Συχνά, οι γονείς αναφέρουν με έντονο άγχος τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν καθημερινά στην οργάνωση της μελέτης του παιδιού τους
Δώστε προσοχή στις παρακάτω συμβουλές για ευκολότερη και αποδοτικότερη μελέτη!
Κάθε παιδί σχολικής ηλικίας χρειάζεται κάθε μέρα ορισμένη ώρα για να διαβάσει τα μαθήματα της επόμενης ημέρας.
Ο στόχος είναι αυτή η ώρα να είναι αποδοτική, παραγωγική και σύντομη.
Για να τον επιτύχουμε θα χρειαστεί να δημιουργήσουμε το κατάλληλο περιβάλλον μελέτης.
Αυτό το περιβάλλον είναι το δωμάτιο του παιδιού ή όποιος άλλος ήσυχος χώρος μπορεί να αποτελέσει κατάλληλο μέρος για το διάβασμα του. Προσοχή, ο χώρος αυτός θα πρέπει να είναι πάντα ο ίδιος (με λιγότερες όσο το δυνατόν εξαιρέσεις) και οργανωμένος με τέτοιο τρόπο ώστε να προλαμβάνονται τις δυσκολίες του παιδιού και να δίνονται “λύσεις “, όπως για παράδειγμα, “Ξέχασα πάλι την ξύστρα μου αλλά γνωρίζω ότι στο πρώτο συρτάρι πάντα έχω μία”.
Τι θα πρέπει να υπάρχει στο δωμάτιο του παιδιού ;
- Έναν χάρτης της Ελλάδας κρεμασμένος στον τοίχο στο ύψος των ματιών του και με άμεση πρόσβαση (να μην υπάρχουν εμπόδια ενδιάμεσα).
- Ένα επιτοίχιο, ευκολοδιάβαστο ρολόι που μπορεί το παιδί να το κοιτάει και να το συμβουλεύεται όλες τις στιγμές της ημέρας. Συμβάλλει στο να μάθει να οργανώνει καλύτερα τον χρόνο του και τις ρουτίνες του.
- Το καθημερινό πρόγραμμα του σχολείου αναρτημένο στον τοίχο του σε ύψος που μπορεί να το διαβάζει εύκολα.
- Ένα γραφείο χωρίς άλλα αντικείμενα πάνω εκτός από αυτά που χρειάζεται για να διαβάσει τα μαθήματα της ημέρας.
- Οργανωμένα συρτάρια. Τα 5 βασικά πράγματα που είναι απαραίτητα να βρίσκει εύκολα το παιδί είναι: μολύβι, γόμα, ξύστρα, χάρακας, πρόχειρο τετράδιο.
- Ένα εργαλείο ενάντια στο στρες, όπως για παράδειγμα ένα μαλακό μπαλάκι, ένα μικρό σακουλάκι με άμμο, ένα χνουδωτό μπαλάκι κ.α, που μπορεί να έχει στο χέρι του όσο διαβάζει για να ισορροπεί το άγχος της μελέτης και την κινητική του ανησυχία.
- Ένα φωτιστικό γραφείου το οποίο αν το παιδί γράφει με το αριστερό, τότε το φως πρέπει να έρχεται από τα δεξιά, αν γράφει με το δεξί από τα αριστερά. Αυτό γίνεται για να αποφύγουμε τις σκιές που πέφτουν πάνω στα γράμματα την ώρα που διαβάζει ή γράφει και μειώνουν την ορατότητα του.
- Μαρκαδόρους high lighters. Το παιδί πρέπει οπωσδήποτε να διδαχθεί να ξεχωρίζει τις κύριες από τις δευτερεύουσες πληροφορίες που χρειάζεται να απομνημονεύει. Οι μαρκαδόροι θα βοηθήσουν στο να τονίζει τα κύρια σημεία ενός κειμένου
Καλή οργάνωση και Καλό διάβασμα !!!
Ευχαριστούμε την κυρία Γιαννόπαπα Ν. Ειρήνη /Ψυχολόγο
M.Sc. in Special Education,Speech Therapy & Parent Counseling
Διευθύντρια Κέντρου Ειδικών Θεραπειών » Ίσιδα»-Αγωγή Δυσλεξίας, Λογοθεραπεία, Ψυχοθεραπεία
Ηρ. Πολυτεχνείου 87,Πειραιάς
Τηλέφωνο: 210 4535 078, www.isida.gr, [email protected]