Ένα νέο επάγγελμα και μια νέα έννοια που έχει καθιερωθεί στις ζωές εκατομμυρίων ανθρώπων παγκοσμίως είναι το «influencer». Αυτός ο όρος αναφέρεται συνήθως σε ανθρώπους που διαθέτουν ισχυρή παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και έχουν τη δυνατότητα να επηρεάσουν το κοινό, είτε αναφορικά με τις αγορές, είτε με τον πολιτικό και κοινωνικό τομέα.
Αυτή η τάση ξεκίνησε από το εξωτερικό, κυρίως από τις Ηνωμένες Πολιτείες, και έχει επεκταθεί στην Ελλάδα. Τα άτομα που χαρακτηρίζονται ως «influencers» στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να επηρεάσουν την αγοραστική συμπεριφορά του κοινού ή να εκπέμπουν ισχυρά κοινωνικά μηνύματα.
Ένα αναφορικό ρεπορτάζ από το κανάλι MEGA αναδείκνυσε τους δημοφιλείς «influencers» στην Ελλάδα και σε διεθνές επίπεδο, αναφέροντας επίσης τα ποσά που λαμβάνουν για κάθε ανάρτησή τους.
Το ελληνικό top 10
Στην κορυφή της αντίστοιχης λίστας βρίσκεται ο Γιάννης Αντετοκούνμπο, ένας εκπρόσωπος της Ελλάδας μόνος του. Ο Έλληνας αθλητής των Μπακς έχει συγκεντρώσει επιτυχώς περίπου 15,9 εκατομμύρια ακόλουθους στο Instagram, που τον ακολουθούν από όλον τον κόσμο, μετατρέποντάς τον σε πρότυπο για πολλούς νέους.
Δεύτερος στη λίστα βρίσκεται ο Σπύρος Πανόπουλος, ιδρυτής της SP Automotive, η οποία κατασκεύασε το πιο γρήγορο αυτοκίνητο στον κόσμο με την ελληνική ονομασία “Chaos”. Από τη στιγμή που ανακοίνωσε αυτή την επιτυχία, ο ελληνικός μηχανικός, επιχειρηματίας και δημιουργός αυτού του μοναδικού οχήματος κατάφερε να αποκτήσει περίπου 2,6 εκατομμύρια ακόλουθους.
Στην πεντάδα των δημοφιλών «influencers» περιλαμβάνονται επίσης οι Κώστας Τσιμίκας, Άκης Πετρετζίκης και Στέφανος Τσιτσιπάς, με καθέναν από αυτούς να έχει περίπου 1,8 εκατομμύρια ακόλουθους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Στην έκτη θέση βρίσκεται η Ελένη Μενεγάκη, μια από τις πρώτες που κατάφεραν να ξεπεράσουν αυτό το σημαντικό όροσημο. Ο λογαριασμός της στο Instagram έχει περίπου 1,3 εκατομμύρια ακόλουθους και έχει κατακτήσει τη θέση της “βασίλισσας” της ελληνικής τηλεόρασης. Την ίδια απήχηση έχει και η Ελένη Φουρέιρα, της οποίας το προφίλ στο Instagram αναπτύχθηκε σημαντικά μετά τη συμμετοχή της στη Eurovision με την Κύπρο το 2018, κερδίζοντας την εκτίμηση και την αγάπη των φανς του διαγωνισμού.
Στη δεκάδα των δημοφιλών «influencers» περιλαμβάνονται επίσης ο Αντρέας Γεωργίου, ηθοποιός με περίπου 1,2 εκατομμύρια ακόλουθους, καθώς και οι Αλέξανδρος Κοψιάλης και Ιωάννα Τούνη, με καθέναν από αυτούς να διαθέτει περίπου 1,1 εκατομμύρια ακόλουθους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Με αυτόν τον τρόπο, οι «influencers» έχουν αποκτήσει σημαντική παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και επηρεάζουν τη συνείδηση και τις αγοραστικές επιλογές του κοινού τους, κάνοντας ταυτόχρονα καριέρα από αυτήν την δραστηριότητα.
Διάβασε επίσης:
Μέγκι Ντρίο: Σπόντες και σχόλια για το Shopping Star και όχι μόνο!
Γεια σου φίλη! Είμαι η Μάρθα Κατσαρού με τάση να εκφράζομαι μέσα από τη μαγεία της γραφής. Το ακαδημαϊκό μου ταξίδι με πήγε από τον κόσμο της Διοίκησης Επιχειρήσεων στη Σχολή Επικοινωνίας και ΜΜΕ του ΕΚΠΑ, όπου απέκτησα το μεταπτυχιακό μου στη Δημοσιογραφία. Από τα πρώτα μου χρόνια, ανακάλυψα ότι η αληθινή μου φωνή αντηχεί πιο εύγλωττα στον γραπτό λόγο παρά στον προφορικό. Γι’ αυτό και από τους αριθμούς βρέθηκα να «μπλέκομαι» με τα γράμματα, για να επικεντρωθώ στο πάθος μου για το lifestyle. Μόδα, ομορφιά, διακόσμηση ήταν τα θέματα που πάντα με γοήτευαν ως αναγνώστρια. Πλέον, οπλισμένη με όρεξη, ταξιδεύω με τις δικές μου ιδέες και σκέψεις που μοιράζομαι μαζί σου. Θα γίνεις συνταξιδιώτης μου;