Το Σάββατο 5 Απριλίου, η Επιστήμη, η Τέχνη και η Τεχνολογία συναντήθηκαν στα Εκπαιδευτήρια ΠΑΛΛΑΔΙΟ, σε μια ξεχωριστή εκπαιδευτική δράση αφιερωμένη σε μία από τις πιο κρίσιμες προκλήσεις της εποχής μας: την Κλιματική Αλλαγή.
Στο πλαίσιο του 3ου Φεστιβάλ Επιστήμης και Τεχνολογίας με θέμα «Κλιματική Κρίση & Αειφορία», μαθητές από όλες τις βαθμίδες – από το Νηπιαγωγείο έως και το Λύκειο – μεταμορφώθηκαν σε επιστήμονες, περιβαλλοντολόγους, μηχανικούς, χημικούς, βιολόγους και ιστορικούς, πολιτικούς, ερευνώντας, αναλύοντας και παρουσιάζοντας προτάσεις για ένα βιώσιμο μέλλον.
Με χαμόγελα, ενθουσιασμό και έμπνευση, οι μαθητές ενημέρωναν γονείς και επισκέπτες για τις κλιματικές μεταβολές, τις επιπτώσεις τους στα οικοσυστήματα και τη βιοποικιλότητα, ενώ ταυτόχρονα παρουσίαζαν βιώσιμες λύσεις για έναν πιο «πράσινο» πλανήτη.
Δύο σημαντικές εκδηλώσεις
Στο πλαίσιο του Φεστιβάλ πραγματοποιήθηκαν και δύο ιδιαίτερα σημαντικές εκδηλώσεις με κοινό άξονα την αειφορία και την ανάγκη για ουσιαστική γνώση και δράση.
Ανοιχτός Διάλογος με τον Ευρωβουλευτή Γιάννη Μανιάτη
Μαθητές του Γυμνασίου και του Λυκείου συμμετείχαν σε έναν εποικοδομητικό διάλογο με τον Ευρωβουλευτή Γιάννη Μανιάτη, υπό τον συντονισμό της δημοσιογράφου Έλενας Παπαδημητρίου. Θέματα όπως η ενεργειακή μετάβαση, οι πράσινες πολιτικές και η βιώσιμη ανάπτυξη τέθηκαν στο τραπέζι, με τους μαθητές να συμμετέχουν ενεργά με ερωτήσεις και προβληματισμούς.
Μαθητικό Συνέδριο προσομοίωσης του ΟΗΕ
Μαθητές του Γυμνασίου παρουσίασαν το δικό τους συνέδριο με τίτλο «Environmental Recovery in Areas Affected by Armed Conflict», αναλύοντας τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των πολεμικών συγκρούσεων και καταθέτοντας τεκμηριωμένες προτάσεις αποκατάστασης. Η παρουσίαση έγινε με επιχειρηματολογία και επιστημονική μεθοδολογία, στα πρότυπα ενός πραγματικού διεθνούς συνεδρίου.
Εκπαίδευση που ενεργοποιεί, εμπνέει και ενδυναμώνει
Το 3ο Φεστιβάλ Επιστήμης και Τεχνολογίας απέδειξε πως όταν η εκπαίδευση συνδυάζει τη γνώση με την πράξη, όταν δίνει έμπνευση και χώρο στη δημιουργική σκέψη, τότε τα παιδιά δεν είναι απλώς μαθητές, αλλά γίνονται οραματιστές και πρωταγωνιστές της αλλαγής.
Όπως δήλωσε ο κ. Δημήτρης Καράμαλης, Γενικός Διευθυντής των Εκπαιδευτηρίων ΠΑΛΛΑΔΙΟ: «Η συμμετοχή των παιδιών μας σε επιστημονικά project ενισχύει την αυτοπεποίθησή τους, καλλιεργεί σημαντικές δεξιότητες και τους δίνει τα εφόδια να ερμηνεύουν τον κόσμο γύρω τους με κριτικό πνεύμα και αισιοδοξία».
Ευχαριστούμε από καρδιάς για την υποστήριξη το Γραφείο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα, τη Διερευνητική Μάθηση – Why. gr, καθώς και τους χορηγούς επικοινωνίας CSR News, B2Green και Water & Waste.
Leave a Reply