Πώς ψωνίζουν ηλεκτρονικά οι Έλληνες; Τι σχέση έχουν με τα features που διευκολύνουν τη διαδικασία αγοράς; Έχει αλλάξει η βιώσιμη μόδα τις προτιμήσεις τους; Η 3η έρευνα του GLAMI, της πιο εξελιγμένης μηχανής αναζήτησης μόδας στην Ελλάδα, παρουσιάζεται μέσα από το ανανεωμένο www.fashion-research.gr που φιλοξενεί τα πολύ ενδιαφέροντα αποτελέσματα σχετικά με την ελληνική online αγορά μόδας. Η έρευνα διεξήχθη τον Νοέμβριο του 2019 με τη συμμετοχή 2.595 Ελλήνων χρηστών του Ιnternet. Τα αποτελέσματα έδειξαν:
Αύξηση ηλεκτρονικών αγορών
Οι διαδικτυακές αγορές μόδας είναι πλέον από τις πλέον βασικές κατηγορίες του του ηλεκτρονικού εμπορίου. Σύμφωνα με την έρευνα του GLAMI, το 65% των συμμετεχόντων αγόρασε περισσότερα ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ από κάποιο ηλεκτρονικό κατάστημα σε σχέση με το 2018.
Προτίμηση στη βιώσιμη μόδα
Η νέα τάση της βιώσιμης μόδας που ευαισθητοποιεί τους καταναλωτές στα περιβαλλοντικά ζητήματα φαίνετια να έχει αγκαλιαστεί θερμά από τους καταναλωτές. Η πλειοψηφία των Ελλήνων καταναλωτών απάντησε ότι προτίθεται πλέον να δαπανήσει περισσότερα χρήματα προκειμένου να αποκτήσει ένα προϊόν από ανακυκλώσιμα υλικά ή με βιοδιασπώμενη συσκευασία. Το 57% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι η έντονη συζήτηση που γίνεται πλέον για τη βιωσιμότητα αποτέλεσε βασικό κίνητρο για πιο συνειδητές αγορές και στροφή προς το ethical shopping. Καθόλου τυχαία, οι αναζητήσεις των keywords «βιώσιμη μόδα» έχουν αυξηθεί κατά 46% τα τελευταία 5 χρόνια, σύμφωνα με τα Google trends. Όσο για τα υλικά που θεωρούν βιώσιμα και επιλέγουν οι Έλληνες σε μεγαλύτερο ποσοστό, αυτά είναι το βαμβάκι (75,5%), το μαλλί (40%) και το μετάξι (39%).
Διαδραστικό shopping, η νέα τάση!
Τεχνικά χαρακτηριστικά και τεχνολογικά trends που μετατρέπουν το online shopping σε διαδραστική εμπειρία, βρέθηκαν στην κορυφή των ζητουμένων σύμφωνα με τις απαντήσεις των Ελλήνων καταναλωτών. Το GLAMI έχει ήδη συμπεριλάβει τα περισσότερα εργαλεία που αναζητούν οι καταναλωτές:
Αναζήτηση βάση εικόνας
Μια καινοτομία που επιλέγουν συχνά οι χρήστες για τις online αγορές τους και στην Ελλάδα παρουσιάστηκε για πρώτη φορά μέσα από το GLAMI και τη λειτουργία του Visual Search. Ο καταναλωτής μπορεί να ανεβάσει απλώς μία φωτογραφία του αντικειμένου που θέλει στο πεδίο αναζήτησης.
Οδηγός υλικών
Σε συνάρτηση με τη στροφή των καταναλωτών προς τη βιώσιμη μόδα, ο οδηγός υλικών του GLAMI παρέχει εμπεριστατωμένες πληροφορίες σχετικά με την προέλευση των υλικών, το βιώσιμο προφίλ τους αλλά συμβουλές φροντίδας, βοηθώντας τους χρήστες να επιλέξουν, έχοντας διαθέσιμες όλες τις απαραίτητες πληροφορίες κάθε υλικού.
Ακόμα περισσότερα αποτελέσματα μπορεί να δει κανείς στο www.fashion-research.gr.