Το παιχνίδι είναι σχεδόν συνυφασμένο με την ιστορία της ανθρωπότητας. Από την εποχή των σπηλαίων, τα παιδιά των ανθρώπων ήταν… σκανδαλιάρικα και μάθαιναν τον κόσμο με τον πιο δημιουργικό και ψυχαγωγικό τρόπο, παίζοντας. Μάλιστα, αναλόγως τα παιχνίδια που βρέθηκαν την κάθε ιστορική εποχή, μπορούν να προκύψουν πολύ χρήσιμα συμπεράσματα για την κοινωνικοπολιτική δομή της κάθε κοινωνίας. Τα ευρήματα και τα ιστορικά κείμενα που έχουμε στα χέρια μας, μαρτυρούν ότι η κατασκευή παιχνιδιών και γενικά βρεφικών και προσχολικών αντικειμένων ήταν ήδη πολύ σημαντική από την αρχαιότητα.
Το πρώτο επιτραπέζιο παιχνίδι που ανιχνεύτηκε στην ιστορία είναι το παιχνίδι των βασιλικών τάφων της Ουρ στη Μεσοποταμία (σημερινό Ιράκ). Είναι το αρχαιότερο επιτραπέζιο παιχνίδι που έχει έρθει στο φως, το οποίο χρονολογικά προσδιορίζεται στο 2600 π.Χ.
Τα πρώτα ζάρια σε σχήμα κύβων έκαναν την εμφάνισή τους γύρω στο 2300 π.Χ, στον πολιτισμό της κοιλάδας του Ινδού. Η σημερινή τους αρίθμηση με το άθροισμα των αντίθετων πλευρών τους ισότιμο με 7 γενικεύθηκε στην αρχαία Ελλάδα τον 7ο π.Χ αιώνα.
Στην αρχαία Ελλάδα το παιχνίδι αποτελούσε αναπόσπαστο κομμάτι τόσο της παιδικής ζωής όσο και της καθημερινότητας των ενηλίκων. Φιλόσοφοι όπως ο Πλάτωνας γνώριζαν καλά τη σπουδαιότητα του παιχνιδιού στη διαμόρφωση χαρακτήρα, ήθους και σωματικών δεξιοτήτων του ατόμου.
Ένα άλλο σημαντικό στάδιο στην παγκόσμια ιστορία των παιχνιδιών φέρει τη σφραγίδα του Alphonse X, βασιλιά της Καστίλης. Γνωστός στην ιστορία ως Alphonse ο Σοφός, διηύθυνε προσωπικά μια ομάδα ειδικών η οποία ανέλαβε τη συγγραφή μιας σειράς βιβλίων πάνω σε θέματα που για τα τον ίδιο τον Σοφό αποτελούσαν τη βάση της κοινωνίας. Μεταξύ αυτών των θεμάτων, όπως η ιστορία, η θρησκεία, η αστρονομία και η μαγεία είχε τη θέση του και το «Βιβλίο των παιχνιδιών».
Τα σύγχρονα επιτραπέζια παιχνίδια αρχίζουν να κάνουν την εμφάνισή τους γύρω στο 1840, την ίδια εποχή με τη χρωμολιθογραφία. Είναι το σημείο εκκίνησης της μαζικής παραγωγής του παιχνιδιού με χρώματα και σε χαρτόνι, όπως το γνωρίζουμε σήμερα.
Ένας ιστορικός του μέλλοντος θα μελετούσε σίγουρα τον ρόλο που έπαιξε η Fisher-Price στην ανατροφή των παιδιών του 20ου και του 21ου αιώνα.
