Τα μαθηματικά για κάποιους ήταν πάντα ένας εφιάλτης ενώ για άλλους… a piece of cake! Οι έρευνες δείχνουν ότι ο εγκέφαλος κάθε ανθρώπου λειτουργεί διαφορετικά, και η ικανότητα κατανόησης των αφηρημένων εννοιών μπορεί να διαφέρει. Ο εγκέφαλος έχει συγκεκριμένες περιοχές που σχετίζονται με την αριθμητική σκέψη, και η δραστηριότητα σε αυτές μπορεί να είναι πιο ανεπτυγμένη σε μερικούς ανθρώπους.

Ποιότητα διδασκαλίας

Η ποιότητα της διδασκαλίας παίζει καθοριστικό ρόλο στην κατανόηση των μαθηματικών. Ένας καλός δάσκαλος που μπορεί να εξηγήσει με κατανοητό τρόπο τις μαθηματικές έννοιες μπορεί να βοηθήσει σημαντικά. Αντίθετα, ένας δάσκαλος που δεν μπορεί να εμπνεύσει τους μαθητές μπορεί να τους αποθαρρύνει.

Ψυχολογικοί παράγοντες

Το άγχος, ο φόβος της αποτυχίας και η έλλειψη αυτοπεποίθησης μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά την απόδοση στα μαθηματικά. Οι μαθητές που αισθάνονται πίεση να επιτύχουν μπορεί να μπλοκάρουν όταν αντιμετωπίζουν δύσκολα προβλήματα.

Κοινωνική αντίληψη και στερεότυπα

Η κοινωνική αντίληψη για τα μαθηματικά ως δύσκολο αντικείμενο μπορεί να δημιουργήσει αίσθημα αποκλεισμού. Επιπλέον, το άγχος για τα μαθηματικά που μεταφέρεται από γονείς ή εκπαιδευτικούς μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τα παιδιά.

Η δυσαριθμησία

Η δυσαριθμησία είναι μια μαθησιακή δυσκολία που επηρεάζει την κατανόηση των μαθηματικών εννοιών και την εκτέλεση των μαθηματικών πράξεων. Αυτή η νευρογνωστική διαταραχή έχει γενετική βάση, αλλά μπορεί να βελτιωθεί με κατάλληλη αντιμετώπιση.

Με λίγα λόγια, οι λόγοι που κάποιος μπορεί να δυσκολεύεται στα μαθηματικά περιλαμβάνουν βιολογικούς παράγοντες, την ποιότητα της διδασκαλίας, ψυχολογικούς παράγοντες και την κοινωνική αντίληψη. Αναγνωρίζοντας και αντιμετωπίζοντας αυτούς τους παράγοντες, μπορούμε να βοηθήσουμε τους μαθητές να αναπτύξουν τις μαθηματικές τους ικανότητες.