Η ανισότητα των φύλων στην εργασία και στους μισθούς εξακολουθεί να αποτελεί σημαντικό ζήτημα στην Ευρώπη. Παρά την πρόοδο με τα χρόνια, οι γυναίκες εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν διακρίσεις και εμπόδια στην επίτευξη ίσων αμοιβών και ευκαιριών στο χώρο εργασίας.
Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, οι γυναίκες στην Ευρωπαϊκή Ένωση κερδίζουν κατά μέσο όρο 13% λιγότερα από τους άνδρες. Το μισθολογικό χάσμα μεταξύ των φύλων είναι ακόμη υψηλότερο σε ορισμένες χώρες, όπως η Εσθονία, όπου οι γυναίκες κερδίζουν 21,7% λιγότερα από τους άνδρες και η Τσεχία, όπου οι γυναίκες κερδίζουν 21,2% λιγότερα. Αυτό το χάσμα είναι αποτέλεσμα πολλών παραγόντων, όπως ο επαγγελματικός διαχωρισμός, οι διακρίσεις και η υποτίμηση της γυναικείας εργασίας.
Ο επαγγελματικός διαχωρισμός συμβάλλει σημαντικά στη μισθολογική διαφορά μεταξύ των φύλων. Οι γυναίκες συγκεντρώνονται συχνά σε τομείς χαμηλών αμοιβών και στους οποίους κυριαρχούν, όπως η εκπαίδευση, η υγεία και η εργασία περίθαλψης. Από την άλλη πλευρά, οι άνδρες τείνουν να κυριαρχούν σε τομείς με υψηλές αποδοχές όπως τα χρηματοοικονομικά, η τεχνολογία και η μηχανική. Αυτός ο διαχωρισμός οδηγεί σε ανισότητα στους μισθούς μεταξύ ανδρών και γυναικών, καθώς αυτοί οι ανδροκρατούμενοι τομείς τείνουν να πληρώνουν υψηλότερους μισθούς.
Οι διακρίσεις είναι επίσης ένας σημαντικός παράγοντας στη διαφορά αμοιβών μεταξύ των φύλων. Οι γυναίκες συχνά αμείβονται λιγότερο από τους άνδρες για την ίδια δουλειά, ακόμη και όταν έχουν το ίδιο επίπεδο εκπαίδευσης και εμπειρίας. Αυτή η διάκριση μπορεί να λάβει πολλές μορφές, όπως μεροληψία στην πρόσληψη και προαγωγή, άνιση αμοιβή για ίση εργασία και σεξουαλική παρενόχληση.
Η υποτίμηση της γυναικείας εργασίας είναι ένας άλλος παράγοντας που συμβάλλει στη μισθολογική διαφορά μεταξύ των φύλων. Οι δουλειές που παραδοσιακά γίνονται από γυναίκες, όπως η εργασία φροντίδας, συχνά υποτιμώνται και αμείβονται ελάχιστα. Αυτή η υποτίμηση της εργασίας των γυναικών μπορεί να οδηγήσει σε χαμηλότερους μισθούς και λιγότερες ευκαιρίες για τις γυναίκες σε αυτούς τους τομείς.
Το LADIES FIRST δεν είναι μόνο το σλόγκαν της επερχόμενης προσφοράς στο answear.gr , αλλά είναι και πάλι η φωνή της μάρκας σε θέματα σημαντικά για τις γυναίκες. Με αφορμή την Ημέρα της Γυναίκας, η Answear θέλει να επιστήσει την προσοχή στις μισθολογικές ανισότητες που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες σε όλη την Ευρώπη. Στις 1-8 Μαρτίου, είναι η επιλεγμένη γυναικεία και παιδική συλλογή που θα καλυφθεί με μεγαλύτερη έκπτωση από την ανδρική. Μέσω αυτού του τύπου δραστηριοτήτων, η μάρκα θέλει να συμβάλει στην επανέναρξη της συζήτησης για τις εξακολουθούν να υπάρχουν ανισότητες μεταξύ των φύλων και να ενθαρρύνει τον ατομικό προβληματισμό. Ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα, αξίζει να μιλήσουμε και να υπενθυμίσουμε στους πελάτες για σημαντικά θέματα. Η δράση θα καλύπτει 9 αγορές Answear: Πολωνία, Τσεχία, Σλοβακία, Ουγγαρία, Ρουμανία, Ελλάδα, Κροατία, Σλοβενία και Κύπρο.