Επίσης, το ξέρατε μία από τις μεγαλύτερες εταιρίες παιχνιδιών, η αγαπημένη μας Fisher Price ιδρύθηκε πριν από 90 ολόκληρα χρόνια; Και όμως, ναι! Η Fisher Price έχει βοηθήσει γενιές και γενιές να μεγαλώσουν με τον καλύτερο τρόπο! Η πρωτοποριακή αυτή εταιρεία εδρεύει στις Η.Π.Α. και έχει συνδέσει το όνομά της με την ευτυχισμένη παιδικότητα εκατομμυρίων ανθρώπων. Το ξέρατε ότι είναι η πρώτη εταιρεία που ανακάλυψε τον όρο και τη φράση «Προσχολικά Παιχνίδια» το 1934; η πρώτη που δημιούργησε παιχνίδια με άδεια χρήσης εμπορικού ονόματος; και μία από τις πρώτες που ανέπτυξε κώδικα για την προσχολική ηλικία με το βραβευμένο παιχνίδι «Code-Pillar» το 2016.
«Εδώ και 90 χρόνια προσφέρουμε διασκέδαση και χαρά στην παιδική ηλικία μέσα από τα πρωτοποριακά μας προϊόντα, ενώνοντας γονείς και παιδιά για πολλές γενιές τώρα, γι’ αυτό τίποτα δεν μας κάνει πιο χαρούμενους από το να γιορτάσουμε αυτή την επέτειο-ορόσημο μαζί», μας είπε η Δανάη Αγαδάκου, Senior Brand Manager της Fisher-Price.
Το διαχρονικό έργο της Fisher-Price από τις πρώτες της μέρες έως σήμερα
Η Fisher-Price έχει μακρά ιστορία στην υποστήριξη της κοινωνίας. Τη δεκαετία του 1940, κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου και μόλις 10 χρόνια μετά την ίδρυσή της, η Fisher-Price έβαλε τις μηχανές της να δουλεύουν για την κατασκευή κιβωτίων ιατροφαρμακευτικού εξοπλισμού και άλλων υποστηρικτικών υλικών. «Αν εξαιτίας του πολέμου ζητηθεί το εργοστάσιό μας, θα αναστείλουμε την παραγωγή των παιχνιδιών μας για όλη τη διάρκειά του», είχε δηλώσει ένας από τους ιδρυτές της, ο Herman Fisher.
Το 2020, κατά τη διάρκεια της πανδημίας από τον COVID-19, η Fisher-Price κυκλοφόρησε μία ειδική σειρά από συλλεκτικούς ήρωες δράσης από τη σειρά Μικρά Ανθρωπάκια, «Little People Community Champions», τους #ThankYouHeroes, με το σύνολο των καθαρών εσόδων να διατίθεται σε φιλανθρωπικούς σκοπούς για την αντιμετώπιση του COVID.
«Η σειρά #ThankYouHeroes σχεδιάστηκε για να απαθανατίσει και να τιμήσει τους υγειονομικούς και τους καθημερινούς ήρωες της πρώτης γραμμής στηρίζοντάς τους με το σύνολο των εσόδων από αυτά τα παιχνίδια», δήλωσε ο Chuck Scothon, Senior Vice President της Fisher-Price και Global Head of Infant and Preschool της Mattel.
«Ελπίζουμε τα παιχνίδια της Fisher-Price, και γενικότερα όλα τα παιχνίδια, να καταφέρουν να κάνουν αυτές τις δύσκολες στιγμές πιο εύκολες τόσο για τα παιδιά όσο και για τους ενήλικες, είτε με τη μορφή δώρου για την αναγνώριση του έργου των μεγάλων στην πρώτη γραμμή είτε ως έναυσμα για να ξεκινήσει η συζήτηση με τα παιδιά σχετικά με το πώς νιώθουν αυτές τις δύσκολες ώρες».
Η εταιρεία θα παρουσιάσει μέσα στη χρονιά και στην Ελλάδα, μία νέα πολυετή καμπάνια 360ο επικοινωνίας με τίτλο «Ας Γίνουμε Πάλι Παιδιά», η οποία εξυμνεί τον τρόπο που βλέπουν τον κόσμο τα παιδιά, μέσα από αισιοδοξία και χιούμορ ενώ, παράλληλα, προσκαλεί ανοιχτά τους μεγάλους να γίνουν πάλι μικροί και να ανακαλύψουν ξανά τη χαρά του παιχνιδιού.