Οι δραματικές παραστάσεις του θεάτρου, με τα έντονα συναισθήματα και τις περίτεχνες αφηγήσεις τους, μπορεί περιστασιακά να δοκιμάζουν την υπομονή μας, ωστόσο η ικανότητά τους να αιχμαλωτίζουν και να ανακατεύουν τα συναισθήματά μας εξασφαλίζει μια διαρκή εκτίμηση για την τέχνη που μας κάνει να σκεφτόμαστε και να προβληματιζόμαστε. Παρά τις στιγμές, οι αποχρώσεις των ερμηνειών υφαίνουν μια ταπισερί της ανθρώπινης εμπειρίας που μας κάνει να επιστρέφουμε για τη διακριτική ομορφιά που κρύβεται κάτω από την επιφάνεια.
Αθώος ή ένοχος – Eliart
Κωνσταντινουπόλεως 127, Βοτανικός
Ένας διακεκριμένος γιατρός κατηγορείται ότι δολοφόνησε την γυναίκα του για να κληρονομήσει την περιουσία της και ο καλύτερος του φίλος, γνωστός ποινικολόγος αναλαμβάνει την υπεράσπισή του. Μια γιατρός, η Τζένιφερ Μίτσελ, ισχυρίζεται ότι είχαν ερωτική σχέση και πως το βράδυ του φόνου ήταν μαζί. Ωστόσο, τα στοιχεία της ενοχής είναι εξίσου ισχυρά με τα στοιχεία της αθωότητάς του. Τότε μπαίνουν στο παιχνίδι μία Πρόεδρος Δικαστηρίου, μία φαρμακοποιός, ένας δημόσιος κατήγορος, ένας Καθηγητής τοξικολογίας, ένας φύλακας και φυσικά οι θεατές, οι οποίοι καλούνται να γίνουν ένορκοι και να βγάλουν την τελική ετυμηγορία. “Αθώος ή ένοχος” τελικά ο Δρ. Σέργουντ;
Ερμηνεύουν: Ν. Ιωαννίδου, Αντ. Ραμπαούνης, Γ. Φρατζεσκάκης, Αν. Παπαθανασίου. Σκην.-κοστ.: Β. Βαλάσης. Φωτ.: Π. Μανούσης.
Αίθουσα αναμονής – Χώρος Σωματείου Οδηγών Ταξί Αττικής
Οδυσσέως 8, Μεταξουργείο
Τέσσερις γυναίκες, η Φωτεινή, η Αμέλια, η Μάγδα και η Χαρά, συναντώνται απρόσμενα σε ένα μεταιχμιακό χώρο και χρόνο. Τέσσερις άγνωστες μεταξύ τους γυναίκες προσγειώνονται στη μέση του δρόμου και σταματούν την κυκλοφορία με τις προσωπικές τους ιστορίες. Σαρκάζουν και αυτοσαρκάζονται, θυμώνουν και ξεσπούν, γελούν, χορεύουν και τραγουδούν. Ξετυλίγουν το πολυσύνθετο και αντιφατικό ζήτημα της γυναικείας αφήγησης σήμερα, σε μια παράσταση αφιερωμένη στη μάνα. Το έργο πρόκειται να παρουσιαστεί δίπλα «στο κτίριο-φάντασμα» της οδού Οδυσσέως στο Μεταξουργείο όπου κάποτε στεγαζόταν το 63ο Δημοτικό Σχολείο της Αθήνας, και σήμερα χάσκει καρβουνιασμένο από τη φωτιά που έβαλε ένας παράφρονας γυναικοκτόνος και παιδοκτόνος για να κάψει την οικογένειά του και να εκδικηθεί τη γυναίκα του, γιατί, όπως υποστήριζε, τον παράτησε.
Ερμηνεύουν: Ειρ. Καράογλου, Μ. Ναούμ, Μ. Στράμπη, Μ. Βούλγαρη. Σκην.-φωτ.: Ιάσ. Καμπάνης. Κοστ.: Χ. Λαρδίκου. Μουσ.: Metaman.
Αινιγματικές παραλλαγές – θέατρο Βεάκη
Στουρνάρη 32, Εξάρχεια
Ο διχασμός, η απομόνωση και οι ανθρώπινες σχέσεις βρίσκονται στο επίκεντρο της συνάντησης ενός νομπελίστα συγγραφέα αποτραβηγμένου από τον κόσμο και ενός δημοσιογράφου που καταφέρνει να του πάρει συνέντευξη. Ο Αμπέλ Ζνόρκο είναι ένας συγγραφέας, βραβευμένος με Νόμπελ που ζει μόνος, αποτραβηγμένος στο Ροσβανοϋ, ένα μικρό νησί στη Θάλασσα της Νορβηγίας, αποφεύγοντας τα πάντα και ειδικά τους ανθρώπους. Έχοντας πρόσφατα εκδώσει το 21ο του βιβλίο που έχει γίνει τεράστια επιτυχία, δέχεται να δώσει συνέντευξη σε έναν δημοσιογράφο που τον πολιορκεί καιρό τον Έρικ Λάρσεν. Άραγε πόσο τυχαία επέλεξε ο Αμπέλ Ζνόρκο τον συγκεκριμένο δημοσιογράφο και πόσο τυχαία επέλεξε ο Έρικ Λάρσεν τον συγκεκριμένο συγγραφέα; Αυτό το έργο επέλεξε ο Σ. Τσαφούλιας για την πρώτη σκηνοθετική του απόπειρα που έχουν παρακολουθήσει μέχρι σήμερα 30.000 θεατές με τον Γιάννη Μπέζο και τον Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη σε δύο ερμηνείες που βραβεύτηκαν από τα Θεατρικά Βραβεία Κοινού του “α”.