Τι θα γινόταν αν οι γυναίκες αγόραζαν 23% φθηνότερα και οι άνδρες μόνο 10%; Ακούγεται άδικο; Οι γυναίκες πρέπει να αντιμετωπίζουν αυτό το είδος της ανισότητας σε καθημερινή βάση. Αν και οι κανονισμοί, τόσο σε εθνικό όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ρυθμίζουν το ζήτημα των αποδοχών και απαγορεύουν τη διαφοροποίηση με βάση το φύλο, η πρακτική δείχνει κάτι εντελώς διαφορετικό. Σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat από το 2020, το μισθολογικό χάσμα στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι 13%. Στην Πολωνία, φτάνει σε ένα ελαφρώς χαμηλότερο επίπεδο – 4,5%, αλλά αυτό δεν είναι λόγος για να είμαστε χαρούμενοι. Το χάσμα μεταξύ των αποδοχών των γυναικών και των ανδρών ποικίλλει ανάλογα με τον τομέα της οικονομίας – στον ιδιωτικό τομέα το μισθολογικό χάσμα είναι σχεδόν 13% σε βάρος των γυναικών. Υπάρχουν πολλοί λόγοι για αυτό το φαινόμενο, προκύπτουν τόσο από τις πολιτισμικές συνθήκες όσο και από την ιδιαιτερότητα της αγοράς εργασίας. Τα κυριότερα περιλαμβάνουν την έλλειψη διαφάνειας στους μισθούς, τη δύσκολη πρόσβαση σε διευθυντικές θέσεις, τα στερεότυπα γύρω από την επαγγελματική δραστηριότητα των γυναικών ή την υπερφόρτωση με απλήρωτη εργασία που σχετίζεται με τη φροντίδα των παιδιών ή τη ζωή στο σπίτι.
Η καταπολέμηση της μισθολογικής διαφοράς μεταξύ των φύλων απαιτεί πολυδιάστατες, αντισυμβατικές λύσεις, αλλά πάνω απ’ όλα – εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση.
Σε αυτό το τελευταίο εστιάζει η Answear, ξεκινώντας με την προωθητική καμπάνια LADIES FIRST: https://answear.gr/s/womens-day.
Την περίοδο από 1 έως 8 Μαρτίου θα μπορείτε να αγοράσετε επιλεγμένα γυναικεία (και παιδικά) προϊόντα με έκπτωση 23% και έκπτωση 10% για άνδρες. Η διαφορά στην έκπτωση, δηλαδή 13%, γίνεται σύμβολο και αναφορά στο πραγματικό μισθολογικό χάσμα στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Η δράση είναι μια έκφραση συμπαράστασης και μια συμβολική προσπάθεια ελαχιστοποίησης των ανισοτήτων που συναντούν οι γυναίκες στην επαγγελματική τους ζωή και ταυτόχρονα πρόσχημα για να αναλάβουν ευρύτερες δραστηριότητες και συζητήσεις στο δημόσιο χώρο.
Αυτή δεν είναι η πρώτη δράση Answear που απευθύνεται σε γυναίκες που, με την έναρξη της νέας στρατηγικής το φθινόπωρο του 2021, έγιναν η κύρια ομάδα πελατών. Η μάρκα κάνει διάλογο μαζί τους, εμπνέοντάς τους να ζήσουν γενναία με τους δικούς τους όρους. Εφαρμόζει επίσης την πολιτική της ισότητας και της καταπολέμησης των διακρίσεων στις δικές της δομές. Σε μια εταιρεία όπου οι γυναίκες αποτελούν την πλειοψηφία, έως και το 69,7% του προσωπικού, το επίπεδο αμοιβών για μεμονωμένες θέσεις καθορίζεται από την εκπαίδευση, την επαγγελματική εμπειρία, τη δέσμευση και τη διάρκεια υπηρεσίας – ποτέ το φύλο. Κατά τη διάρκεια εσωτερικού ελέγχου που διενεργήθηκε σε 31 παρόμοιες θέσεις, προέκυψε ότι οι αποδοχές γυναικών και ανδρών είναι συγκρίσιμες και σε διευθυντικές θέσεις, το μέσο ποσοστό των γυναικών είναι 9,6% υψηλότερο από τα ποσοστά των ανδρών. Η Answear παρακολουθεί την κατάσταση σε συνεχή βάση και αναπτύσσει λύσεις για την εξάλειψη πιθανών ανισοτήτων.
Γεια σου φίλη! Είμαι η Μάρθα Κατσαρού με τάση να εκφράζομαι μέσα από τη μαγεία της γραφής. Το ακαδημαϊκό μου ταξίδι με πήγε από τον κόσμο της Διοίκησης Επιχειρήσεων στη Σχολή Επικοινωνίας και ΜΜΕ του ΕΚΠΑ, όπου απέκτησα το μεταπτυχιακό μου στη Δημοσιογραφία. Από τα πρώτα μου χρόνια, ανακάλυψα ότι η αληθινή μου φωνή αντηχεί πιο εύγλωττα στον γραπτό λόγο παρά στον προφορικό. Γι’ αυτό και από τους αριθμούς βρέθηκα να «μπλέκομαι» με τα γράμματα, για να επικεντρωθώ στο πάθος μου για το lifestyle. Μόδα, ομορφιά, διακόσμηση ήταν τα θέματα που πάντα με γοήτευαν ως αναγνώστρια. Πλέον, οπλισμένη με όρεξη, ταξιδεύω με τις δικές μου ιδέες και σκέψεις που μοιράζομαι μαζί σου. Θα γίνεις συνταξιδιώτης μου;