Τα τελευταία χρόνια ψάχνουν όλες οι εταιρείες να βρουν την χρυσή τομή μεταξύ επιδόσεων και οικονομίας. Παγκοσμίως πλέον. Τι γίνεται όμως αν πραγματικά ψάξουμε την χρυσή τομή χωρίς περιορισμούς οικονομίας, με επιδόσεις και κάποια χρηστικότητα;
Η τάση πλέον είναι το 1.6t. Μικρός κυβισμός, μεγάλες πιέσεις. Στο υψηλότερο βάθρο αυτής της θέσης έχουμε τον 1.6t των 15.000 στροφών με 750 άλογα περίπου. Στην φόρμουλα. Στην παραγωγή αυτή την στιγμή το μέγιστο που μπορούμε να πάρουμε από βενζίνη είναι 270 άλογα από το 308 GTi. Δεν το λες λίγο. Αλλά αυτό το καταφέρανε το 2015. Με πιεσμένο μοτέρ. Και με 33 kg ροπή. Αυτό είναι λίγο για 270 άλογα.
Ας περάσουμε άμεσα σε μια σύγκριση για να καταλάβουμε. Το S3 έβγαζε 265 άλογα με 35kg ροπή. Το 2009. Με μοτέρ δίλιτρο. Και με την μισή πίεση από το 308.
Δεν συγκρίνω Audi με Peugeot. Συγκρίνω 1.6t με 2.0t. Και εναντιώνομαι σε όλους αυτούς που μας πυροβολούν με το downsizing και προσπαθούν να μας πείσουν ότι είναι και καλύτερα. Οικονομικότερα και ελαφρύτερα ναι. Καλύτερα όμως? Νομίζω ούτε τον όρο εφάμιλλα δεν μπορώ να αποδεχτώ.
- Το Saab 900 turbo ( το όνομα του μοντέλου ήταν έτσι, γιατί αλλιώς μιλάμε για 2000 κυβικά) έβγαζε 143 άλογα. Το 1979. Τότε δεν τουρμπίζανε τα 1.600. Τους φαινόντουσαν λίγα τα κυβικά. Και ναι, υπήρχαν λίγες προσπάθειες για μικρά τουρπάκια (Daihatsu charade 993turbo 80άλογα το 1977), αλλά όταν θέλανε δύναμη πηγαίνανε στα 2 λίτρα.
Και ακόμα εκεί πάνε δηλαδή. Και η A45 η AMG 2λιτρη είναι και βγάζει 380 άλογα. Οι αμερικάνοι έχουν το bigger is better. Και δίνουν κυβικά στον λαό. Αστρονομικά κυβικά. 5.700, 6.200, 7.000. Ο χορός της Ευρώπης όμως συνεχίζει να κινείται από 2.000. Και δεν μιλάμε για supercars. Μιλάμε για γρήγορα αυτοκίνητα, που μπορούν να βγάλουν χιλιόμετρα. Και όχι μόνο στον κοντέρ, αλλά και στον δρόμο. Γιατί τα κυβικά δεν δίνουν μόνο δύναμη, δίνουν άνεση. Απλώνει ο κινητήρας στον δρόμο. Μπορείς να ταξιδεύεις με 6η, κάτω από 4.000 και να είσαι στα 150. Ένα 1.600 θέλει πάνω από τις 4.000 για το ίδιο.
Tα 2.000 είναι αρκετά. Για ότι θες να κάνεις. Και δεν είναι υπερβολή. Και με turbo. Άλλο το πώς μας έκαναν και βρίσκεις 2.000 κυβικά με 5.000 ευρώ. Εξάλλου, είναι νομίζω τα κυβικά που όλοι τελικά πάνε να συμφωνήσουν. Μέχρι και η Honda το γύρισε με το TyreR. Στον δρόμο που μονοπωλούσαν Subaru και Mitsubishi. Στο turbo.(Για τετρακίνηση σε άλλη κουβέντα).
Ένα 9-3 aero κυνηγούσα το πρωί….ξέρετε…από αυτά τα sedan 10ετίας με τα 210 άλογα….Και ίδρωσα λίγο….με το 1.600 μου…το turbo….με τα ίδια άλογα….