Ο κορωνοϊός δεν κατάφερε να μας στερήσει την αγαπημένη γιορτή του κινηματογράφου, τα Βραβεία Όσκαρ 2021, τα οποία και διεξήχθησαν κανονικά στο Union Station, στον Κεντρικό Σιδηροδρομικό Σταθμό του Λος Αντζελες. Σε αντίθεση με τις άλλες χρονιές, δεν έγινε στο Dolby Theatre, αφού ο χώρος αυτός κρίθηκε ακατάλληλος για την εφαρμογή των μέτρων κατά της πανδημίας.

Στην 93η Τελετή Απονομής των βραβείων Όσκαρ, μεγάλος νικητής της βραδιάς ήταν η ταινία «Nomadland» της 39χρονης Κινέζας Κλόι Ζάο. 

Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, η τελετή δεν είχε κεντρικό παρουσιαστή, αλλά βασίστηκε σε ομάδα λαμπερών προσώπων (μεταξύ των οποίων οι Χάρισον Φορντ, Μπραντ Πιτ, Χοακίν Φοίνιξ, Ριζ Γουίδερσπουν, Ρενέ Ζελβέγκερ) που θα προσπαθήσουν να δώσουν «μια κινηματογραφικής ποιότητας αφηγηματική συνέχεια σπονδυλωτού τύπου».

Σε αντίθεση με άλλα events που εξαιτίας της πανδημίας έλαβαν χώρα με περιορισμένη φυσική παρουσία, όπως τα BAFTAs και οι Χρυσές Σφαίρες, στα φετινά Όσκαρ οι αστέρες του Χόλυγουντ που ήταν υποψήφιοι βρέθηκαν δια ζώσης στην εκδήλωση. Οι 170 διάσημοι προσκεκλημένοι δεν φορούσαν μάσκες όσο «έγραφαν» οι κάμερες, ωστόσο τους είχε ζητηθεί να το κάνουν όσο η τελετή βρίσκεται σε διαφημίσεις ή παρουσιάζει εμβόλιμα βίντεο.

Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος την φαντασμαγορική τελετή των βραβείων Όσκαρ του 2021 απολαύσαμε μέσω του αφιερωμένου pop-up καναλιού της Cosmote TV.

Πάμε να δούμε αναλυτικά τους νικητές των Βραβείων Όσκαρ του 2021

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΑΙΝΙΑ

To Nomadland της Chloé Zhao είναι η καλύτερη ταινία της χρονιάς. Ήταν το μεγαλύτερο φαβορί της 93ης Τελετής Απονομής των Όσκαρ και απέσπασε το βραβείο της Καλύτερης Ταινίας, μια νίκη που φαίνεται να ήταν “κλειδωμένη” από καιρό.

Ήταν άλλωστε και το αδιαφιλονίκητο φαβορί, έχοντας σαρώσει σε όλα τα φεστιβάλ που βρέθηκε στην ίδια κατηγορία. Η Frances McDormand γίνεται έτσι η πρώτη γυναίκα υποψήφια παραγωγός που κερδίζει στην εν λόγω κατηγορία. Αυτή αποτελεί τη δεύτερη “πρωτιά” της ταινίας, μετά την βράβευση της Chloe Zhao στην κατηγορία “Καλύτερης Σκηνοθεσίας”.

Α’ ΑΝΔΡΙΚΟΥ ΡΟΛΟΥ

Παρά τις προβλέψεις και τα προγνωστικά, το Βραβείο Α’ Ανδρικού Ρόλου πήγε στον Sir Άντονι Χόπκινς και όχι στον Chadwick Boseman. Αν και η ερμηνεία του ήταν εξίσου εξαιρετική, η οποία μάλιστα αποκτά άλλο κύρος εάν αναλογιστεί κανείς ότι βασανιζόταν από καρκίνο τελικού σταδίου, η συγκινητική ερμηνεία του Χόπκινς άξιζε το Όσκαρ για την ερμηνεία του στη ταινία The Father.

Όσκαρ 2021

Α’ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΡΟΛΟΥ

Στην Φράνσις ΜακΝτόρμαντ για το Nomadland. Είναι το τρίτο χρυσό αγαλματίδιο για την ηθοποιό μετά τις ταινίες Fargo και Three Billboards Outside Ebbing, Missouri.

