Η τετράχρονη ανιψιά μιας πολύ αγαπημένης φίλης λατρεύει να της φτιάχνω χτενίσματα με πλεξίδες, να της βάζω lip balm με χρώμα και μετά να κοιτάζεται όλο περηφάνια στον καθρέφτη και εγώ δεν παύω να χαμογελώ με την αθώα “ωραιοπάθεια” της. Πότε ήταν η τελευταία φορά που κοιταχτήκατε γεμάτη περηφάνια στον καθρέφτη ή να ποζάρατε με άνεση μπροστά στο φωτογραφικό φακό; Ή ακόμα και αν βγήκατε τελικά φωτογραφία, πόσες φορές δεν καταλήγει να διαγράφεται από τη μνήμη της φωτογραφικής μηχανής ή το κινητό;
Tι άλλαξε από τότε που ήμασταν μικρές και λατρεύαμε να θαυμάζουμε τον εαυτό μας στον καθρέφτη;
Σύμφωνα με τη νέα παγκόσμια έρευνα του Dove, το 77% των γυναικών ντρέπονται την κάμερα, δηλώνοντας ότι συχνά νιώθουν άβολα όταν φωτογραφίζονται καθώς δεν νιώθουν πως είναι όμορφες.
Τα βασικά συμπεράσματα της Παγκόσμιας Έρευνας του Dove *αποκαλύπτουν πως οι σύγχρονες γυναίκες αγωνίζονται να δουν την ομορφιά στον εαυτό τους:
Όταν ήρθαν αντιμέτωπες με μια δική τους φωτογραφία πάνω από τις μισές γυναίκες (55%) είδαν μόνο τα αρνητικά, βρίσκοντας τους εαυτούς τους «καθόλου γοητευτικές», «άσχημες» ή «πολύ χοντρές»
65% των γυναικών υποστηρίζει ότι αγχώνονται περισσότερο για την εμφάνισή τους όταν τις τραβούν ή ανεβάζουν μια φωτογραφία τους παρά όταν μιλάνε δημόσια (47%), όταν βγαίνουν σε πρώτο ραντεβού (44%) ή όταν πηγαίνουν σε συνέντευξη για δουλειά (41%)
36% των γυναικών παραδέχεται ότι άρχισαν να είναι περισσότερο ντροπαλές στην κάμερα μεταξύ 11 και 20 ετών.
55% των γυναικών είναι πιο ντροπαλές στην κάμερα τώρα σε σχέση με 10 χρόνια πριν.
Οι γυναίκες χάνουν ευκαιρίες να απαθανατίζουν αναμνήσεις: 63% των γυναικών έχουν καταστρέψει φωτογραφίες τους
Οι ψηφιακές φωτογραφίες είναι ακόμα πιο πιθανό να καταστραφούν από τις εκτυπωμένες φωτογραφίες(55% έναντι 25%)
19% των γυναικών δεν έχουν φωτογραφίες από κάποιες «μοναδικές» στιγμές, 14% από την ημέρα του γάμου τους και 17% από τη γέννηση του παιδιού τους
Περίπου 1 στις 3 έχουν σταματήσει κάποια φωτογραφία που τους τραβούσαν ή έχουν αργότερα καταστρέψει φωτογραφίες από καλοκαιρινές διακοπές, από ένα σημαντικό πάρτι με φίλους/ οικογένεια, ακόμα και την αποφοίτησή τους.
Οι ψηφιακές φωτογραφίες αυξάνουν το αίσθημα των γυναικών να είναι ντροπαλές στην κάμερα.
Η επισήμανση μιας φωτογραφίας σε κάποιο μέσο κοινωνικής δικτύωσης κάνει πάνω από τις μισές γυναίκες να αισθάνονται πιο αγχωμένες για την εμφάνισή τους.
Περίπου οι μισές (46%) έχουν αφαιρέσει την επισήμανση, έχουν διαγράψει ή αφαιρέσει μια δική τους φωτογραφία
41% έχουν κάνει κάτι σε κάποια φωτογραφία τους για να βελτιώσουν το πώς φαίνονται πριν να την αναρτήσουν στο δίκτυο.
