Η διατροφή των σύγχρονων ανθρώπων έχει αλλάξει αισθητά σε σύγκριση με τις επιλογές φαγητού που έκαναν οι παλαιότερες γενιές. Ο λόγος δεν είναι μόνο οικονομικός. Η βασική διαφορά έγκειται στο γεγονός ότι σήμερα οι νέοι ασχολούνται σοβαρά με την ποιότητα των γευμάτων τους και έχουν αποκτήσει γνώσεις σχετικά με την θρεπτική αξία των τροφών. Παράλληλα, ο σύγχρονος τρόπος διαβίωσης και τα τρελά ωράρια εργασίας καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό τις επιλογές. Αποτέλεσμα η κατηγορία των snacks να εκτοξευτεί σε πωλήσεις τα τελευταία χρόνια. Οι αλλαγές όμως δεν σταματούν εδώ. Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, οι καταναλωτές θα υιοθετήσουν νέες συνήθειες στο μέλλον. Δες στη συνέχεια τις κυρίαρχες διατροφικές τάσεις που θα αναδυθούν την επόμενη δεκαετία, σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ.
Η “εκδίκηση” των vegan
Στην Ευρωπαϊκή Ένωση υπάρχουν χώρες όπως η Σουηδία που το ποσοστό των χορτοφάγων φτάνει ακόμα και το 15%. Σε χώρες όπως η Ινδία ξεπερνάει το 35%. Στην Ελλάδα το ποσοστό των καταναλωτών που δηλώνουν χορτοφάγοι δεν ξεπερνά το 3%. Υπάρχει όμως ένα έντονο ενδιαφέρον για αύξηση της κατανάλωσης φρούτων και λαχανικών, το οποίο είναι σημαντικά πιο έντονο από άλλες χώρες. Σε σχετική έρευνα του ΙΕΛΚΑ, το 62% του κοινού δήλωσε ότι έχει αυξήσει την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών με στόχο τη βελτίωση της υγείας του.
Εναλλακτικά τρόφιμα
Προϊόντα όπως το φυτικό τυρί, τα φυτικά γάλατα κλπ υπάρχουν ήδη στην ελληνική αγορά, με το επόμενο βήμα να είναι το κρέας εργαστηρίου ή από φυτικά συστατικά. Υπάρχει άλλωστε ήδη ένα καταναλωτικό κοινό που κάνει τις συγκεκριμένες διατροφικές επιλογές, αν και σε χαμηλότερο ποσοστό σε σχέση με το εξωτερικό.
Νέες γεύσεις
Η πολυπολιτισμικότητα, η πρόσβαση στο διαδίκτυο και οι δύο προηγούμενες τάσεις αυξάνουν την επιθυμία του καταναλωτικού κοινού για νέες γεύσεις. Το 71% του κοινού μάλιστα δηλώνει ότι του αρέσει να ανακαλύπτει καινούργιες γεύσεις. Το 66% ότι η ποικιλία ειδών είναι βασικός παράγοντας για την επιλογή σημείου πώλησης.
“Κόλλημα” με τα snacks
Το κοινό αναζητά όλο και περισσότερο εύκολες λύσεις για να καλύψει τη διατροφή του, αντικαθιστώντας γεύματα με σνακ, αντικαθιστώντας τη μαγειρική με έτοιμες λύσεις και αξιοποιώντας όλο περισσότερο το food delivery.
Προϊόντα χωρίς ζάχαρη
Η υγεία είναι αλληλένδετη με τη διατροφή. Η υγιεινή διατροφή είναι αλληλένδετη με τη μαγειρική. Το κοινό θα ψάχνει στο μέλλον πιο υγιεινές επιλογές για τη διατροφή του και οι επιχειρήσεις θα πρέπει να είναι προετοιμασμένες να απαντήσουν σε αυτή την ανάγκη. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι μια από τις τροφές η οποία ενοχοποιείται όλο και περισσότερο στα μάτια του καταναλωτικού κοινού ως ανθυγιεινή είναι η ζάχαρη.
Social media και στο φαγητό
Τα social media όλο και πιο έντονα θα διαμορφώνουν τις επιλογές του καταναλωτικού κοινού με τις αγορές τροφίμων, τη μαγειρική και την κατανάλωση να συνδέονται με το internet. Το 39% του κοινού μαγειρεύει σήμερα έχοντας ανοιχτό το κινητό δίπλα για να βλέπει συνταγές. Το 22% έχει ρωτήσει ενεργά συμβουλές μέσω των social media.
ΠΗΓΗ: ΙΕΛΚΑ
Η Ελένη Σαραντάκη είναι δημοσιογράφος και εκπαιδευτικός με πολυετή εμπειρία στο χώρο του τεχνολογικού και τουριστικού ρεπορτάζ. Έχει συνεργαστεί με ηλεκτρονικά και έντυπα μέσα ως αρθρογράφος, ενώ σήμερα είναι αρχισυντάκτρια του περιοδικού της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων Greek Hotelier και editor στο τεχνολογικό site Digital Life.