσεις εμφανίζεται στην οθόνη ρωτώντας πώς θα ήταν το μέλλον αν είχαμε όλοι λίγο περισσότερη ενσυναίσθηση. Η προβολή των παιδιών που παίζουν με κούκλες μαζί με την εμφάνιση των ερωτήσεων για το μέλλον, δείχνει πως το παιχνίδι μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά να αναπτύξουν την ενσυναίσθηση.
Διαβάστε επίσης: Πως να φτιάξεις την καλύτερη ζεστή σοκολάτα στο σπίτι | Thats Life. Life as it is!
Η Ελένη Σαραντάκη είναι δημοσιογράφος και εκπαιδευτικός με πολυετή εμπειρία στο χώρο του τεχνολογικού και τουριστικού ρεπορτάζ. Έχει συνεργαστεί με ηλεκτρονικά και έντυπα μέσα ως αρθρογράφος, ενώ σήμερα είναι αρχισυντάκτρια του περιοδικού της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων Greek Hotelier και editor στο τεχνολογικό site Digital Life.