Το τελευταίο διάστημα γίνεται αρκετός λόγος για το metaverse, μια νέα γενιά εικονικής πραγματικότητας που φέρνει το διαδίκτυο πιο κοντά στο φυσικό κόσμο. Το κεφάλαιο αυτό το άνοιξε σχετικά πρόσφατα ο CEO του Facebook Mark Zuckerberg, όμως αρκετές εταιρείες ακολουθούν το παράδειγμά του, αξιοποιώντας τις νέες δυνατότητες που προσφέρει.
Ο κόσμος της μόδας φυσικά δε θα μπορούσε να μη συμμετέχει με τον τρόπο του στο μετα-σύμπαν. Η United Colors of Benetton, για παράδειγμα, κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Μόδας του Μιλάνου, θα μεταμορφώσει το κατάστημά της στο Corso Vittorio Emanuele, ευθυγραμμίζοντάς το με το νέο metaverse κατάστημα της εταιρείας, το οποίο θα ανοίξει ταυτόχρονα έχοντας την ίδια εμφάνιση και αισθητική.
Πως θα λειτουργήσει το metaverse κατάστημα
Το metaverse κατάστημα της United Colors of Benetton θα ακολουθήσει, ωστόσο, μια νέα προσέγγιση. Οι «επισκέπτες» δεν θα αγοράζουν ρούχα, αλλά θα συμμετέχουν σε εμπειρίες παιχνιδιού που θα τους επιτρέπουν να συγκεντρώνουν κωδικούς QR, οι οποίοι θα μπορούν στη συνέχεια να χρησιμοποιηθούν για αγορές στα φυσικά καταστήματα. Με αυτόν τον τρόπο, η εταιρεία δημιουργεί ένα επιπλέον σημείο επαφής με τον καταναλωτή, ενισχύοντας τη στρατηγική της σε όλα τα κανάλια επικοινωνίας.
Το εικονικό κατάστημα θα προσφέρει μια εμπειρία που θα αντικατοπτρίζει αυτό που θα μπορούν να βιώσουν οι αγοραστές όταν επισκεφθούν την τοποθεσία Corso Vittorio Emanuele μέσα στις επόμενες εβδομάδες. Με αφορμή την Εβδομάδα Μόδας, το κατάστημα-ναυαρχίδα του Μιλάνου ανακαινίστηκε με ροζ χρώμα, καλύπτοντας όλους τους χώρους – από τα παράθυρα μέχρι το εσωτερικό του καταστήματος, από τις κρεμάστρες μέχρι τα ράφια – δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στις αποχρώσεις των ενδυμάτων της Benetton.
Αυτή η προσωρινή εγκατάσταση, η οποία θα βρίσκεται στο κατάστημα για τέσσερις εβδομάδες, συνοδεύεται από το ερευνητικό σχέδιο #playchange. Από τις 21 έως τις 23 Φεβρουαρίου, πέντε ταλαντούχα άτομα θα μοιραστούν με την Benetton τις προσωπικές τους ιστορίες αλλαγής, και θα αφηγηθούν τις στιγμές της ζωής τους που χρειάστηκε να επανεφεύρουν τον εαυτό τους και να ακολουθήσουν μια διαφορετική προσέγγιση ώστε να μπορέσουν να προχωρήσουν μπροστά.
Πρόκειται για τη ραδιοφωνικό παραγωγό Andrea Delogu, τον τηλεοπτικό παρουσιαστή Stefano di Martino και τους αστέρες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης Giulia Paglianiti, Davide Vavalà και Anna Ciati. Οι τρεις TikTokers θα βρίσκονται επίσης στο κατάστημα στις 23 Φεβρουαρίου από τις 5μμ, όπου θα προσφέρουν ειδικές συνεδρίες styling σε όσους πελάτες επιθυμούν να δοκιμάσουν νέες εμφανίσεις.
Η Ελένη Σαραντάκη είναι δημοσιογράφος και εκπαιδευτικός με πολυετή εμπειρία στο χώρο του τεχνολογικού και τουριστικού ρεπορτάζ. Έχει συνεργαστεί με ηλεκτρονικά και έντυπα μέσα ως αρθρογράφος, ενώ σήμερα είναι αρχισυντάκτρια του περιοδικού της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων Greek Hotelier και editor στο τεχνολογικό site Digital Life.