Υπάρχουν κάποιες ταινίες που δεν θα είχαν την ίδια αξία αν η ενδυματολογία ήταν αδιάφορη, είτε επειδή τα ρούχα πρέπει να φανερώνουν τη χρονική περίοδο που εκτυλίσσεται η πλοκή της ταινίας, είτε επειδή το στυλ ντυσίματος της πρωταγωνίστριας τονίζει την προσωπικότητά της, δημιουργώντας μια μη λεκτική επικοινωνία με τον θεατή.

Παρακάτω θα βρείτε 5 ταινίες (έχουμε δύο που πιάνονται για μία) που ξεχώρισαν ενδυματολογικά είτε για λόγους αισθητικής είτε γιατί αποτελούσαν μια σπουδή πάνω σε τάσεις μόδας:

W.E.

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Μαντόνα αντιμετωπίσθηκε μάλλον χλιαρά από το κοινό κι αρκετά επιθετικά από τους κριτικούς. Μπορεί να μην σας ενδιαφέρει η ερωτική ιστορία του Βασιλιά Εδουάρδου του 8ου και της Γουόλις Σίμπσον αλλά αν θέλετε να μελετήσετε την γκαρνταρόμπα μίας από τις πιο κομψές γυναίκες του 20ου αιώνα τότε πρέπει να δείτε αυτή την ταινία. Πέρα από την εξαιρετική αναπαράσταση του στυλ της Γούολις Σίμπσον, παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και οι ενδυματολογικές επιλογές της σύγχρονη Γούολις, που είναι εγκλωβισμένη στο ρόλο μιας συζύγου ενός ζάμπλουτου ψυχιάτρου, ζει στο Μανχάταν, έχει θεωρητικά ό,τι θέλει αλλά η ζωή της είναι κενή. Η Άμπι Κόρνις (σύγχρονη Γουόλις) φοράει ατσαλάκωτα μαύρα φορέματα και ταγιέρ με pencil φούστα, δεν αποχωρίζεται ποτέ τη μαύρη Burberry καμπαρντίνα της, έχει πάντα πιασμένα τα μαλλιά της σε ένα αυστηρό ponytail και γενικώς όλα πάνω της είναι μίνιμαλ. Ααα, φοράει κι υπέροχα εσώρουχα!

Το απαράμιλλο στυλ της Γούολις Σίμπσον επί της οθόνης

Η ταινία προτάθηκε για Όσκαρ ενδυματολογίας και το αγαλματίδιο διεκδικούσε η σχεδιάστρια Αριάν Φίλιπς.

Sex And The City I & II

Λείπει ο Μάρτης από την Σαρακοστή; Η γνωστή και μη εξαιρετέα Πατρίτσια Φιλντ επιμελείται την γκαρνταρόμπα των πασίγνωστων φιλενάδων Κάρι, Σαμάνθα, Μιράντα και Σάρλοτ. Η ελληνική καταγωγής ενδυματολόγος αναδεικνύει την προσωπικότητα της κάθε ηρωίδας μέσα από το στυλ ντυσίματός τους. Για παράδειγμα, ποια άλλη εκτός από την Σάρλοτ, θα παρασκεύαζε cup-cakes με τις κόρες της στην κουζίνα φορώντας vintage Valentino φούστα pencil; Η ίδια η Πατρίτσια Φιλντ ομολόγησε πως ήταν πιο δύσκολο το styling της δεύτερης ταινίας καθώς οι ηρωίδες επισκέπτονται μια αραβική χώρα με αυστηρά ήθη κι έθιμα. Έτσι η Κάρι φοράει το τουρμπάνι της μόλις φτάνει στο Άμπου Ντάμπι για να δείξει πως τιμά το περιβάλλον που βρίσκεται και ενώ η Φιλντ είχε αρχικά διαλέξει ένα παλαιστινιακό μαντήλι για την Σάρλοτ, η ίδια η Σίνθια Νίξον (Σάρλοτ) έπρεπε να της θυμίσει πως η ηρωίδα της είναι παντρεμένη με Εβραίο και δεν θα μπορούσε να φορέσει κάτι παλαιστινιακό!

