Πριν συνεχίσουμε στο B’ μέρος της παρουσίασης μας, να πούμε δυο κουβέντες για τον 1o αγώνα της χρονιάς που έγινε την Κυριακή με νικητή τον N.Rosberg με Mercedes. Αν λοιπόν η αρχή είναι το ήμισυ του παντός, τότε για τη νέα χρονιά…μάλλον δεν ξέρουμε ακόμα τι να περιμένουμε….Η νέα μορφή των χρονομετρημένων δοκιμαστικών απογοήτευσε τους πάντες (ο γράφων δηλώνει σοκαρισμένος) και γι αυτό οδεύει προς κατάργηση. Οι Mercedes έδειξαν ότι είναι πολύ μπροστά απ’ όλους. Η αγωνία μήπως το θέαμα της Κυριακής ήταν “μια από τα ίδια” ήταν διάχυτη αλλά ευτυχώς η φοβερή εκκίνηση των 2 Ferrari άλλαξε τα δεδομένα. Σε συνδυασμό δε με την ποικιλία στρατηγικών στην επιλογή των ελαστικών και το φοβερό ατύχημα του F.Alonso (δείτε το video) μας χάρισαν ένα ικανοποιητικό θέαμα, με υποσχέσεις για την συνέχεια αφού η διάφορα στην κορυφή μεταξύ Mercedes και Ferrari δείχνει τελικά να έχει μειωθεί, η Red Bull παραμονεύει και οι υπόλοιποι δείχνουν λίγο πολύ να βράζουν στο ίδιο καζάνι.

Συνεχίζοντας το αφιέρωμα τώρα με τις υπόλοιπες ομάδες και το πρόγραμμα…

Renault , οδηγοί K.Magnussen- J.Palmer

Οι Γάλλοι αγόρασαν την ιδιωτική ομάδα που μέχρι πέρσι έφερε το όνομα ( αλλά όχι τη χάρη) της Lotus και επιστρέφουν σε πλήρη εμπλοκή στην Formula 1 με δικιά τους εργοστασιακή ομάδα μετά από 6 χρόνια. Φρόντισαν από νωρίς να χαμηλώσουν τους τόνους ξέροντας ότι οι κινητήρες τους δύσκολα θα είναι ανταγωνιστικοί για φέτος και μάλλον θα εστιάσουν την προσοχή τους στον σχεδιασμό του μονοθεσίου για του χρόνου που οι αλλαγές στους κανονισμούς θα ανακατέψουν την τράπουλα. Έχουν πάντως ένα από τα πιο εντυπωσιακά μονοθέσια χρωματικά, με ένα λαμπερό και παραδοσιακό κίτρινο (που απ ότι διαβάζω στη στήλη της μόδας εδώ στο that’s life θα φορεθεί πολύ φέτος…)

Spa-Francorchamps_overview

Torro Rosso-Ferrari, οδηγοί C.Sainz- M.Verstappen

Η μικρή αδερφή της Red Bull έκανε φέτος ένα ακόμα βήμα για να απογαλακτιστεί αλλάζοντας κινητήρες (από Renault σε Ferrari) και στις δοκιμές έδειξε ιδιαίτερα ανταγωνιστική. Λίγη προσοχή στους οδηγούς της, τον νεαρό Carlos Sainz junior ετών 21, γιο του πρωταθλητή στα Ράλλυ C.Sainz και τον ακόμα πιο νεαρό Max Verstappen ετών 18 που πέρσι δεν είχε καν δίπλωμα αλλά οδηγούσε κανονικότατα ( και με εντυπωσιακά αποτελέσματα) στην Formula 1 (φέτος είναι η δεύτερη χρονιά του).

vestapen

Sauber-Ferrari, οδηγοί F.Nasr-M.Ericsson

Η μικρή ελβετική ομάδα συνεχίζει εδώ και 3 δεκαετίες να εκπροσωπεί επάξια μια χώρα όπου οι αγώνες ταχύτητας είναι απαγορευμένοι ως ” πολύ επικίνδυνοι” (όσοι δεν συμπαθούσατε ούτως ή άλλως τους Ελβετούς τώρα έχετε ένα λόγο παραπάνω) εφέτος θα δουλέψει σαν καλοκουρδισμένο…ρολόι, με αποτελέσματα γλυκά σαν…σοκολάτα που θα της αποφέρουν πολλά χρήματα που θα τα καταθέσει σε έναν…ανώνυμο λογαριασμό.