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ

Για πρώτη φορά στην ιστορία η Ακαδημία ψηφίζει δύο γυναίκες στη διεκδίκηση του συγκεκριμένου βραβείου, όμως η νικήτρια ήταν η Κλόι Ζάο για την ταινία Nomadland.

Η Ζάο ήδη απέσπασε με το Nomadland Χρυσή Σφαίρα, BAFTA, Indies και 55 ακόμα βραβεία σκηνοθεσίας στις κριτικές ενώσεις της Αμερικής.

Παραλαμβάνοντας το Όσκαρ Σκηνοθεσίας, σημείωσε: «Ευχαριστώ την Ακαδημία και τους συνυποψήφιους μου. Σκέφτομαι πολύ τελευταία τι να κάνω όταν τα πράγματα δεν θα είναι πια τόσο καλά. Όταν μεγάλωνα στην Κίνα, λέγαμε κάτι ποιηματάκια με τον πατέρα μου. Η πρώτη φράση που θυμάμαι έλεγε ‘οι άνθρωποι είναι εκ γενετής καλοί’. Αυτό έχει επίδραση σ’ εμένα μέχρι και σήμερα. Έβρισκα πάντα καλοσύνη στους ανθρώπους που συναντούσα. Αυτό το βραβείο ανήκει σε όποιον έχει την πίστη και το κουράγιο να παραμένει καλός προς τον εαυτό του και τους άλλους… Το αφιερώνω σε όσους με ενέπνευσαν».

Όσκαρ 2021

ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ ΣΕΝΑΡΙΟ

Η βρετανίδα Εμεραλντ Φένελ ήταν το φαβορί στην κατηγορία πρωτότυπο σενάριο για την ταινία Promising Young Woman και αυτή που τελικά πήρε στα χέρια της το χρυσό αγαλματίδιο. Το σενάριό της έχει αμεσότητα και μιλάει για ένα από τα βασικά σημεία της δημόσιας συζήτησης της εποχής μας, την κουλτούρα του βιασμού.

ΔΙΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΟ ΣΕΝΑΡΙΟ

Ο Γάλλος Φλοριάν Ζέλερ που διασκεύασε για τη μεγάλη οθόνη το θεατρικό του έργο «The Father» πήρε το Όσκαρ. Υποψήφιοι για το διασκευασμένο σενάριο ήταν επίσης: οι Κλόι Ζάο (Nomadland), Σάσα Μπάρον Κοέν (Borat Subsequent Moviefilm), Κεμπ Πάουερς (One Night in Miami), Ραμίν Μπαχράμι (The White Tiger)

KΑΛΥΤΕΡΗ ΔΙΕΘΝΗΣ ΤΑΙΝΙΑ

Στην κατηγορία καλύτερης διεθνούς ταινίας η Δανέζικη «Άσπρο Πάτο» ήταν το φαβορί, καθώς ήδη είχε αποσπάσει μια σειρά από βραβεία, όπως τα τέσσερα μεγάλα από την Ευρωπαϊκή Ακαδημία Κινηματογράφου, και επιβεβαιώθηκε με τον σκηνοθέτη Τόμας Βίντερμπεργκ να παραλαμβάνει το Όσκαρ και να το αφιερώνει στην κόρη του Ida, που σκοτώθηκε τις πρώτες μέρες των γυρισμάτων.

Ο πρωταγωνιστής Mads Mikkelsen αδικήθηκε ξεκάθαρα από την Ακαδημία, καθώς θα έπρεπε να διεκδικεί και εκείνος μία υποψηφιότητα για την ερμηνεία του.

Όσκαρ 2021

Β’ ΑΝΔΡΙΚΟΥ ΡΟΛΟΥ

Ο Ντάνιελ Καλούγια που υποδύθηκε τον Μαύρο Πάνθηρα, Φρεντ Χάμπτον, στην ταινία Judas and the Black Messiah ήταν απίθανο να χάσει το Χρυσό Αγαλματίδιο, το οποίο αφιέρωσε και στον άλλο υποψήφιο της ίδιας ταινίας τον ΛαΚιθ Στάφιλντ (Judas and the Black Messiah).

