Το θέατρο μας μαγεύει και γι’ αυτό όλο και ανακαλύπτουμε υπέροχες παραστάσεις που αξίζει να δείς!
Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα – Τεχνοχώρος Εργοτάξιον
Διογένους 1, Αγ. Δημήτριος
Το τελευταίο έργο του Ισπανού συγγραφέα και ποιητή προμηνύει το φασιστικό καθεστώς του Φράνκο, ενώ μιλά για ζητήματα καταπίεσης, συμβιβασμού και πατριαρχίας. Μετά το θάνατο του δεύτερου συζύγου της, η Μπερνάρντα Άλμπα γίνεται τυραννική απέναντι στις πέντε κόρες της. Τους επιβάλλει πένθος οκτώ ετών, εγκλεισμό μέσα στο σπίτι και απουσία επαφής με το άλλο φύλο, καθώς η ανώτερη τάξη στην οποία ανήκουν δεν τους επιτρέπει συναναστρέφονται με τους απλούς χωρικούς. Η Ανγκούστιας, η μεγαλύτερη κόρη της Μπερνάρντα από τον πρώτο της γάμο, κληρονομεί την περιουσία του πατέρα της κι έτσι προσελκύει το ενδιαφέρον ενός μνηστήρα, του Πέπε Ρομάνο, τον οποίο όμως ποθούν και η Αδέλα, η μικρότερη κόρη, που αρνείται να υποταχθεί στη μητέρα της, συνάπτοντας ερωτική σχέση μαζί του, αλλά και η Μαρτίριο, που τη ζηλεύει για κάτι που η ίδια δεν μπορεί να αποκτήσει, λόγω του παρουσιαστικού της.
Παραστάσεις έως: 08/03/2024
Αξύριστα πηγούνια – Θέατρο Μικρό Χορν
Αμερικής 10, Κολωνάκι
Το βραβευμένο κοινωνικό δράμα φλερτάρει με το χιούμορ, το ρεαλισμό και το σασπένς, μιλώντας για την ανθρώπινη εκμετάλλευση, τους μετανάστες, το σεξισμό, τις οικονομικές ανισότητες και τις σχέσεις εξουσίας. Τρεις άνδρες που δουλεύουν σε ένα νεκροτομείο εργάζονται καθημερινά στην υπηρεσία τους στην υπόγεια πτέρυγα. Από τους πάνω ορόφους δέχονται και στη συνέχεια ταξινομούν, φροντίζουν και φυλάνε προσωρινά ανθρώπους που δεν κατάφεραν να επιζήσουν. Ακολουθούν μια ρουτίνα με τυπικές διαδικασίες. Απόψε όμως έρχονται αντιμέτωποι με το νεκρό σώμα μιας γυναίκας, μίας στρίπερ με ξένη καταγωγή. Η αιτία του θανάτου της και το είδος της σχέσης που τους συνέδεε μαζί της είναι κάτι που ξεδιπλώνεται με συγγραφική δεξιοτεχνία στην πορεία, όσο εξελίσσεται η δράση. Αυτός είναι ο πυρήνας της ιστορίας του Γιάννη Τσίρου, που χρησιμοποιεί το μoτίβο του ανδρικού βλέμματος πάνω στο ανυπεράσπιστο γυναικείο σώμα, για να συνθέσει ένα έργο που φωτίζει ζητήματα πατριαρχίας, σεξισμού και εκμετάλλευσης.
Ερμηνεύουν: Στ. Σταμουλακάτος, Ηλ. Βαλάσης, Σπ. Ασημένιος, Αντ. Πιτουλίδου. Σκην.-κοστ.: Ν. Παπαστεργίου. Ηχητ. σχεδ.: Αν. Μιχόπουλος. Φωτ.: Β. Κλωτσοτήρας.
Θα σε δω στον παράδεισο – Αυλαία Πολυχώρος
Β΄ Μεραρχίας & Κουντουριώτου, Πειραιάς
Η Ρόουζ, μία θεατρική συγγραφέας αποσυρμένη πια στο εξοχικό της μαζί με την πιστή γραμματέα της, αναπολεί τις μέρες που ζούσε με τον έρωτα της ζωής της, τον Ουάλς, συγγραφέα με τεράστια καριέρα που την έχει στιγματίσει. Αν και εκείνος έχει πεθάνει εδώ και χρόνια, η Ρόουζ συνεχίζει να… ζει μαζί του. Οι άνθρωποι τριγύρω της δεν αντιλαμβάνονται την παρουσία του, μέχρι που -αναπόφευκτα- έρχεται η στιγμή που πρέπει να συνυπάρξουν στο ίδιο δωμάτιο μαζί του, εξαιτίας μιας ιδιαίτερης συνθήκης: ο νεαρός Τζον έρχεται για να ολοκληρώσει το τελευταίο και ημιτελές έργο του, υπό την καθοδήγηση του ίδιου μέσω της Ρόουζ.
