Τα γεγονότα της περασμένης χρονιάς έφεραν ριζικές αλλαγές σε κάθε πτυχή της ζωής των ανθρώπων, και η περιποίηση του δέρματος δεν αποτέλεσε εξαίρεση. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας της CeraVe, η οποία διεξήχθη μέσω διαδικτύου από την IPSOS σε 23 χώρες και 10.000 ερωτηθέντες, το 64% των ανθρώπων παγκοσμίως λένε ότι άλλαξαν τη ρουτίνα καθαρισμού τους μέσα στον προηγούμενο χρόνο.
Με την αλλαγή να λαμβάνει χώρα σε τόσο μεγάλη κλίμακα, η πρόσβαση σε αξιόπιστες δερματολογικές πληροφορίες είναι πιο σημαντική από ποτέ. Ο σωστός καθαρισμός του προσώπου είναι η βάση κάθε ρουτίνας περιποίησης, οπότε είναι σημαντικό να το κάνετε σωστά χωρίς να διαταράσσετε τον φυσικό φραγμό του δέρματός σας. Τον προηγούμενο χρόνο στην Ελλάδα, μόνο το 23% των ανθρώπων έλαβαν πληροφορίες από δερματολόγο σχετικά με τον καθαρισμό, με τους περισσότερους να βασίζονται σε οικογένεια και φίλους, στον Τύπο και σε διαδικτυακές πηγές για να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους πάνω στον καθαρισμό και να επιλέξουν τα κατάλληλα προϊόντα.
Μολονότι αυτές οι πηγές μπορεί να είναι πολύτιμες, συχνά στερούνται της εξειδίκευσης και της εμπειρογνωμοσύνης ενός δερματολόγου, και μπορεί να είναι δύσκολο να διακρίνουμε ποιες πληροφορίες είναι αξιόπιστες. Για να καλύψει αυτό το κενό γνώσης, η CeraVe θα συνεργαστεί με κορυφαίους δερματολόγους τον Ιούλιο με στόχο να τροφοδοτήσει με χρήσιμες και έγκυρες πληροφορίες για τον καθαρισμό του προσώπου τα κανάλια στα οποία βασίζονται περισσότερο οι άνθρωποι.
«Ο σωστός καθαρισμός του προσώπου είναι το απαραίτητο πρώτο βήμα ενός αποτελεσματικού προγράμματος περιποίησης», λέει ο δερματολόγος Δρ. Ted Lain. «Είναι σημαντικό οι ασθενείς να συμβουλεύονται τον δερματολόγο τους, ώστε μαζί να επιλέξουν ένα προϊόν καθαρισμού που να έχει ισορροπημένο pH, να μην περιέχει άρωμα, και να είναι εμπλουτισμένο με καταπραϋντικά συστατικά ώστε να μην βλάπτει τον δερματικό φραγμό.»
Ο Αντίκτυπος της Πανδημίας στον Καθαρισμό του Προσώπου
Καθώς οι καθημερινές συνήθειες και οι συνθήκες υγείας άλλαξαν το περασμένο έτος, οι περισσότεροι άνθρωποι στον κόσμο αναζήτησαν νέες προσεγγίσεις για τον καθαρισμό του προσώπου τους. Σύμφωνα με την παγκόσμια έρευνα της CeraVe, στη συντριπτική πλειοψηφία τους (90%) οι ερωτηθέντες – στην Ελλάδα 97% – δήλωσαν ότι η καθημερινότητά τους επηρεάστηκε από την πανδημία, ενώ το 30% αυτών παρατήρησαν αλλαγές στη συνολική υγεία του δέρματός τους λόγω παραγόντων που σχετίζονται με την πανδημία. Αυτές οι αλλαγές επηρέασαν και τον καθαρισμό του προσώπου, με το 64% – στην Ελλάδα 75% – των ανθρώπων να αλλάζουν τη ρουτίνα καθαρισμού τους μέσα στην προηγούμενη χρονιά.
«Κάν’ το Όπως οι Δερματολόγοι»: οι συμβουλές των δερματολόγων χαίρουν μεγάλης εκτίμησης αλλά δεν εφαρμόζονται επαρκώς. Μέσα σε όλο αυτό το παγκόσμιο κίνημα αλλαγής της ρουτίνας καθαρισμού που επικράτησε την προηγούμενη χρονιά, οι περισσότεροι άνθρωποι δεν έλαβαν πληροφορίες από δερματολόγο. Αν και το 60% των ανθρώπων πιστεύουν ότι οι συμβουλές του δερματολόγου θα ήταν ωφέλιμες για το δέρμα τους, στην Ελλάδα μόνο το 23% έχει λάβει πληροφορίες από δερματολόγο σχετικά με τον σωστό καθαρισμό του προσώπου κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Το 35% των ερωτηθέντων, μάλιστα, δεν σκέφτηκαν καν να ζητήσουν συμβουλές για τον καθαρισμό του προσώπου τους κατά την επίσκεψή τους στον δερματολόγο.
Οι καταναλωτές μπορούν μεν να βρουν χρήσιμες πληροφορίες στο διαδίκτυο, όμως είναι εύκολο να κάνει κανείς λάθη όταν οι πληροφορίες αυτές δεν προέρχονται από ειδικούς. Για παράδειγμα, δείτε παρακάτω κάποιες κοινές παρανοήσεις και συνήθειες του ελληνικού κοινού που ενδέχεται να προκαλέσουν βλάβες στον δερματικό φραγμό:
• Το 50% των ερωτηθέντων χρησιμοποιούν ζεστό ή καυτό νερό για τον καθαρισμό του προσώπου τους.
• Το 52% των ερωτηθέντων δεν χρησιμοποιούν προϊόντα καθαρισμού με ισορροπημένο pH.
