Το Fandom, μία γενικά έγκυρη ιστοσελίδα που ασχολείται με τον κινηματογράφο και την pop κουλτούρα, δημοσίευσε τις φερόμενες ως απαιτήσεις του Christopher Nolan (σκηνοθέτη των Inception, The Prestige, Tenet κ.ά) από την Universal, το στούντιο παραγωγής με το οποίο θα συνεργαστεί για την επόμενή του ταινία, που θα αφορά τον Όπενχάιμερ, τον «πατέρα» της ατομικής βόμβας.
Ο Christopher Nolan, μετά τις συναντήσεις του με πολλαπλά στούντιο, επέλεξε την Universal καθώς φαίνεται πως ήταν το μόνο στούντιο που μπόρεσε να ανταποκριθεί στις υψηλές απαιτήσεις του.
Αρχικά, ζητάει το – αυτονόητο θα λέγαμε για μία blockbuster ταινία – minimum budget των 100 εκατομμυρίων δολαρίων για την παραγωγή της ταινίας.
Ταυτόχρονα, απαιτεί να δοθούν και συμπληρωματικά άλλα 100 εκατομμύρια δολάρια για το marketing της ταινίας, το οποίο αδιαμφισβήτητα βοηθάει στην προώθησή της και στο χτίσιμο της προσμονής του κοινού για αυτήν. Οι σινεφίλ ξέρουν τον Νόλαν και θα δουν έτσι και αλλιώς κάθε νέα του ταινία, το mainstream κοινό, όμως, χρειάζεται… ώθηση ώστε να επιλέξει να διαθέσει τον χρόνο του παρακολουθώντας την νέα του ταινία στην κινηματογραφική αίθουσα.
Έπειτα, έρχονται οι πιο δεσμευτικές του απαιτήσεις. Θέλει, το στούντιο που θα αναλάβει την διανομή, να μην «κλείσει» άλλη πρεμιέρα 3 εβδομάδες πριν και 3 εβδομάδες μετά την πρεμιέρα της δικής του ταινίας, ώστε να μην «κλέψει» από το hype. Η απόσταση 3 εβδομάδων από πρεμιέρα σε πρεμιέρα, ωστόσο, δεν είναι κάτι εξωπραγματικό, καθώς όντως τα μεγάλα στούντιο παραγωγής αποφεύγουν να κλείνουν ημερομηνίες πρεμιέρας για πολυσυζητημένες ταινίες κοντά την μία στην άλλη.
Ίσως ο πιο απαιτητικός και δύσκολος όρος που θέτει, είναι η προβολή της ταινίας στις κινηματογραφικές αίθουσες για 100 μέρες. Αυτό σημαίνει ότι οι ταινίες του πρέπει να παίζονται στα σινεμά για τουλάχιστον 3 μήνες, το οποίο είναι πολύς καιρός για μία ταινία. Το σύνηθες για μία πολύ πετυχημένη εισπρακτικά ταινία, είναι να παίζεται για 1-2 μήνες. Συγκριτικά, οι ταινίες της Marvel παίζονται στους κινηματογράφους για 45 μέρες.
Όσο για την δική του αμοιβή, ο Κρις ζητά το 20% των κερδών της ταινίας. Δεν διευκρινίζεται όμως, εάν αυτό το 20% θα είναι συμπληρωματικό ή όχι της συνολικής του αμοιβής. Σε κάθε περίπτωση, το 20% των εσόδων είναι ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό.
Τέλος, καθώς ο Christopher Nolan εκτελεί χρέη και σκηνοθέτη αλλά και παραγωγού (ενίοτε και σεναριογράφου) δεν θέλει να παρεμβαίνει άλλος στο καλλιτεχνικό του όραμα, με αποτέλεσμα να θέτει ως όρο τον έλεγχο 100% του project του. Πρακτικά, αυτό σημαίνει πως το στούντιο δεν μπορεί να κόψει σκηνές τις ταινίας του, ούτε να διορθώσει στο post-production στοιχεία που συνθέτουν την πλοκή της χωρίς να συναινέσει ο ίδιος.
Εδώ τίθεται το δικό μας ερώτημα, πόσο διαφορετική θα ήταν η τελευταία ταινία του, Tenet, εάν είχε επιτραπεί στην Warner (το στούντιο που ανέλαβε την συγκεκριμένη ταινία) να κάνει καλλιτεχνικές παρεμβάσεις; Το Tenet έλαβε εν γένει θετικές εντυπώσεις, με τους περισσότερους όμως κριτικούς να συμφωνούν ότι με μερικές διορθώσεις στο σενάριο και απλούστερη πλοκή, θα μπορούσαμε σήμερα να μιλάμε για άλλο ένα αριστούργημα του σκηνοθέτη.
Δείτε ακόμη: Μία …ψύχραιμη κριτική για την ταινία TENET του Christopher Nolan (spoiler-free)