ps-garage_monaco-gp-formula1-2012

McLaren-Honda οδηγοί F.Alonso-J.Button

Μετά το περσυνό φιάσκο εκκινούν από πολύ μειονεκτική θέση και φέτος. Η επιστροφή της Honda στην F1 ήταν καταστροφή, οι κινητήρες της απέδιδαν καμιά 100αριά άλογα λιγότερα από την Mercedes και έσκαγαν συχνότερα και από βεγγαλικά το Πάσχα και φέτος περιμένουμε να δούμε πόσο μπορεί να βελτιώθηκαν. Η Honda λέει ότι μπόρεσε να αντιμετωπίσει τα προβλήματα που οφείλονταν κυρίως στην καινοτόμα προσέγγιση της σύνδεσης κινητήρα εσωτερικής καύσης, τούρμπο και μπαταριών υβριδικού συστήματος, η Mclaren λέει ότι το σασί από πέρσι ήταν καλό αλλά το χαντάκωσε ο κινητήρας και όλοι μαζί ανυπομονούμε να ξαναδούμε τι μπορεί να κάνει ο F.Alonso αν του δώσουν ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο.

fernando-alonso-mclaren-crash_3434499

fernando-alonso-crash-australia-52031

Manor-Mercedes, οδηγοί R.Haryanto- P.Wehrlein

Ιδιωτική αγγλική ομάδα με την οποία θα τρέξει ο πρώτος οδηγός από την Ινδονησία στην ιστορία της Formula 1, ο Rio Haryanto και στην οποία υπεύθυνος αεροδυναμικής είναι ο Έλληνας Ν.Τομπάζης, με μεγάλη καριέρα στη Ferrari. Η επένδυση σε ανθρώπους σαν τον Τομπάζη, τον P.Fry (επί χρόνια τεχνικός διευθυντής σε Mclaren και Ferrari) ή τον D.Ryan (με εμπειρία 35 χρόνων σε όλη την ιεραρχία της Mclaren) δείχνουν ότι η επένδυση του νέου (από πέρσι) ιδιοκτήτη στην ομάδα είναι αρκετά σοβαρή και μπορεί να τη φέρει κοντά στις υπόλοιπες του πρωταθλήματος.

Haas-Ferrari, οδηγοί R.Grosjean-E.Gutierrez

Νέα άφιξη στην Formula 1!!! O Gene Haas είναι ιδιοκτήτης της τεράστιας ομώνυμης βιομηχανίας στις ΗΠΑ και συνιδιοκτήτης μερικών από τις πιο επιτυχημένες ομάδες στις διάφορες κατηγορίες μηχανοκίνητου αθλητισμού στην απέναντι όχθη του Ατλαντικού, οπότε για αυτόν η παρουσία στην Formula 1 ήταν μια φυσιολογική εξέλιξη. Η νέα ομάδα συνεργάζεται στενά με την Ferrari που της παρέχει και κινητήρες και θα προσπαθήσει αφενός να σταθεί αξιοπρεπώς στην πρώτη της χρονιά αφετέρου να δημιουργήσει νέες εμπορικές ευκαιρίες σε μια τεράστια αλλά και σχετικά ανεκμετάλλευτη αγορά για την Formula 1, την αμερικανική.

F1-Haas-VF-16-2016

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑΤΟΣ

– 18-20/03 Μελβούρνη -Αυστραλία

– 01-03/04 Μπαχρέιν

– 15-17/04 Σανγκάη-Κίνα

– 29/04-01/05 Σότσι-Ρωσία

– 13-15/05 Βαρκελώνη-Ισπανία

– 26-29/05 Μονακό

– 10-12/06 Μόντρεαλ-Καναδάς

– 17-19/06 Μπακού-Αζερμπαϊτζάν (νέος αγώνας)

– 01-03/07 Αυστρία

– 08-10/07 Σίλβερστοουν-Μ.Βρετανία

– 22-24/07 Ουγγαρία

– 29-31/07 Χόκενχαιμ-Γερμανία

– 26-28/08 Σπα-Βέλγιο

– 02-04/09 Μόντσα-Ιταλία

– 16-18/09 Σινγκαπούρη (νυχτερινός αγώνας)

– 30/09-02/10 Μαλαισία

– 07-09/10 Σουζούκα-Ιαπωνία

– 21-23/10 Η.Π.Α.

– 28-30/10 Μεξικό

– 11-13/11 Σάο Πάολο-Βραζιλία

– 25-27/11 Άμπου Ντάμπι

eau-rouge