• Το 45% των ερωτηθέντων χρησιμοποιούν μόνο νερό για τον καθαρισμό του προσώπου τους.
• Το 39% των ερωτηθέντων νοιώθουν το δέρμα τους να τους «τραβάει» μετά τον καθαρισμό, κάτι που μπορεί να υποδηλώνει υποβάθμιση του δερματικού φραγμού.
• Το 26% των ερωτηθέντων πιστεύουν ότι ο καθαρισμός δεν μπορεί να βοηθήσει στην αποκατάσταση του δερματικού φραγμού.
Τύπος και διαδικτυακές πηγές: η νέα #1 πηγή πληροφόρησης για τον καθαρισμό του προσώπου
Αντί να απευθύνονται σε δερματολόγους, οι καταναλωτές αντλούν όλο και περισσότερο πληροφορίες από ψηφιακά κανάλια. Στην Ελλάδα, περισσότεροι από τους μισούς (56%) ερωτηθέντες απάντησαν ότι το προηγούμενο έτος αυξήθηκε ο χρόνος που αφιερώνουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενώ σε παγκόσμιο επίπεδο το 48% των ερωτηθέντων είπαν ότι ο Τύπος και το διαδίκτυο ήταν οι κύριες πηγές πληροφοριών για συμβουλές σχετικά με τον σωστό καθαρισμό του προσώπου. Για πρώτη φορά, ο Τύπος και το διαδίκτυο είχαν μεγαλύτερη επιρροή από τις άμεσες συστάσεις της οικογένειας και των φίλων. Παρά την αύξηση της επιρροής των ψηφιακών μέσων στις συνήθειες καθαρισμού του προσώπου, οι ερωτηθέντες κατάλαβαν την ανάγκη να επιλέγουν προσεκτικά ποιο περιεχόμενο να εμπιστεύονται. Είναι χαρακτηριστικό το ότι 4 στους 5 ερωτηθέντες συμφώνησαν πως οι συμβουλές περιποίησης που απαντώνται στο διαδίκτυο δεν είναι πάντα ακριβείς.
«Cleanse Like a Dermatologist»: αξιοποιούμε την κληρονομία της CeraVe, για να υπενθυμίσουμε στους καταναλωτές την αξία των εξειδικευμένων συμβουλών Τον Ιούλιο, η CeraVe θα προσφέρει απευθείας στους καταναλωτές πληροφορίες δερματολογικού επιπέδου για τον καθαρισμό, μέσω της PR, influencer & digital καμπάνιας «Cleanse Like a Dermatologist». Η εκστρατεία θα διαρκέσει όλο τον Ιούλιο και τον Αύγουστο και θα περιλαμβάνει κορυφαίους ακαδημαϊκούς δερματολόγους όπως οι Δρ. Michael Cork και Δρ. Valerie Callendar, αλλά και influencers δερματολογίας όπως οι Δρ. Dustin Portela (1,3 εκ.+ followers) και Δρ. Muneeb Shah (7,5 εκ.+ followers). Η εκστρατεία θα ενισχύσει τη φωνή αυτών των δερματολόγων, με στόχο να αποσαφηνιστούν διαδεδομένες παρανοήσεις και να εκπαιδευτούν οι καταναλωτές σε θέματα όπως το σωστό pH, το άρωμα και τα συστατικά των προϊόντων καθαρισμού. Μέσω της εκστρατείας, η CeraVe ευελπιστεί να υπενθυμίσει στους καταναλωτές ότι οι δερματολόγοι είναι η μόνη έγκυρη πηγή πληροφοριών σχετικά με τη σωστή υγιεινή του προσώπου.
«Όπως ακριβώς αναπτύσσουμε τα προϊόντα μας από κοινού με δερματολόγους, έτσι συνεργαστήκαμε στενά με δερματολόγους και για την ανάπτυξη όλων των πτυχών αυτής της εκστρατείας», είπε η Penelope Giraud, Γενική Διευθύντρια της CeraVe. «Στόχος μας είναι να εκπαιδεύσουμε τους καταναλωτές, φέρνοντας τις συμβουλές των δερματολόγων απευθείας στα κανάλια που χρησιμοποιούν περισσότερο.»
Τα αποτελέσματα της παγκόσμιας έρευνας ήταν σαφή για όσους ακολούθησαν τις συμβουλές δερματολόγου για το πρόγραμμα καθαρισμού τους την προηγούμενη χρονιά. Αυτοί οι ερωτηθέντες τείνουν να έχουν καλύτερη ρουτίνα καθαρισμού (που περιλαμβάνει καθημερινό πλύσιμο του προσώπου, και χρήση προϊόντων καθαρισμού που είναι πιο πιθανό να έχουν ισορροπημένο pH, να είναι δοκιμασμένα για αλλεργίες ή να μην περιέχουν άρωμα) και υιοθετούν καλύτερες συνήθειες περιποίησης μετά τον καθαρισμό. Επίσης, είχαν διπλάσιες πιθανότητες να αναφέρουν βελτίωση στην υγεία του δέρματος τους κατά την ίδια περίοδο:
• Το 59% αυτών χρησιμοποιούν κάποιο καθαριστικό προσώπου [έναντι 41% των ερωτηθέντων που δεν συμβουλεύθηκαν δερματολόγο].
• Το 76% αυτών πιστεύουν ότι το καθαριστικό τους προστατεύει τον δερματικό τους φραγμό [έναντι 60% των ερωτηθέντων που δεν συμβουλεύθηκαν δερματολόγο].
• Το 25% αυτών ανέφεραν ότι η υγεία του δέρματος τους βελτιώθηκε τον τελευταίο χρόνο [έναντι 12% των ερωτηθέντων που δεν συμβουλεύθηκαν δερματολόγο].