Κάθε χρόνο το Ινστιτούτο Pantone ανακοινώνει το κυρίαρχο χρώμα της νέας χρονιάς, λίγο πριν μας αποχαιρετίσει η χρονιά που φεύγει. Μόνο που για το 2016 το χρώμα δεν είναι ένα, αλλά δύο και ανήκουν στην ίδια χρωματική οικογένεια, εκείνη των παστέλ.
Τα χρώματα Pantone του 2016 είναι λοιπόν, το Rose Quartz και το Serenity. Όπως διαπιστώνετε ιδίοις όμμασι πρόκειται για δύο πολύ απαλές αποχρώσεις του ροζ και του γαλάζιου.
Όπως ήταν φυσικό το Ινστιτούτο Pantone έσπευσε να εξηγήσει γιατί το 2016 έχει δύο χρώματα αντί για ένα μέσω της ανακοίνωσης που δημοσιεύθηκε στον επίσημο ιστότοπο του: “Σε πολλά μέρη του κόσμου, βιώνουμε μια γενική ασάφεια που συνδέεται με τη μόδα, που με τη σειρά της έχει επηρεάσει τις τάσεις στα χρώματα σε όλες τις εκφάνσεις του design. Αυτή η πιο πολυδιάστατη προσέγγιση του χρώματος συνάδει με τα κοινωνικά κινήματα για την ισότητα των δύο φύλων όπως και με τη γενική ρευστότητα που επικρατεί στο σύγχρονο γίγνεσθαι. Ο καταναλωτής έχει μια πιο έντονη ανάγκη να βρει την ανακούφιση μέσα από τη χρωματική έκφραση. Επίσης, η νέα γενιά δίνει ολοένα και λιγότερη σημασία σε νόρμες και στην κριτική, και διατηρεί μια ανοιχτή διαδραστικότητα με την ψηφιακή πληροφορία, η οποία μας άνοιξε τα μάτια σε διαφορετικές προσεγγίσεις σχετικά με τη χρήση των χρωμάτων”.
Επομένως, δύο χρώματα είναι καλύτερα από ένα και ειδικά όταν πρόκειται για γαλήνιες, παστέλ αποχρώσεις. Εξάλλου, το ίδιο το Ινστιτούτο Pantone προτείνει να συνδυάσουμε τα δύο χρώματα μαζί.
Οι εναλλακτικοί συνδυασμοί που προτείνονται είναι με ασημί, μοβ στην απόχρωση της λεβάντας και απαλό πράσινο, αλλά και με το ζεστό καφέ όπως και με αποχρώσεις του κίτρινου και του ίδιου του ροζ.
Όπως έχουμε επισημάνει σε προηγούμενο άρθρο το ροζ σταχτί έχει ήδη κυριαρχήσει στη διακόσμηση ως νέα ουδέτερη απόχρωση και το μπλε -και οι αποχρώσεις του- στοχεύουν στην αντικατάσταση του μαύρου (το μπλε είναι το νέο μαύρο).
Το μόνο σίγουρο είναι πως με δύο αποχρώσεις Pantone για το 2016, οι ιδέες για συνδυασμούς στη μόδα, την ομορφιά και τη διακόσμηση θα είναι πολλές:
Με σπουδές στην Επικοινωνία, guest εμφάνιση στο χώρο της Διαφήμισης, τελικά, με κέρδισε ο χώρος του Βιβλίου. Σε μία «έκλαμψη φρονήσεως», αποφάσισα να ασχοληθώ με τα δύο παιδικά μου όνειρα, τη μόδα και το γράψιμο, ε, και εδώ κάνω τα όνειρα μου πραγματικότητα!