Οι γνωστές ηρωίδες κατά την άφιξη τους στο Άμπου Ντάμπι, στο Sex And The City II

Ο Διάβολος φοράει Πράντα

Η Πατρίτσια Φιλντ ξαναχτυπά κι επιμελείται την γκαρνταρόμπα της υποτιθέμενης σιδηράς κυρίας της μόδας, Μιράντα Πρίστλι που ενσαρκώνει μοναδικά η Μέριλ Στριπ, της άκομψης κι ατσούμπαλης βοηθού Άντι (Αν Χάθαγουεϊ) που από παπί μετατρέπεται σε κύκνο και της fashion lover βοηθού Έμιλι (Έμιλι Μπαντ). Η Φιλντ προτάθηκε για το Όσκαρ Ενδυματολογίας αν και η ίδια παραδέχτηκε πως δεν έκανε τίποτα περισσότερο από το να διαλέξει τα κατάλληλα σύνολα από τις readytowear κολεξιόν των μεγαλύτερων σχεδιαστών μόδας. Όπως και να έχει, η ταινία αποτελεί ένα στιλιστικό ποίημα!

Η κινηματογραφική Άντι μετά την στιλιστική αναβάθμισή της δια χειρός Πατρίτσιας Φιλντ

Pretty Woman

Η ταινία είναι παραγωγής του 1990 που σημαίνει πως βρισκόμαστε στην μετάβαση από τη δεκαετία του ’80 στη δεκαετία του ’90. Η Τζούλια Ρόμπερτς υποδύεται μια πόρνη που γνωρίζει τον Ρίτσαρντ Γκιρ, εκείνος γοητεύεται από την Βίβιαν και της προτείνει να περάσει μια εβδομάδα μαζί του στο Λος Άντζελες και να τον συνοδεύει στις δημόσιες εμφανίσεις του. Παρόλο που το υπερ-αποκαλυπτικό μίνι φόρεμα, με τον κρίκο στον αφαλό και τις μπότες πάνω από το γόνατο θεωρείται πλέον cult, – μέχρι και η ανιψιά της Τζούλια Ρόμπερτς, Έμμα, το έκανε κοστούμι κατά τη διάρκεια του πρόσφατου Halloween –  ωστόσο, η μεταμόρφωση της ιερόδουλης σε υπέρκομψη κυρία του Μπελ Αιρ είναι εντυπωσιακή!Βέβαια, η Βίβιαν πέρασε τα πάνδεινα από τις κακιασμένες πωλήτριες του Ροντέο Ντράιβ αλλά μέσα από το στυλ της και (μέσα από την πιστωτική κάρτα του Έντουαρντ) πήρε την εκδίκηση της. Ααα, αν θέλετε ρίξτε μια ματιά και στα κοστούμια του Ρίτσαρντ Γκιρ.

Η Τζούλια Ρόμπερτς μεταμορφώνεται σε κυρία της καλής κοινωνίας. Αγνοήστε τη γραβάτα του Ρίτσαρντ Γκιρ, παρακαλώ

9 1/2 εβδομάδες

Όχι, δεν θα αναλύσω το λευκό κομπινεζόν της Κιμ Μπάσιντζερ στην περίφημη σκηνή του στριπτίζ αλλά θα αναλύσω όλα τα υπόλοιπα ρούχα. Καταρχάς, βρισκόμαστε στο 1986. Μπορεί οι περισσότεροι να έχουμε συνδέσει την δεκαετία του ’80 με το κιτς και με τις εμφανίσεις της Τζόαν Κόλινς και της Λίντα Έβανς στη «Δυναστεία» (μαλλί και ρούχα που φουσκώνουν μόνα τους) αλλά αν θέλεις να μάθεις ποιο ήταν το πραγματικό στιλιστικό όραμα των μεγάλων σχεδιαστών για τη δεκαετία του ’80, που απλώς εκτροχιάστηκε στην πορεία, τότε πρέπει να δεις αυτή την ταινία. Η Ελίζαμπεθ της ταινίας είναι εκλεπτυσμένη γι’ αυτό και ντύνεται μίνιμαλ, λατρεύει τον συνδυασμό άσπρο-μαύρο, έχει αδυναμία στο λευκό πουκάμισο, την μπεζ καμπαρντίνα, τις μπαρέτες και το ανδρόγυνο λουκ. Ήταν εκείνη που λάνσαρε το επιμελώς ατημέλητο λουκ στα μαλλιά με το μακρύ καρέ με τις ελαφριές μπούκλες. High-light το κόκκινο κραγιόν! Η πιο καλόγουστη εκδοχή της δεκαετίας της υπερβολής!

Η Κιμ Μπάσιντζερ με στυλ και σεξ απίλ. Ποιος την αγκαλιάζει; Α, ο Μίκι Ρουρκ είναι πριν κάνει 500 πλαστικές