Ζούμε εν μέσω ακρίβειας, τα ψώνια στο super market έχουν γίνει τρομακτικά γιατί προσπαθούμε να ικανοποιήσουμε τις ανάγκες μας με όσο το δυνατό πιο οικονομικό τρόπο, κάτι που πλέον είναι σχεδόν ανέφικτο. Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών μας ενημερώνει για τους κινδύνους κερδοσκοπίας και πώς μπορούμε να είμαστε alert ώστε να μην πέσουμε θύματα τέτοιων φαινομένων. Φυσικά, μας ενημερώνουν και για τον τρόπο αντιμετώπισή τους. Δείτε παρακάτω πώς μας προτείνει η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών της ΓΣΕΕ, να αντιμετωπίσουμε αυτό το φαινόμενο.
Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών της ΓΣΕΕ, στο πλαίσιο των διαχρονικών ερευνών της για τα αίτια της ακρίβειας και της κερδοσκοπίας, διενεργεί έρευνες στις αλυσίδες των σούπερ μάρκετ, προκειμένου να εντοπίσει τα φαινόμενα αυτά, να ενημερώσει τους καταναλωτές και την Πολιτεία, στο πλαίσιο του δικού της ρόλου. Το τελευταίο χρονικό διάστημα, όπου η ακρίβεια έχει γίνει ο υπ’αριθμόν 1 κίνδυνος για την ατομική ευημερία και την κοινωνική συνοχή και παρά τα μέτρα που η Πολιτεία θέσπισε («καλάθι του νοικοκυριού», market-fuel pass κλπ.), ο καταναλωτής παραμένει απροστάτευτος και μόνος, έρμαιο στις κερδοσκοπικές διαθέσεις ορισμένων προμηθευτών, χωρίς δυνατότητα να αντιμετωπίσει τη λαίλαπα.
Έχουμε τονίσει επανειλημμένα ότι η ακρίβεια μπορεί, σε ένα βαθμό, να αντιμετωπιστεί και με την αλλαγή των δικών μας συνηθειών ως καταναλωτών, την τροποποίηση των επιλογών μας και, ιδίως με την ενημέρωση που οφείλουμε να έχουμε διαρκώς αναφορικά με την απόκτηση καταναλωτικής συνείδησης κάθε φορά που επισκεπτόμαστε κάποιο κατάστημα.
Η ΕΕΚΕ, συνεπής στο ρόλο της και μέσα από την εμπειρία των επιτόπιων (και διαδικτυακών) ερευνών της για τα αίτια της ακρίβειας και της κερδοσκοπίας, διατυπώνει τον παρακάτω δεκάλογο ενημέρωσης προς τους καταναλωτές, οι οποίοι, αλλάζοντας σε ένα βαθμό τις καταναλωτικές τους συνήθειες, μπορούν να δημιουργήσουν και οι ίδιοι ανάχωμα στην ακρίβεια αλλά και στις κακές πρακτικές.
1) Πριν από την επίσκεψή μας στο σούπερ μάρκετ, φτιάχνουμε συγκεκριμένη λίστα αγορών, με βάση τις ανάγκες μας, από την οποία δεν πρέπει να παρεκκλίνουμε.
2) Αγοράζουμε τα απαραίτητα προϊόντα, χωρίς να επηρεαζόμαστε από τις διαφημιστικές πρακτικές των προμηθευτών.
3) Ελέγχουμε αν για το προϊόν που θέλουμε να αγοράσουμε υπάρχει ίσως κάποια προσφορά του σούπερ μάρκετ, συνήθως περιορισμένης χρονικής διάρκειας.
4) Αγοράζουμε το προϊόν στην προαποφασισμένη ποσότητα και ποιότητα.
5) Ελέγχουμε την τιμή μονάδος του προϊόντος που θα πάρουμε, δηλαδή την τιμή γραμμαρίων (κιλού), ml (λίτρου) κλπ. Κι αυτό γιατί έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο πλασματικών προσφορών, όταν προϊόντα εκτός υποτιθέμενης προσφοράς έχουν μειωμένη τιμή λόγω χαμηλότερης τιμής μονάδας.
6) Επιλέγουμε τα οικονομικότερα και ποιοτικότερα προϊόντα, κάνουμε δηλαδή σύγκριση προϊόντων.
7) Προσπαθούμε να εξοικειωθούμε με τυχόν παραπλανητικές πρακτικές έτσι ώστε να τις αποφεύγουμε. Για παράδειγμα, κάνουμε έλεγχο σε όλο το ράφι των προϊόντων και όχι μόνο σε αυτά που είναι στην πρώτη σειρά.
8) Αποφεύγουμε να ψωνίζουμε το ΣΑΒΒΑΤΟ γιατί οι αλυσίδες αυξάνουν τις τιμές.
9) Ελέγχουμε πάντα τις αποδείξεις και αυτό γιατί έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο να αναγράφεται άλλη τιμή στο ράφι κι άλλη τιμή στο ταμείο.
10) Ελέγχουμε την ορθή και ξεκάθαρη αναγραφή της ποσότητας καθαρού προϊόντος επί της συσκευασίας, έτσι ώστε να μην παραπλανώμαστε.
Για την ΕΕΚΕ ο συνειδητοποιημένος καταναλωτής είναι ο ενημερωμένος καταναλωτής, προς το σκοπό αυτό θα συνεχίσουμε τις δράσεις μας.
Καλούνται οι καταναλωτές που αντιμετωπίζουν οποιοδήποτε καταναλωτικό πρόβλημα να επικοινωνούν με την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας στα ακόλουθα στοιχεία επικοινωνίας:
- On line φόρμα υποβολής καταγγελίας: https://eeke.gr/epikinonia/kataggelies/
- e-mail: [email protected]
- Τel :210-8817730
- Web: www.eeke.gr
- fb: www.facebook.com/enosikatanaloton/
Γεια σου φίλη! Είμαι η Μάρθα Κατσαρού με τάση να εκφράζομαι μέσα από τη μαγεία της γραφής. Το ακαδημαϊκό μου ταξίδι με πήγε από τον κόσμο της Διοίκησης Επιχειρήσεων στη Σχολή Επικοινωνίας και ΜΜΕ του ΕΚΠΑ, όπου απέκτησα το μεταπτυχιακό μου στη Δημοσιογραφία. Από τα πρώτα μου χρόνια, ανακάλυψα ότι η αληθινή μου φωνή αντηχεί πιο εύγλωττα στον γραπτό λόγο παρά στον προφορικό. Γι’ αυτό και από τους αριθμούς βρέθηκα να «μπλέκομαι» με τα γράμματα, για να επικεντρωθώ στο πάθος μου για το lifestyle. Μόδα, ομορφιά, διακόσμηση ήταν τα θέματα που πάντα με γοήτευαν ως αναγνώστρια. Πλέον, οπλισμένη με όρεξη, ταξιδεύω με τις δικές μου ιδέες και σκέψεις που μοιράζομαι μαζί σου. Θα γίνεις συνταξιδιώτης μου;