Ο Ντάνιελ Καλούγια δήλωσε παραλαμβάνοντας το βραβείο: «Ευχαριστώ Θεέ μου, χωρίς την προστασία σου και την καθοδήγησή σου δεν θα ήμουν εδώ. Ευχαριστώ την μητέρα μου, που μου έδωσε τα πάντα και την αδερφή μου. Ήταν εκπληκτικό που έγινε αυτή η ταινία για τον Φρεντ Χάμπτον (σ.σ.: ηγέτης του κινήματος των Μαύρων Πανθήρων). Το αφιερώνω και στον Λακίθ (Στάνφιλντ) που παίξαμε μαζί. Έμαθα κι εγώ να αγαπάω τον εαυτό μου μέσα από αυτόν τον ρόλο».

Β’ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΡΟΛΟΥ

Η απολαυστική γιαγιά Γιουν Γιου-τζουνγκ στο «Minari» είναι ούτως η άλλως ένα από τα θέματα συζήτησης στη φετινή απονομή και κατάφερε να γίνει η δεύτερη Ασιάτισσα από το 1957 που κερδίζει το εν λόγω βραβείο, αφήνοντας με άδεια χέρια ηθοποιούς όπως η Γκλεν Γκλόουζ και η Αμάντα Σέιφιρντ.

ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ

Το Όσκαρ στην κατηγορία κουστούμια πήγε στην Αν Ροθ που υπογράφει τα πολύ αυθεντικά κοστούμια στο «Ma Rainey’s Black Bottom» και ιδιαίτερα για τα πολύχρωμα σύνολα της Βαϊόλα Ντέιβις.

ΜΑΚΙΓΙΑΖ ΚΑΙ ΚΟΜΜΩΣΕΙΣ

Ήταν αναμενόμενο να κερδίσει το «Ma Rainey’s Black Bottom» με την μεταμόρφωση της Βαϊόλα Ντέιβις για τον ομώνυμο ρόλο.

Οι hair stylists του Ma Rainey’s Black Bottom, Mia Neal και Jamika Wilson, έγραψαν ιστορία όντας οι πρώτες μαύρες γυναίκες που κερδίζουν το σχετικό βραβείο, με τη Wilson να είναι το πρώτο τρανς άτομο που βραβεύεται με Όσκαρ.

ΗΧΟΣ

Το Όσκαρ πήγε στο «Sound of Metal». Ο ήχος παίζει καθοριστικό ρόλο στην ταινία καθώς αναφέρεται σε έναν ντράμερ που χάνει ξαφνικά την ακοή του. Οι πειραματισμοί που αφορούν στους ήχους που ακούει στο κεφάλι του ένας κωφός και τις δονήσεις που νιώθει, φαίνεται ότι βρήκαν το στόχο τους. Υπογράφει ο Νίκολας Μπέκερ (Arrival, Gravity).

ΚΙΝΟΥΜΕΝΑ ΣΧΕΔΙΑ

Στο «Soul» πήγε το Οσκαρ Κινουμένων Σχεδίων, προσθέτοντας ένα ακόμη μεγάλο βραβείο στην Pixar και την Ντίσνεϊ.

Καλυτερη ταινία κινουμένων σχεδίων μικρού μήκους: If Anything Happens I love you

Καλύτερη ταινία μικρού μήκους: The two distant strangers

Καλύτερου ντοκιμαντέρ μικρού μήκους: Colette

Καλύτερο ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους: My Octopus Teacher

Καλύτερα οπτικά εφέ: Η ταινία φαντασίας του Κρίστοφερ Νόλαν, Tenet, πήρε το χρυσό αγαλματίδιο.

Καλύτερης Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης: Η ασπρόμαυρη ταινία Mank, του Ντόναλντ Γκρέιαμ Μπερτ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

Ο Έρικ Μέσερσμιντ για το «Mank», πήρε το χρυσό αγαλματίδιο, με τον Φαίδωνα Παπαμιχαήλ (Δίκη των 7 του Σικάγου) να είναι στους υποψηφίους, αλλά να μην κερδίζει.

ΜΟΝΤΑΖ

Στον Μίκελ Νίλσεν για το Sound of Metal πήγε το Όσκαρ Καλύτερου Μοντάζ. Στην κατηγορία είχαμε την δεύτερη ελληνική υποψηφιότητα με τον Γιώργο Λαμπρινό και το The Father, ο οποίος δεν επιλέχθηκε από την κριτική επιτροπή.

Sound of Metal