Στις μέρες μας όπου οι influencers και οι διαφημίσεις κυριαρχούν παντού και ειδικά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, δημιουργώντας συνεχώς νέες τάσεις και «απαραίτητα» προϊόντα, εμφανίζεται μια νέα επανάσταση (ή μόδα;), το κίνημα του de-influencing. Πρόκειται για μια διαφορετική προσέγγιση που αντιτίθεται στην αλόγιστη κατανάλωση και υπενθυμίζει στους followers την αξία της συνειδητής επιλογής.

Τι είναι το de-influencing;

Το de-influencing δεν είναι απλώς μια αντίδραση απέναντι στην υπερκατανάλωση, αλλά μια κίνηση που ενθαρρύνει τους ανθρώπους να σκεφτούν αν χρειάζονται πραγματικά τα προϊόντα που βλέπουν στα social media. Από το 2023, το κίνημα αυτό κερδίζει έδαφος, με το hashtag #deinfluencing να έχει ξεπεράσει το 1 δισεκατομμύριο προβολές στο TikTok. Δημιουργοί περιεχομένου, όπως η Νταϊάνα Γουίμπ από το Οχάιο, μοιράζονται εμπειρίες και ενθαρρύνουν το κοινό να επανεξετάσει τις αγοραστικές του συνήθειες.

Η Γουίμπ, πρώην φανατική των τάσεων, συνειδητοποίησε πόσο μάταιες ήταν πολλές από τις αγορές της. Μέσα από τη δική της αλλαγή νοοτροπίας, ξεκίνησε να προωθεί την ιδέα ότι η υπερκατανάλωση δεν προσφέρει πραγματική ευτυχία. Σήμερα, μέσω του περιεχομένου της, καλεί το κοινό της να αναρωτηθεί: «Είναι αυτό το προϊόν κάτι που πραγματικά χρειάζεσαι;» ή «Το ήθελες πριν το δεις στα social media;».

Η επιστροφή στην απλότητα: Μόδα ή ανάγκη;

Η αλήθεια είναι πως έχουμε κουραστεί από τη συνεχή πίεση της υπερκατανάλωσης. Πλέον, πολλοί αναζητούμε πιο μινιμαλιστικές λύσεις στη ζωή μας, από την γκαρνταρόμπα μας μέχρι τις καθημερινές μας συνήθειες. Ωστόσο, όπως συμβαίνει συχνά, ό,τι γίνεται μαζικά μετατρέπεται σε τάση, και το de-influencing δεν αποτελεί εξαίρεση. Η ανάγκη για συνειδητή κατανάλωση, αν και ξεκίνησε ως μια αυθεντική κίνηση, μοιάζει πλέον να παίρνει χαρακτηριστικά μόδας.

Ακόμη κι έτσι όμως, το μήνυμά του παραμένει σημαντικό. Το de-influencing υπογραμμίζει την ανάγκη για έναν πιο βιώσιμο τρόπο ζωής, μακριά από τη γρήγορη μόδα και τις περιττές αγορές. Προωθεί τη φιλοσοφία ότι λιγότερα αντικείμενα μπορούν να οδηγήσουν σε μια πιο ποιοτική ζωή και ένα αυθεντικό προσωπικό στυλ.

Αν και κάποιοι ίσως δουν το de-influencing ως μια ακόμα μόδα των social media, το πραγματικό του μήνυμα έχει βαθύτερες ρίζες. Η επιρροή του κινήματος μπορεί να συμβάλει στη διαμόρφωση μιας νέας κουλτούρας κατανάλωσης, που βασίζεται στην υπευθυνότητα και τη βιωσιμότητα. Στην πραγματικότητα, η επιτυχία του θα εξαρτηθεί από το αν οι άνθρωποι θα υιοθετήσουν αυτή τη νοοτροπία πέρα από τα hashtags και τα likes.

Το de-influencing δεν είναι μόνο μια εφήμερη μόδα, είναι μια υπενθύμιση ότι η ποιότητα της ζωής μας δεν μετριέται από τα αντικείμενα που έχουμε, αλλά από την αξία που τους δίνουμε. Ίσως, τελικά, να πρόκειται για την αρχή μιας πιο συνειδητής εποχής σε όλα, ξεκινώντας από την υπερκατανάλωση και φτάνοντας να ζούμε σε όλα με συνειδητότητα.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.