Είναι σημαντικό να αναφερθεί πως τα κορίτσια αντανακλούν τη συμπεριφορά της μητέρας τους απέναντι στην ομορφιά, την αυτοπεποίθηση και την αυτοεκτίμηση. Είναι σημαντικό οι μητέρες να αναγνωρίζουν την ομορφιά στον εαυτό τους και να αποτελούν θετικά παραδείγματα για τις κόρες τους.
Το Dove θέλει να βοηθήσει τις γυναίκες να ξαναβρούν το συναίσθημα που είχαν όταν ήταν νέες και δεν φοβόντουσαν την κάμερα, να αγκαλιάσουν την ομορφιά τους χωρίς επιφυλάξεις και να περάσουν αυτά τα μαθήματα και σε ένα νέο κορίτσι για τη ζωή του. Η μάρκα έθεσε έναν παγκόσμιο στόχο, να προσεγγίσει 15 εκατομμύρια νέες κοπέλες μέσα από προγράμματα αυτοεκτίμησης μέχρι το τέλος του 2015 και έχει ήδη φτάσει τα 11 εκατομμύρια.
Έτσι, δημιουργήθηκε μια ταινία μικρού μήκους, το “Camera Shy”, ώστε να θέσει το ερώτημα γιατί οι γυναίκες κρύβονται από την κάμερα ως ενήλικες, αλλά την αγαπούσαν ως μικρά κορίτσια.
Για να βοηθήσει τις γυναίκες να πουν αντίο στη νοοτροπία του να είναι ντροπαλές στην κάμερα, ο Jess Weiner, Dove Global Self-Esteem Ambassador,προσφέρει τις παρακάτω συμβουλές:
Απαγορέψτε σχόλια που επιτίθενται στην ομορφιά, όπως «Φαίνομαι τόσο χοντρή» ή «Είναι κακή μέρα για τα μαλλιά μου». Οι αρνητικές κουβέντες κάνουν τους πάντες να αγχώνονται για την εμφάνισή τους. Όσο πιο θετικές διαβεβαιώσεις κάνεις για την ομορφιά σου, τόσο η αυτοπεποίθησή σου θα εκτοξεύεται.
Κανείς δεν είναι τέλειος. Θυμήσου ότι αυτές οι «τέλειες» φωτογραφίες των διασήμων έχουν στυλιζαριστεί και ρετουσαριστεί από μια ομάδα επαγγελματιών από την αρχή έως το τέλος. Η τέλεια ομορφιά δεν υπάρχει.
Οι γυναίκες δεν πρέπει να ασχολούνται με το πως δείχνουν σε μια φωτογραφία, αλλά καλύτερα να σκέφτονται πως όταν θα είναι 70 θα θυμούνται πόσο υπέροχα θα ήταν να έχουν απαθανατίσει εκείνες τις στιγμές της ζωής.
Τέλος, επικεντρωθείτε στη δημιουργία αναμνήσεων. Αντί να αγχώνονται για το πώς φαίνονται σε μια φωτογραφία, οι γυναίκες θα πρέπει να σκέφτονται πως θα νιώθουν όταν θα την κοιτούν μετά από 5,10 και 50 χρόνια από τώρα και θα θυμούνται τη χαρά στην παραλία με την οικογένεια ή τη γιορτή που μοιράστηκαν με φίλους. Όταν οι γυναίκες επικεντρωθούν στο είδος της ανάμνησης που δημιουργείται, θα δουν ότι το πρόσωπο και το σώμα τους θα χαλαρώσει και αυτό θα οδηγήσει σε ένα πιο φυσικό, αυθεντικό χαμόγελο και σε πραγματική απόλαυση.
Ήρθε η στιγμή να δημιουργήσουμε όλες οι γυναίκες ένα κόσμο, όπου η ομορφιά είναι πηγή αυτοπεποίθησης και όχι άγχους για γυναίκες και κορίτσια κάθε ηλικίας: Μπείτε στη συζήτηση #MyBeautifulSelf.
*Camera Shy – Dove Global Research 2013
Με σπουδές στην Επικοινωνία, guest εμφάνιση στο χώρο της Διαφήμισης, τελικά, με κέρδισε ο χώρος του Βιβλίου. Σε μία «έκλαμψη φρονήσεως», αποφάσισα να ασχοληθώ με τα δύο παιδικά μου όνειρα, τη μόδα και το γράψιμο, ε, και εδώ κάνω τα όνειρα μου πραγματικότητα!