Ερμηνεύουν: Άν. Αδριανού, Γ. Κοντοπόδης, Δ. Καλοπήτα, Ν. Καραγιαννίδης. Σκην.: Μ. Παπαδόπουλος. Κοστ.: Κ. Κοντού. Μουσ.: Άγγ. Ανδρεόπουλος. Φωτ.: Μ. Μπράτσης.
Παραστάσεις έως: 17/03/2024
Ο ταλαντούχος κύριος Ρίπλεϊ – Ιλίσια-Βολανάκης
Παπαδιαμαντοπούλου 4, Ιλίσια
Το ταλέντο του νεαρού Ρίπλεϊ, του μυθιστορηματικού χαρακτήρα της μετρ των αστυνομικών ιστοριών που έγινε και ταινία με τον Αλέν Ντελόν (Γυμνοί στον ήλιο) και τον Ματ Ντέιμον, είναι η διπλοπροσωπία. Ο Τομ Ρίπλεϊ, σαν ένας καλός ηθοποιός, ξέρει να υποδύεται το ρόλο ενός άλλου και να κλέβει την ταυτότητά του. Πλαστογράφος, αμοραλιστής και με διχασμένη προσωπικότητα, παίζει το παιχνίδι θύτη- θύματος με τρομερή γοητεία και σαγηνευτική ικανότητα. Η συγγραφέας δημιουργεί μία άκρως ενδιαφέρουσα διαδικασία μεταμόρφωσης, που θυμίζει πολύ την υποκριτική τέχνη. Ένα απρόβλεπτο και διαρκές ταξίδι, από το ψέμα στην αλήθεια και από το φανταστικό στο πραγματικό, κρατά αμείωτο το ενδιαφέρον για την έκβαση της υπόθεσης. Παρακολουθούμε πώς ο φτωχός και άσημος Τομ φτάνει να υποδυθεί και να πάρει τη θέση του πλούσιου και διάσημου Ντίκι Γκρίνλιφ. Ο ανομολόγητος έρωτας, ο φόνος χωρίς ίχνη και η μη αναμενόμενη πλοκή των γεγονότων είναι μερικά από τα δομικά στοιχεία της Χάισμιθ, που δικαιολογούν την επιτυχία που γνώρισε ο Ρίπλεϊ.
Ερμηνεύουν: Μ. Συριόπουλος, Μ. Ταμπακάκης, Ιωάν. Αθανασόπουλος, Ήβη Νικολαΐδου. Σκην.: Άν. Ζούλια. Κοστ.: Ν. Αποστολόπουλος. Φωτ.: Μ. Μάσχα.
Πηγή: Athinorama
Διάβασε επίσης:
Μέγκι Ντρίο: “Η Ραμόνα Βλαντή σαν μούμια μου φαίνεται μερικές φορές”
Γεια σου φίλη! Είμαι η Μάρθα Κατσαρού με τάση να εκφράζομαι μέσα από τη μαγεία της γραφής. Το ακαδημαϊκό μου ταξίδι με πήγε από τον κόσμο της Διοίκησης Επιχειρήσεων στη Σχολή Επικοινωνίας και ΜΜΕ του ΕΚΠΑ, όπου απέκτησα το μεταπτυχιακό μου στη Δημοσιογραφία. Από τα πρώτα μου χρόνια, ανακάλυψα ότι η αληθινή μου φωνή αντηχεί πιο εύγλωττα στον γραπτό λόγο παρά στον προφορικό. Γι’ αυτό και από τους αριθμούς βρέθηκα να «μπλέκομαι» με τα γράμματα, για να επικεντρωθώ στο πάθος μου για το lifestyle. Μόδα, ομορφιά, διακόσμηση ήταν τα θέματα που πάντα με γοήτευαν ως αναγνώστρια. Πλέον, οπλισμένη με όρεξη, ταξιδεύω με τις δικές μου ιδέες και σκέψεις που μοιράζομαι μαζί σου. Θα γίνεις συνταξιδιώτης μου;