Ερμηνεύουν: Γ. Μπέζος, Π. Δαδακαρίδης. Σκην.: K. Ζαμάνης. Κοστ.: Άγις Παναγιώτου. Μουσ.: Θ. Οικονόμου. Φωτ.: Λ. Παυλόπουλος.
Η άνοδος του Αρτούρο Ούι – ARK
Δροσοπούλου 197, Κυψέλη
Οι μηχανισμοί που στηρίζουν και εκτρέφουν το φασισμό βρίσκονται στο στόχαστρο της μπρεχτικής παραβολής που μεταφέρει τη δράση από τη χιτλερική Γερμανία στο γκανγκστερικό περιβάλλον της Αμερικής του Μεσοπολέμου. Ανεβαίνει σε μία παράσταση ολοκληρωμένης αισθητικής και αξιοσημείωτου δυναμισμού, που ακολουθεί τη σκηνική θεωρία του Μπρεχτ για ένα θέατρο αφύπνισης αλλά όχι διδακτικό και εκτυλίσσεται ως μία γκροτέσκα μασκαράτα που κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την “(ανα)γέννηση του τέρατος”.
Ερμηνεύουν: Γ. Χρυσοστόμου, Γ. Αναστασάκης, Μ. Βαλάσογλου, Κ. Κορωναίος, Δ. Μαλτέζε, Ερ. Μηλιάρης, Μ. Παρασύρη, Φ. Συμεωνίδης. Σκην.-κοστ.: Π. Μέξης. Μουσ.: Αλ. Κτιστάκης. Φωτ.: Στ. Κάλτσου.
Διάλεξε τον θάνατό σου αγάπη μου – «Κάτια Δανδουλάκη»
Αγ. Μελετίου 61Α, Κυψέλη
Διασκευή του νουάρ μυστηρίου «Το διπλό παιχνίδι» του Ρομπέρ Τομά. Η Φρανσουάζ Κορμπάν, ζάπλουτη κληρονόμος, ζει στην βίλα της μαζί με τον νεότερο σύζυγό της Πολ και την αφοσιωμένη οικονόμο της Αντέλ. Τα χρέη του Πολ στα χαρτιά και η πίεση που ασκεί στη Φρανσουάζ για την αποπληρωμή τους κορυφώνουν ακραία την ένταση και την τριβή στην σχέση του ζευγαριού. Η ατμόσφαιρα βαραίνει όταν νυχτερινοί θόρυβοι ταράζουν την ηρεμία της βίλας – θόρυβοι μιας παρουσίας που ούτε ο ίδιος ο αστυνομικός διευθυντής δεν μπορεί να εξηγήσει. Η ξαφνική επίσκεψη της Βαρόνης Σαρντονί και αυτά που έχει να πει, μπερδεύουν ακόμη περισσότερο την ήδη τεταμένη κατάσταση.
Ερμηνεύουν: Κ. Δανδουλάκη, Κ. Καράντη, Άν.-Μ. Παπαχαραλάμπους, Π. Σταθακόπουλος, Γ. Γεροντιδάκης. Σκην.: Αθ. Σμαραγδή. Κοστ.: Έβ. Σιούπη. Φωτ.: Αλ. Αναστασίου.
Διάβασε επίσης:
Γεια σου φίλη! Είμαι η Μάρθα Κατσαρού με τάση να εκφράζομαι μέσα από τη μαγεία της γραφής. Το ακαδημαϊκό μου ταξίδι με πήγε από τον κόσμο της Διοίκησης Επιχειρήσεων στη Σχολή Επικοινωνίας και ΜΜΕ του ΕΚΠΑ, όπου απέκτησα το μεταπτυχιακό μου στη Δημοσιογραφία. Από τα πρώτα μου χρόνια, ανακάλυψα ότι η αληθινή μου φωνή αντηχεί πιο εύγλωττα στον γραπτό λόγο παρά στον προφορικό. Γι’ αυτό και από τους αριθμούς βρέθηκα να «μπλέκομαι» με τα γράμματα, για να επικεντρωθώ στο πάθος μου για το lifestyle. Μόδα, ομορφιά, διακόσμηση ήταν τα θέματα που πάντα με γοήτευαν ως αναγνώστρια. Πλέον, οπλισμένη με όρεξη, ταξιδεύω με τις δικές μου ιδέες και σκέψεις που μοιράζομαι μαζί σου. Θα γίνεις συνταξιδιώτης μου;